Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Piggelin

Restips önskas

Rekommendera Poster

RESHJÄLP UPPLÄGG

Vi är två nykära som skall vistas lite i Thailand. Vi skall dyka lite och mest mysa. Inga barturer direkt utan mer mys. 

Vad tror ni om detta upplägg?

Ankomst 13 december Phuket
Dykning 14-20 december kurs bokad
Tjejen kommer 20 dec bor kvar i Phuket med lite dykning

23 december båt till Phi Phi island 
Dykning och mys
29 december båt till krabi
7 Jan till Bangkok
13 Jan åker vi hem.

Funderar lite på detta. Vad tror ni? 
Vi är inga backpackers men reser med lite bagage och vill se fina stränder och natur

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter mysigt!!!!

Mycket hänger på budget, men jag tror man kommer kunna hitta prisvärda hotell nu i Vinter.

Hoppas innerligt att man kan lämna mörkret. Jag gillar Kata Noi på Phuket  älskar Phi Phi (Nej inte som på 90-talet då det var det lite Paradisläge  men helt OK) Lanta  gillar Long Beach, Aonang Railey.hoppas ni får en underbar resa

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter väldigt härligt. 

Själv skulle jag nog inte börja på en dykkurs direkt när jag har anlänt, men jag kanske är lite känsligare för jetlag än ni ;)

jag skulle oxå vilja tipsa om Koh Lanta, Där kan man hitta många mysiga ställen på ön, själv gillar jag Long beach. dykningen från Koh lanta är oxå bra. En heldagstur med Lanta Divers är inte fel :D . Jag har lite förälskat mig i koh Lanta och har varit där många gånger :D

Vet inte vad ni har för upplägg med Bangkok, men själv skulle jag absolut inte spendera 6 dagar i en Storstad, men det beror ju alldeles på vad ni ska/vill göra. Skulle hellre lägga några dagar på Koh lanta eller omkringliggande öar.  Krabi tycker jag heller inte är så speciellt (men man är ju olika ;) ), så där skulle jag heller inte spendera så mycket tid, men ni kanske vill till AoNang och ta er ut på öarna?

Ex.

29 december Båt till Koh Lanta

6 jan till Krabi (Aonang)

10 jan till Bangkok

 

Redigerad av Ewa_h

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×