Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Beata

Vad betalar ni för era resor till Thailand?

Recommended Posts

Vår familj, som består av 2 vuxna och 2 barn (6 och 12 år)betalar väldigt olika för våra resor. Här är årets resor (alla gäller för 2 veckor):

I påskas betalade vi kanske 35 000 för resa med Fritidsresor (flyg och boende inkl. frukost, alltså)

I augusti betalade vi cirka 15 000 för flyg med Thai och 5 000 för boende (inkl. frukost)

I jul/nyår blir det BETYDLIGT dyrare. Vi betalar kanske 40 000 för flyg (Thai) och drygt 10 000 för boende (inkl. frukost)

18.600,00 för 2 pers. med reguljär flyg. 4 veckor från början av januari.

Vilket fygbolag ?

Finnair.

Hur lång flygtid ? Mellanlandningar och så ?

11:20 flygtid på ditvägen, med en (50 minuters) stop i HEL. Avgår  17:30 från STO och är framme i BKK 10:50.

Hemvägens flygtid minns jag inte,det kan vara en timme mer än ditvägen.

Jag har alltid under mina resor spenderat mellan 6500-8500 kr på flygbiljetten.

Sedan tillökommer det i snitt 500 Baht per dag för mat/dryck.

Flyg och bussresor tillkommer och denna kostnad har ju vartierar från resa till resa, beroende på hur många ställen man har besökt.

Hotell tillkommer och det varierar med ens ekonomi och tid på året just då. Allt från 700 till 3500 Baht per natt. Brukar inte betala mycket mer än 3500 Baht då jag anser att man kan använda pengarna till annat istället för den lyxen på hotell. Oftast räcker dessa hotell mer än väl för min smak.

14.000:- för 2 personer till Bangkok den 1 januari med Turkish Airlines, blir borta 23 dgr

Vi bokade i början på detta år och har betalat 21.000 för 2 vuxna 11/12-25/1-08

Tillkommer knappt 3000:-ör intikesflyget också.Vi åker med Finnair/Thai.Sedan blir det rätt mycket pengar på boendet också eftersom vi blir borta så länge... :Laie_77: Längtar :)

14.000:- för 2 personer till Bangkok den 1 januari med Turkish Airlines, blir borta 23 dgr

Tillkommer knappt 3000:-ör intikesflyget också.Vi åker med Finnair/Thai.Sedan blir det rätt mycket pengar på boendet också eftersom vi blir borta så länge... :Laie_77: Längtar :)

Glömde att det nog var 2000:- inräknat i biljettpriset för avbeställningsförsäkring också.Kändes säkrast eftersom vi bokade så tidigt. :nailbiting:

Glömde att det nog var 2000:- inräknat i biljettpriset för avbeställningsförsäkring också.Kändes säkrast eftersom vi bokade så tidigt. :nailbiting:

Har ni inte det i er hemförsäkring ?

Det ingår i de flesta numera.

Guest rosa

3 veckor ca 21000 för resa hotell m frukost

Får man fråga var eller hur ni bokat den och vart ni ska i Thailand? :pra:l_sunny:

3 veckor till Koh Chang med Fritidsresor :)

Vi har betalat 14800:- för 2 pers tur o retur sthlm/bkk non stop med fritidsresor 26/11 - 11/12 utan hotell. Har lagt till tot tusen kr för att få plats vid nödutgång dit o hem då jag är 2m lång och benplatsen på deras charter jet inte räcker till.

Vi flög med dem samma tid förra året och var nöjda, biljetten då gick på 5598:- per pers då bokade vi när det var militärkupp i bangkok, och priset sjönk med ca 1500:- per biljett.

Flyger från bkk till krabi med air asia för 2500 baht 2 pers enkel. 

Har lagt till tot tusen kr för att få plats vid nödutgång dit o hem då jag är 2m lång och benplatsen på deras charter jet inte räcker till.

När beställde du dom platserna?

Direkt?

Min sambo är närmare 2 meter och när vi frågade sist så skulle man säga till när man checkade in... men det gick inte att fixa...  :(

Ca 19.500 :-  2 pers. 2 veckor, direktflyg Göteborg-Krabi med Ving

18 Nov - 5 Dec (det blir lite mer är 2 veckor)

med boende och frukost på Koh Lanta

Ink. tranfer och avbetällingskydd.

Har beställt extra boende på Koh Muk (2 nätter), Koh Hai (en natt), Phi Phi (2 nätter), och Ao Nang (2 nätter),

Vi har boendet på Koh Lanta mer som bas,

Väldigt billiga biljetter  :o som vi beställde i slutet på september (tror jag)

Har lagt till tot tusen kr för att få plats vid nödutgång dit o hem då jag är 2m lång och benplatsen på deras charter jet inte räcker till.

Direkt?

Min sambo är närmare 2 meter och när vi frågade sist så skulle man säga till när man checkade in... men det gick inte att fixa...  :(

Det låter underligt för det är de platserna som går först.

De måste man boka snarast möjligt.

Vi betalar 21500:- för 3 personer med Fritidsresor direktflyg stockholm-Phuket vi är borta i 15 dagar och hotellet kostar 31200 baht för hela tiden. så summan blir ungefär 29000.- för två vuxna och 1 barn på snart 4år. Vi åker den 7 december och kommer hem 22.

Ajdå... Nu är vår resa nere i 23.500kr. Vi betalade 25.900kr.

Men som sagt....man vet ju aldrig.... det var lika bra att boka...

Guest Andrea

Tja Allihopa!

Jag har betalat 15000 per person och vi åker precis under julhelgen och kan bara vara borta precis under jullovet och det gör att priset blir så dyrt. Det är nog priset man får betala när man inte vill ha för långa väntetider. Vi flyger med KLM. Vi ska vara borta så kort tid och är lite bekvämma. :laugh::ch :ch

Jag Har betalt 23000 för 2 veckor med Ving för 2 personer,  hotell bra standard + frukost och reseförsäkring,tar alltid en extra fast jag har i hemförsäkringen  slipper självrisken.Har avb.sk. i hemförsäkringen. :D:cool2:

Direkt?

Det låter underligt för det är de platserna som går först.

De måste man boka snarast möjligt.

Ja det va första gången som jag flög så jag motsatte mig inte det heller...

Hej!

Betalade 29500:-  för 2 vuxna 2 barn

13/12-07 Till 04/1-08

SAS  köpenhamn-Frankfurt, Frankfurt-Köpenhamn

Lufthansa/Thai  Frankfurt Bangkok, Bangkok-köpenhamn

Tycker det är helt OK!

Hej

Det går ej att svara vad man betalar om man ej namnger flygbolag samt årstid

Då kan man börja jämföra priser

Larsse

De är därför vi gör det ...  ;)

Har ni inte det i er hemförsäkring ?

Det ingår i de flesta numera.

Ja du Mia jag har faktiskt ingen aning om det ingår....hon på resebyrån sa att denna gällde för att avbeställa ända fram till 2 timmar före avgång.Oavsett varför vi avbeställer.Brukar inet den i hemförs.bara gälla om du själv blir sjuk?Tänkte inte ens på hemförsäkringen men det ska jag kolla tills nästa resa.

:Da

Det är sällan det ingår avbeställningsskydd i hemförsäkringen. Däremot om man betalat resan med kort eller via sin internetbank så brukar det ingå avbeställningskydd.