Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gäst KajsaB

boka denna resa?

Rekommendera Poster

Gäst KajsaB

Är ny på thailandsemester och det är första gången för mig och min kille ... vi ska åka i slutet av januari i 2,5 v.

har fått följande erbjudande av en resebyrå. Ville gärna höra om era funderingar innan jag bokar. Är inte säker på att detta är ett bra pris.

Det blir direktflyg med "thai air" från köpenhamn

dit: avgång 14.35. ankomst i bangkok 06.50  restid 10.20h

hem: avgång 00.50. ankomst i köpenhamn 06.35  restid 11.45h

kostnad 2.800 för 2 vuxna.

med i priset ingår vidare flyg till krabi tur och retur. Stopp i Bangkok är bara en timme på båda hållen.

Vad tycker ni om pris och restider mm?? Är det ett bra erbjudande eller det finns bättre?

Vet nämligen inte vad är "lagom" i pris eller bra tider att åka på..  ???

kom gärna med lite funderingar  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Kilroy

Hej!

2.800 för 2 personer är ett kanonpris :o, boka direkt :dan. Antar att du menar 28.000 kr vilket verkar vara normalpris för Thai air den tidpunkten. Det kan dock vara värt några kronor att flyga direkt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Kilroy

jag bokade nyligen biljett med Swiss air på samma sträcka. Ett byte i Zurich på 50 minuter. Pris 11.900 kr. Får en del för 4000 kr i Thailand, men allt är väl en fråga vilken ekonomi man har.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Kilroy

Såg fel 28.000 skulle vara 20.800 kr. Ja, jag tycker det är ett helt ok pris den tidpunkten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst KajsaB

Nu hängde jag inte riktigt med... vart får du de 4000kr ifrån?

Blev det 11.900 för två? det låter ju som ett sjukt bra pris... vart bokade du den resan någonstans? nyligen eller? tips hade inte vatt fel  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kollade för skojs skull på Fritidsresor. Två veckor i mitten av januari direkt Malmö - Phuket 17.196 kr för två. Avgång Malmö 14.15, ankomst Phuket 07.35.

Hasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst KajsaB

aaah.. det va ett bra pris! Kollade på fritidsresor men fick inte lika bra träffar på "mina" datum! Annars va det ett hett tips  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det priset är inte fantastiskt, men inte så hemskt heller under denna period. Ganska normalt skulle jag säga. Jag skulle nog vilja ha runt 1500 kr mindre per person, men inrikesflyg ingår, så det är kanske ok. Jag brukar resa ner ca. en månad efter ert utresedatum och då brukar biljetten bli billigare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu hängde jag inte riktigt med... vart får du de 4000kr ifrån?

Blev det 11.900 för två? det låter ju som ett sjukt bra pris... vart bokade du den resan någonstans? nyligen eller? tips hade inte vatt fel  ;)

Han menade 11´900 för en = ca 24´000 och han såg även fel och trodde du hade fått 28´000 för din resa. Då är din resa 4000 kronor dyrare därav hans 4000 kronors argument. Men eftersom inga siffror stämmer så  :cr:glad

Den tidpunkten är ju lite dyrare. Bara för att ha nåt att jämföa med så kostar det ofta runt 9´000 /styck med flyg från arlanda till bangkok med thai. Under kampanjpris ligger dem på under 5´000 styck, då under lågsäsong.

Ditt pris ser väldigt bra ut tycker jag det verkar som i detta fall, kolla med några fler ställen, det är alltid bra. Men tror du får svårt å hitta bättre, även med ett stopp faktiskt med tankte på att inrikes flyget var inräknat.  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det bara pris du är ute efter har ju Odenresor biljett för 7500 ungefär. Visserligen 2 stopp men 6000 billigare. Då får du betala inrikesbiljetten. Oavsett så blir det mycket billigare

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst KajsaB

njaeeee... jag pallar inte med för långa eller många stopp utan betalar gärna lite extra för att få kortare restid.

Hittade andra biljetter nu för 18.000 för två vuxna. Väldigt bra restider men nu ingår inget flyg tur o retur Krabi. Det är flyg med QANTAS... någon som åkt med dessa tidigare?? Några erfarenheter?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

njaeeee... jag pallar inte med för långa eller många stopp utan betalar gärna lite extra för att få kortare restid.

Hittade andra biljetter nu för 18.000 för två vuxna. Väldigt bra restider men nu ingår inget flyg tur o retur Krabi. Det är flyg med QANTAS... någon som åkt med dessa tidigare?? Några erfarenheter?

..har hört att dem flyger ganska högt och väldigt brett  :glad

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Quantas har väl samarbete med BA? Åkte med dom för 2 år sedan. Hade egen skärm så man kunde välja vad man ville titta på. Planen var OK maten likaså. Nackdelen var att bytet var på Heathrow. Det är långt mellan inrikes och utrikes där. En bussresa krävs som visserligen är gratis.

njaeeee... jag pallar inte med för långa eller många stopp utan betalar gärna lite extra för att få kortare restid.

Hittade andra biljetter nu för 18.000 för två vuxna. Väldigt bra restider men nu ingår inget flyg tur o retur Krabi. Det är flyg med QANTAS... någon som åkt med dessa tidigare?? Några erfarenheter?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Göteborg-phuket

Vi har bokat resa med Detur från Göteborg till Phuket den 31 okt för 5000:-/pers med boende.

Är det nån som åkt med dom?

MVH Nea

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Lobo

Vi har bokat resa med Detur från Göteborg till Phuket den 31 okt för 5000:-/pers med boende.

Är det nån som åkt med dom?

MVH Nea

Låter för billigt. Vad är haken?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst hagge5

I dag kan man boka flygstol med ving för 4200/pers den 4/11 från Göteborg

Ni som kan åka då!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har bokat med Solresor för hela familjen. 9/11. 2v.

Vi är 4 st.

26.700kr inkl. boende.

Visserligen ospescad resa....men va f*n...

Vi chansar....e det inte bra är det väl bara att förflytta sig...

Det blir Kao Lak, Krabi eller Phuket.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Gäst

Ursäkta mej!! >:( Sådana kommentarer tycker jag är överflödiga! Alla är vi olika och själv har jag både åkt charter och reguljåärt till Phuket. Denna gång kan vi bara stanna 2 veckor, och då får priset styra. Hade jag hittat bra pris direkt till Phuket utan någon som helst mellanlandning så hade det varit väldans piffigt. Åker oxå med Solresor 24/11 och blir borta 2 veckor.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Isaan bo

Jag fattar fortfarande inte hur man kan åka charter longhaul

Hundratusentals svenskar gör det. Har alla fel enl. dig engard ;D :dja

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vår nästa resa går Landvetter-Phuket det 13/12-29/12-07 och det billigaste för oss en familj på 4 blev flygstol charter med Fritidsresor. Vi har letat sedan i maj och detta blev billigast för oss. Om man inte är beroede av vad det kostar så är det ju inga problem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×