Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Malvina

Kanske dax att stanna hemma och söka något annat resmål

Recommended Posts

13 mars 2563 • Läs mer här • Nyinsatt
Thailändska hälsoministern kallar västerlänningar ”skitiga faranger”

Thailands folkhälsominister håller åter igen på att offentligt nedvärdera och uttala främlingsfientliga kommentarer om ”vita” utlänningar (farang). 
Den här gången varnar han thailändare för utlänningar som flyr från sina egna länder till Thailands ”säkra paradis”. ”Idag besökte jag Chiang Mai och märkte att det nästan inte finns några kinesiska turister. Allt du ser är ”faranger”. Inte bara det, utan 90% av thailändarna bär munskydd. Ingen av farangerna bär dock munskydd. Det är anledningen till att medborgare i vårt land smittas överallt. Vi bör vara mer försiktiga med faranger än asiater. Just nu är det vinter i Europa och farangerna kommer till Thailand för att gömma sig för sjukdomen. Många farangers kläder är smutsiga och de duschar inte. Som värdar måste vi vara mycket försiktiga.”

Förra månaden förlorade den frispråkige faranghatande folkhälsoministern och biträdande premiärminister humöret under en mediauppvisning som hölls vid Bangkoks mest trafikerade Skytrain-station. Ministeren och hans personal som alla hade ansiktsmasker (förutom minister som hade sin hängande runt halsen) delade ut gratis ansiktsmasker av papper.

Vi har varit här många gånger och det känns även främmande för oss också.

Vad just du tror eller inte tror på, det bryr.........   Jag hittade ovanstående webbsida och kopierade rakt av, om du googlar på den sidan så får du göra en egen bedömning, om du orkar i stället för att bara kasta ut "tror inte ett skit av vad du pratar om".

Om du kommer fram till att det är "fake news" så är jag den förste att tycka att det är skit, för jag vill fortsätta att resa hit, trots att sista resan för en månad sedan blev inställd pga. brutet ben.

Sen tycker jag det är trevligt om vi kan hålla en god ton här, man har fått mycket information här genom åren och vill gärna fortsätta  med detta, men vad vet jag det kanske just tonen här som gör att sidan besöks otroligt lite nu.

Googla gärna och återkom om vad du hittar.

Ha en trevlig söndag kväll.