blue_saint 16 Report post Posted July 30, 2017 3400 med air china från sthlm till bangkok. Däremot 14 timmars väntan i peking på ner vägen. Sugen på att boka men någon som testat?. Går det boka rum på pekings flygplats?. Share this post Link to post Share on other sites
M_Olsson 26 Report post Posted July 30, 2017 7 timmar sedan, blue_saint säger: 3400 med air china från sthlm till bangkok. Däremot 14 timmars väntan i peking på ner vägen. Sugen på att boka men någon som testat?. Går det boka rum på pekings flygplats?. Har flugit med Air China, inte något toppenbolag med helt OK plan men inte mer. Dock så valde vi att stanna 2½ dag i Peking på vägen till Thailand, där passade vi på att besöka b.la. kinesiska muren och Förbjudna staden. Har du 14 timmars uppehåll hinner du med att åka och se muren om det skulle intressera dig. Du får 72 h fritt visum på plats utan kostnad om du vill. Vet inget rum på Pekings flygplats, vi bodde mitt inne i centrum. Hemresan från BKK är oftast redan kl. 6 på morgonen och det är ju inte heller ngn höjdare egentligen. Share this post Link to post Share on other sites
MrKoff 0 Report post Posted July 31, 2017 9 timmar sedan, M_Olsson säger: Har flugit med Air China, inte något toppenbolag med helt OK plan men inte mer. Dock så valde vi att stanna 2½ dag i Peking på vägen till Thailand, där passade vi på att besöka b.la. kinesiska muren och Förbjudna staden. Har du 14 timmars uppehåll hinner du med att åka och se muren om det skulle intressera dig. Du får 72 h fritt visum på plats utan kostnad om du vill. Vet inget rum på Pekings flygplats, vi bodde mitt inne i centrum. Hemresan från BKK är oftast redan kl. 6 på morgonen och det är ju inte heller ngn höjdare egentligen. Jag och min fru köpte biljetter i går med Emirates från Destination.se (Sol faktor ) Arlanda - Puket 2 pers 7248 kr. 2 mellalandingar Dubai och BKK avresa 3/10 vänte tid i Dubai 6 tim och BKK 2 tim avgångs tid Arn 15.15 ankomst HKT 18.20 avgång Hemresa Avgång HKT 22.10 två mellanlandningar BKK och Dubai väntetid BKK 2 timmar och Dubai 4 timmar Hemma på ARN 12.45 . I mina ögon ett riktigt bra pris och helt ok flygtider eller vad anser ni ? Share this post Link to post Share on other sites
blue_saint 16 Report post Posted July 31, 2017 11 timmar sedan, MrKoff säger: Bra pris för att vara med ett kanon bolag... Brukar flyga quatar men hittar inga vettiga priser. Vilka datum har du sökt?. Själv är jag delvis styrd till jullovet Share this post Link to post Share on other sites
MrKoff 0 Report post Posted August 4, 2017 Ok jag sticker ner nu på en snabb visit 2 veckor åker 3 oktober och hem 18 oktober kollade i detta nu fast jag inte brukar kolla flyg priser mer efter jag bokat med risk att bli förbannad Just nu har Emirates ett pris på resa Arlanda - Puhket på per pers. 3 536:- Share this post Link to post Share on other sites
M_Olsson 26 Report post Posted April 23, 2018 (edited) Finns billiga flyg med Air China om någon planerar att flyga runt jul. Långt stopp i Peking ger möjlighet att hinna med att se några sevärdheter i/runt Peking under dagen. Lite tråkig avresetid på hemvägen. Se nedan för exempel. Edited April 23, 2018 by M_Olsson Share this post Link to post Share on other sites
blue_saint 16 Report post Posted April 23, 2018 Börjar suga lite i Thailandstarmen. Nu ska bara rätt priser och tider dyka upp nära jul lovet för barnen. Skolan verkar inte uppskatta vårat intresse för resor lika mycket som oss Share this post Link to post Share on other sites
Karoliina 0 Report post Posted June 23, 2018 Hej! Nu börjar vi planera vår resa 4-5 veckor i jan eller februari. Vi kommer vara 2 vuxna och två barn. Vad är ett bra pris för oss fyra? Hittar inte så billiga resor. Share this post Link to post Share on other sites
M_Olsson 26 Report post Posted January 4, 2019 Nu finns det flyg till bra priser för er som kan resa med kort varsel. Från 1998:- ToR. https://www.tui.se/resor/endast-flyg/?destination=G-000004&selection=flightonly&sorting=price Share this post Link to post Share on other sites
perk 1 Report post Posted September 17, 2019 Har beställt biljetter med Thaiairways från Oslo till Bangkok, valde absolut billigaste varianten för något över åtta tusen för två personer. Nu har jag upptäckt att de var så billiga, så att det inte går att förboka säte plus att det är bara 20 kg bagage mot normalt 30kg. Share this post Link to post Share on other sites