Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Martin

AirAsia.com kör 1 Baht + skatt på flyg från Bangkok 4 dagar till!

Rekommendera Poster

Med nya Airbus från Bangkok till massor av destinationer för 1 Baht + skatter!! Det kan bli så billigt som 135 kr till många ställen för enkel resa.

Du måste boka mellan:

24 sep 2007 - 30 sep 2007

Du måste resa:

8 okt 2007 - 31 jan 2008

Se tillgängligheten för biljetter på de olika destinationer här:

http://www.airasia.com/site/th/en/page.jsp?reference=1thbavail

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ren reklam för alla destinationer. Köper man in dyra plan på många sträckor så gör några biljetter för 1 Baht ingen skillnad. Det är ju inte alla platser på varje avgång som är för 1 Baht :)

Men jag blir sugen att åka till Thailand när jag ser dessa priser. Tänk så billigt det är att ta en avstickare till Singapre, Vietnam (Hanoi) eller Malaysia ... visst bara en väg, men ändå! :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Många gånger är det nog just bara i annonserna de där priserna förekommer...

Reklamlagar här och där är inte lika.

Kollade på vissa flyg och de fanns där denna gången :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska jag som betalat 5000 sek tur och retur bangkok-krabi för tre personer känna mig lurad nu eller?  :)

Lurad skulle du känna dig även utan denna reklam.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska jag som betalat 5000 sek tur och retur bangkok-krabi för tre personer känna mig lurad nu eller?  :)

Vem tog betalt så mycket? Businessclass eller ekonomi spelar knappast roll på en timmes flygning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vem tog betalt så mycket? Businessclass eller ekonomi spelar knappast roll på en timmes flygning.

Min nästan två meter långa man tycker att det spelar stor roll  :)

Thai Airways.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Wow. Visst vill man slösa så kan man göra det. Anser att benutrymmen på inrikesresorna är inte alls så mycket större att det är värt de pengarna.

Sedan att ta Thai inrikes (utan att få rabatt om man flyger med de till Bangkok) tycker jag är bara fånigt (till mina vänner skulle sagt idiotiskt). Förutom att man får något att äta under den timmen man flyger så är ingenting bättre. Ja, mindre chans för förseningar. Frågan är om maten är värd de ca. 2000 Baht mer per person och väg? Jag tycker inte det i alla fall. Men alla är vi olika.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Maten i sig är väl inte värt det, men jag har rest med Thai tidigare och vet vad jag får. Att kunna känna sig säker på det istället för att känna sig osäker är värt en del också. Och att slippa ta sig till den andra flygplatsen är värt en del. Jag sparade en hel del på flygningen mellan sverige & bangkok och resoneade som så att de vi sparade där kan vi lägga på inrikesflyget. (Hade vi valt att flyga med Thai ARN-BKK hade det kostat mer än vad vi nu betalar ARN-BKK-KBV)

Jag vill inte åka med lågprisflyg, det kanske är säkert enligt många men för mig känns det inte säkert att flyga med piloter som får lägst betalat & flygplan som jag inte känner mig säker på.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Maten i sig är väl inte värt det, men jag har rest med Thai tidigare och vet vad jag får. Att kunna känna sig säker på det istället för att känna sig osäker är värt en del också. Och att slippa ta sig till den andra flygplatsen är värt en del. Och att slippa ta sig till den andra flygplatsen är värt en del.

.....

Jag vill inte åka med lågprisflyg, det kanske är säkert enligt många men för mig känns det inte säkert att flyga med piloter som får lägst betalat & flygplan som jag inte känner mig säker på.

1. Planen Thai har inrikes är inte nyare än de som t.ex. AirAsia flyger med. Just nu verkar AirAsia byta upp sig, jämfört med Thai. Det handlar inte om piloternas löner utan om kontor/organisation som gör att man spara in pengar hos lågprisbolagen. Dessutom är deras avgifter lägre på flygplatserna, därav större risk för förseningar.

2. Thai flyger inrikes från den gamla, så du kommer väl att byta flygplats eller? AirAsia flyger från samma (den nya) som man kommer till från Sverige.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Thai flyger inrikes både från DM och S. Vi har såklart bokat från S.

Ok. Alltså ett "connecting" flight. Hur många siffror hade ni i flygnumret?

Men ändå så är det samma flygplats, så din motivering om att byta flygplats är felaktig :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Connecting för andra kanske, inte för oss. Vi har ju bokat två separata resor, vi har inte krabi som slutdestination på biljetterna från sverige.

Flera andra jag kollade upp flög från DM. Det enda "vettiga" flyget från DM den dagen gick två timmar efter vi landat i S. Lät inte så lockande direkt. Kanske kan stämma att AA flyger från S men den dagen vi ville flyga på hade de inga alternativ som passade oss, vi ville inte stanna i bangkok en natt heller.

TG259 heter flighten, om det var det du frågade om.

Förresten är jag glad att jag inte är din vän för jag gillar inte att bli kallad idiot!  ;D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag får inte ihop logiken här ....

Saken är den att du väljer ett billigare flyg med SAS än Thai elelr annat dyrare bolag. Detta borde enligt ditt resonemang betyda att piloten får mindre betalt och detta är ett mindre säkert flyg än det dyrare. Så ni väljer ett "mindre säkert" flyg för 11 timmar (flygtid)! Sedan väljer ni ett som är dyrare för att det känns säkrare och flygtiden är bara 1 timme.

Logik? 11 timmar sämre och sedan 1 timme säkrare? Borde det inte vara tvärtom :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag får inte ihop logiken här ....

Saken är den att du väljer ett billigare flyg med SAS än Thai elelr annat dyrare bolag. Detta borde enligt ditt resonemang betyda att piloten får mindre betalt och detta är ett mindre säkert flyg än det dyrare. Så ni väljer ett "mindre säkert" flyg för 11 timmar (flygtid)! Sedan väljer ni ett som är dyrare för att det känns säkrare och flygtiden är bara 1 timme.

Logik? 11 timmar sämre och sedan 1 timme säkrare? Borde det inte vara tvärtom :)

Sas var billigare än Thai de datumen vi valde men vi hade också kunnat välja andra ännu billigare som Turkish airways, QATAR, KLM osv. Vilken ifrågasättning! I mina ögon är det stor skillnad på SAS och tex Nokair eller One Two Go.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

SAS sparar in på allt för tillfället. Servicen, maten är sämre. Man tar betalt för drinkarna. Så egentligen vad gör SAS till ett säkert, bättre val än andra bolag?

Saken är att du jämför priset med säkerhet och det är befängt, för det är ju inte fallet. Att t.ex. AirAsia eller andra lågprisbolag är billigare betyder inte att de är mindre säkra. I så fall skulle SAS vara mindre säkert än många andra bolag och du tog ju SAS för det var bättre pris.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

SAS sparar in på allt för tillfället. Servicen, maten är sämre. Man tar betalt för drinkarna. Så egentligen vad gör SAS till ett säkert, bättre val än andra bolag?

Saken är att du jämför priset med säkerhet och det är befängt, för det är ju inte fallet. Att t.ex. AirAsia eller andra lågprisbolag är billigare betyder inte att de är mindre säkra. I så fall skulle SAS vara mindre säkert än många andra bolag och du tog ju SAS för det var bättre pris.

>:( Bättre pris än Thai ja. Sämre än de flesta andra. De får gärna ta betalt för drinkarna, sånt får de gärna spara in på! Du jämför betalat för drinkar med säkerhet och det är bland det dummaste jag sett på bra länge! 

Jag tycker visst att säkerheten går hand i hand med priset. En volvo är säkrare än en nissan micra, tex. Ett välbyggt hus säkrare än ett fritidshus. Nu går jag inte så långt att jag "måste köpa det dyraste". Jag är prismedveten och därför valde jag SAS till Thailand. I thailand ansåg jag att det inte fanns något annat val än just den flighten med Thai.  >:(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nja, men du måste ju titta på organisationen som står bakokm Thai och lågprisbolahen och även jämföra deras vinster. Att säga att lågprisbolagen är mindre säkra är inte sant. Det handlar om flygplatskostnader, avtal, avgångstider, mer och finare kontor, självbetjäning, administrativ personal mm. Att säga att flyget är mindre säkert för att det är billigare sittplats, för att piloten får mindre betalt, för att piloten måste vara sämre för det är ju inte rätt. Först skull ejag vilja se statistiken som visar att piloten får mindre betalt och sedan skulle jag gärna vilja se bevis på att en pilot som får sämre betalt (om han får det) är en sämre pilot.

Ta till exempel Quantas som fram till inte så länge sedan klassades som det säkraste flybolaget, då enligt statistik hade de minst olyckor (inga) under måååånga år. De var inte dyrast! Det fanns massor av företag som var dyrare som hade sämre statistik, så ditt resonemang är inte rätt. Dyrast är inte säkrast.

Sedan vill jag tillägga att jag struntar i vilket val du gjorde, det är upp till var och en, men jag är emot resonemanget du för - att dyrare är säkrare, vilket är inte fallet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×