Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Phatthalung

Alla gamla medlemmar

Recommended Posts

På 2020-07-16 på 16:45, Phatthalung säger:

Väldigt dåligt drag här. Ni kan väl ändå visa att ni hänger med fortfarande. Soppan och Annelie t.ex. Hur har ni det i dessa konstiga tider som vi upplever nu.

Tittut ;)

Jodå, helt ok här. Tycker livet är ungefär som vanligt. Med ett stort undantag, jag måste följa Svenska Mästarna på tv istället för på Tele2 vilket stör.  

På tal om Annelie, vi möter ju Elfsborg imorgon. Vi får se vem som blir glad hehe.

Hur är det själv Phattis?

Tja soppan. Kul att höra av dig, och det är okey. Ja det känns konstigt med all idrott nu. Är van att sitta med sonen på Tele 2 och heja fram Bajen. Får se om vi hör nåt från Annelie efter matchen. 

På 2020-07-19 på 11:28, Phatthalung säger:

Tja soppan. Kul att höra av dig, och det är okey. Ja det känns konstigt med all idrott nu. Är van att sitta med sonen på Tele 2 och heja fram Bajen. Får se om vi hör nåt från Annelie efter matchen. 

Funderar på att redigera mitt inlägg efter vårt självmål igår hehe.  

Själv så har jag säsongskort på Tele2 med dottern sen många år. 

Dock med RÄTT lag :D

Själv har man gått och blivit farsgubbe såhär lagom till sommaren, vad tror ni, kan man räkna med att få in lillgrabben (då ca 10 månader) till kungariket framåt Februari / Mars 2021? :D

På 2020-08-05 på 10:26, Lianinho säger:

Själv har man gått och blivit farsgubbe såhär lagom till sommaren, vad tror ni, kan man räkna med att få in lillgrabben (då ca 10 månader) till kungariket framåt Februari / Mars 2021? :D

Stort grattis Lian.

Kul att läsa.

48 minuter sedan, Lianinho säger:

Tackar tackar. Stor omställning men so far so good... :) 

Blir ju en "viss" förändring av livet hehe. 

Fast ger ju mycket glädje. Själv så har jag kommit upp i den ålder då man gläds av barnbarnen hehe.

Men hej kära vänner här :17_heart_eyes:

Hemskt va dåliga vi är på att hålla igång här! Jaa Tom yam.. 

Vi vann visst över er sist :).

Men det går bra för både er o oss! Så jäkla kul! 
Stort grattis till bebisen Lianinho! Så härligt med en liten ❤️
Själv har hela våren o sommaren vart sådär. Hade covid i drygt 10 veckor med några vändor på akuten. Jobbigt det där när luften tar totalt slut och bröstkorgen känns för liten. 
Hann jobba 4 nattpass o sen vurpade jag med cykeln och drog av ett ligament mellan nyckelbenet o axeln o knäckte troligtvis nåt revben. Så 6 nya sjukveckor. 
pinsamt att ringa chefen kan jag säga :13_upside_down:

26 minuter sedan, Phatthalung säger:

Vilken jäkla otur. Krya på dig. Blev ett till barnbarn 6 augusti. 4 barnbarn nu. Är både farfar och morfar. Otroligt vad åren rinner iväg

Tack! Grattis till barnbarnet. Måste va härligt :) 

Annelie. Det som är lite komiskt är att man själv inte riktig har begripit att man är gammal. Sen räcker det att förstå att man är farfar och morfar och gråhårig. Då fattar man ! Men det är ändå rätt så roligt. Ha det så bra

6 timmar sedan, Phatthalung säger:

Annelie. Det som är lite komiskt är att man själv inte riktig har begripit att man är gammal. Sen räcker det att förstå att man är farfar och morfar och gråhårig. Då fattar man ! Men det är ändå rätt så roligt. Ha det så bra

Och när äldsta sonen fyllde 40 förra året så insåg jag att åren runnit iväg hehe.

På 2020-08-09 på 17:50, Phatthalung säger:

Nä man känner sig inte riktigt så gammal som man nog är :). Längtar väl inte riktigt efter barnbarn än.. de kan ju flytta ut först. Men sen kommer jag såklart älska dem över allt annat ❤️

På 2020-08-10 på 00:03, tom_yam säger:

Och när äldsta sonen fyllde 40 förra året så insåg jag att åren runnit iväg hehe.

Ja Det är när barnen blir äldre som man själv fattar att åren gått :) 

På 2020-08-07 på 16:58, Annelie S säger:

Men hej kära vänner här :17_heart_eyes:

Hemskt va dåliga vi är på att hålla igång här! Jaa Tom yam.. 

Vi vann visst över er sist :).

Men det går bra för både er o oss! Så jäkla kul! 
Stort grattis till bebisen Lianinho! Så härligt med en liten ❤️
Själv har hela våren o sommaren vart sådär. Hade covid i drygt 10 veckor med några vändor på akuten. Jobbigt det där när luften tar totalt slut och bröstkorgen känns för liten. 
Hann jobba 4 nattpass o sen vurpade jag med cykeln och drog av ett ligament mellan nyckelbenet o axeln o knäckte troligtvis nåt revben. Så 6 nya sjukveckor. 
pinsamt att ringa chefen kan jag säga :13_upside_down:

Tackar :)Jag är väldigt nyfiken på hur alla andras Thai-planer ligger såhär i Corona-tider; Ställer ni in, gör ni om, tips på att resa med liten med mera? Allt utom tips på hur man löser sötsur sås är välkommet :)

Låt oss liva igång forumet ni! Uppenbarligen många som smygläser här ändå :)

1 timme sedan, Lianinho säger:

Tackar :)Jag är väldigt nyfiken på hur alla andras Thai-planer ligger såhär i Corona-tider; Ställer ni in, gör ni om, tips på att resa med liten med mera? Allt utom tips på hur man löser sötsur sås är välkommet :)

Låt oss liva igång forumet ni! Uppenbarligen många som smygläser här ändå :)

Gillar du inte sötsur sås?;D

Jag längtar väldigt mycket till Thailand men har inget på gång. Känns lite avlägset med resor öht just nu. Antar att ni väntar lite med bebisen? Fast många åker ju med riktigt små också. 

1 timme sedan, MR.Big säger:

Hoppas resa i december ,Men mycket hänger på om man får komma in smidigt i landet? Utan karantän

Annars så blir det en riktigt jobbig vinter om man inte får sin dos av Thail:sunand !!!

Mm det är ju den som är kämpig, abstinens redan....

4 timmar sedan, MR.Big säger:

Ja abstinensen är inte kul:crmen hoppas på min standard dos ska funka även i år??

Jag var ju förvisso nere i Januari men hade hoppats på att eventuellt kunna åka ner och köra en ”long stay” i februari / mars 2021 med lilleman och sambo (jajamän, han är knappt ett år då men ser faktiskt inga större hinder i det).

Verkar dock som att Thailand kör hårt med inreseförbuden....?