Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
qudos

Vad tror ni om dessa?

Rekommendera Poster

Naturligtvis ska du rådföra dig med doktorn, eller syrran på vacc.centralen. Jag kan tala om att det är praksis på många vacc.centraler att ge recept på Lexinor 200 mg x 2 att ta vid behov.

Jag uttalar mig med många års erfarenhet - är inte "snart doktor" eller "inom hälsobranchen" - som vissa andra på detta forum. Har en gedigen erfarenhet av ämnet :d_book:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag aldrig varit på nå'n vacc.central så vet jag inte hur det fungerar där. Men att skriva ut antibiotika i förebyggande låter i mina öron främmande då man vanligtvis är mycket restriktiva med att skriva ut det. Man brukar få bli rejält sjuk innan man får det utskrivet. :viannen_76:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag aldrig varit på nå'n vacc.central så vet jag inte hur det fungerar där. Men att skriva ut antibiotika i förebyggande låter i mina öron främmande då man vanligtvis är mycket restriktiva med att skriva ut det. Man brukar få bli rejält sjuk innan man får det utskrivet. :viannen_76:

Tjaahh.... Det är vad DU vet- Men nu pratar vi om verkligheten !

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag aldrig varit på nå'n vacc.central så vet jag inte hur det fungerar där. Men att skriva ut antibiotika i förebyggande låter i mina öron främmande då man vanligtvis är mycket restriktiva med att skriva ut det. Man brukar få bli rejält sjuk innan man får det utskrivet. :viannen_76:

Tjaahh.... Det är vad DU vet- Men nu pratar vi om verkligheten !

Ojdå!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi vuxna har vaccinerat mot Hepatit A, Tyfoidfeber (salmonella), polio/stelkramp/difteri ( boosterdos) + köpt dukoral

Barnen detsamma men även mot Meningocockmeningit ACWY

Jag har betalat över 5 000 kr för alla sprutor men det är det värt OCH dom gäller i många år !!! Nästa år behöver vi inget alls !!!

Tänker på säkerheten främst för barnen.

Funderar faktiskt också på Malaria men lite osäker där...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ett tips när man resar är : Norfloxacin 200 mg x 2 om man skulle råka ut för magproblem. Receptfritt i Thailand. :)

går det även att använda på barn?

Barn med magsjuka i tropikerna = helt annan sak. Barn , speciellt små blir väldigt snabbt dehydrerade och man bör därför uppsöka sjukhus ! Altså ej Norfloxacin !

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Havrix räcket utmärkt och sedan komplettera med Trevis från Apoteket!!!

Absolut bäst!

Havrix skyddar mot Hepatit A, inte mot något annat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi vuxna har vaccinerat mot Hepatit A, Tyfoidfeber (salmonella), polio/stelkramp/difteri ( boosterdos) + köpt dukoral

Barnen detsamma men även mot Meningocockmeningit ACWY

Jag har betalat över 5 000 kr för alla sprutor men det är det värt OCH dom gäller i många år !!! Nästa år behöver vi inget alls !!!

Tänker på säkerheten främst för barnen.

Funderar faktiskt också på Malaria men lite osäker där...

Vart någonstans skall ni åka och hur länge skall ni vara borta ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst grevinnan

BLIR lite orolig, när Ni pratar om vacciner?

Det blir min 8-de gången till Thailand, INTE TAGIT EN ENDA SPRUTA, någonsin! Är NOGA med HANDTVÄTT, HJÄLPER DET? STELKRAMPS spruta så klart har jag och polio!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Havrix och Dukoral ! Om magen skenar: receptfritt i Thailand: Norfloxacin 200 mg x2 dagl. Obs tala om för apotekarn om du är allergisk !

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×