Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
traveller79

Restaurang sirocco i Bangkok?

Rekommendera Poster

Tjejen och jag var dar, tog forrater, middag och dessert, 2 drinkar... typ 9000 baht, men for vara arlig, maten var inte sa bra... utsikten var riktigt cool, servicen bra, harlig stamning, men maten var man besviken pa...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Funderar också på att besöka nån av barerna/restaurangerna i toppen på hotellet. Nån som testat nån av dom, förutom ovan nämnda då? Vad ligger drinkar på om en singha kostar 70 spänn?  :o

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Brukar vara uppe på vertigo, där dricker jag alltid drinkar. Brukar oftast betala med kort så jag vete tusan vad prisläget är ;)

Däremot så är det hård dresskod på båda ställena, likaså på oriental efter 17,00 då hjälper det inte med att visa sedelbuntar eller börja tjafsa....Så se till att ni är uppdressade

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, vi var på The State Tower den 9 dec förra året och åt middag på Breeze(52:a våningen)under bar himmel.

Kan bara säga att det var det absolut bästa stället jag ätit på. Fantastisk entré till restaurangen, man blev nästan religiös på kuppen

Vi började med varsin drink (300-600 THB)

Förrätt (800-2500 THB)

Varmrätt 1000-3000 THB)

1 flaska vin (2500 THB och uppåt)

Vi delade på en desert(vi var proppmätta) och drack kaffe till

Totalt gick det på ca: 9000 THB

Vi avrundade det hela med att åka upp till Sirocco för att ta en drink i baren (à 360 thb)och förlova oss. Häftigt att stå vid bardisken och det är 200 meter till ner marken bakom ryggen, för en som är höjdrädd som mig alltså!!!

De har liveband(soft jazz) varje kväll på terassen snett ovanför Sirocco.

Tänk på att beställa bord i god tid om ni skall äta och att de har en ganska strikt dress-code. De tillåter inte heller att man släpar med sig ryggsäckar eller så.

Även om det blev dyrt så var det värt varenda bath. Det var fantastisk mat, service och miljön är obetalbar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Brukar vara uppe på vertigo, där dricker jag alltid drinkar. Brukar oftast betala med kort så jag vete tusan vad prisläget är ;)

Däremot så är det hård dresskod på båda ställena, likaså på oriental efter 17,00 då hjälper det inte med att visa sedelbuntar eller börja tjafsa....Så se till att ni är uppdressade

Har alltid undrat om Vertigo, det ar mest grillat men lika snofsigt o dyrt som Sirroco, och hur bedomer du Vertigo jmfrt med Sirroco?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sirocco mer klassikt lyx, medans Vertigo är lite mera modernt lyxigt. Italienaren nere vid polen på Sukhothai är min absolut bästa matupplevelse på många år. I bottenplanet lite innanför på Ascott hotell så åt vi extremt bra Japnask mat med teppas stekning. Men jag tycker att man verkligen ska våga att sätta sig på uterestaurangerna som brukar ligga ner i gränderna, där brukar det vara welteklasse, dit brukar jag få hjälp att hitta av folk som bor i bkk. Sen så brukar man få riktigt bra fusionmat på bed&supper. Fan det verkar bara som jag äter mig runt i bkk :D Så är det nog också :cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×