Mats75 12 Report post Posted February 4, 2020 Skribenterna i tidningarna börjar nämna Thailand mer o mer i samband med virusutbredningen. Låt oss hoppas att den inte kommer att påverka våra resor nu i vinter/vår. Share this post Link to post Share on other sites
Martin 0 Report post Posted February 4, 2020 Tror faktiskt det kommer att göra något. De som inte har bokat, kommer förmodligen få billigare priser framöver. Folk är skeptiska och jag tror vissa kommer avstå från sina resor. Kan förstå de, men verkar som experterna är tveksamma och de säger inte "nej", inte "ja" , utan avvakta. Det är bara media som blåser upp det för att få rubriker ... som vanligt. Share this post Link to post Share on other sites
Mats75 12 Report post Posted February 4, 2020 Mmmm... sant. Synd att resan redan är betald för min del. Flygstol hos TUI. Får hoppas man får pengarna tillbaka ifall det blir värre i Thailand. Verkar som om TUI går mycket på UD:s rekommendationer. Share this post Link to post Share on other sites
Barzansson 0 Report post Posted February 4, 2020 Vi har bokat den 17e ? Vet nån om det är oroligt där ? mvh Share this post Link to post Share on other sites
Phatthalung 45 Report post Posted February 4, 2020 Upp till var och en att ta beslut. Men jag hade åkt utan att vara orolig 1 Barzansson reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
Martin 0 Report post Posted February 6, 2020 Ja, så länge det inte blir mycket mer, så är det lungt. Man får helt enkelt ha koll. Vara uppdaterad på vad som händer. Är man rädd överlag, så spelar det kanske inte var man reser, då skall man kanske undvika flygplatser överlag. Share this post Link to post Share on other sites
Mats75 12 Report post Posted February 10, 2020 (edited) Det blev en avbokning, eller rättare sagt ombokning, för vår del. Kunde byta ut flygstolarna mot en All Inclusive-resa i augusti till Rhodos istället. 1. Vi hade endast flygstol och om resan hade blivit inställd på något sätt så hade vi nog inte fått pengarna tillbaka. Plus att resan var betald med TUI presentkort.. så vi hade ingen försäkring med något betalkort heller. 2. Resorna dit har blivit REJÄLT mycket billigare än när vi bokade våra flygstolar. Så nu kan vi boka en ny resa till nästan halva priset om vi känner att det är läge att åka i mars. Edited February 10, 2020 by Mats75 Share this post Link to post Share on other sites
Phatthalung 45 Report post Posted February 13, 2020 Har omvärderat mitt tidigare svar. Väl på plats i Thailand hade jag ej känt mig orolig för corona. Problemet är de internationella flygplatserna Suvarnabhumi och Don Mueang i BKK som har ca 30 procent Kinesiska resenärer. Det känns inte helt okey enligt min mening. Share this post Link to post Share on other sites
Mats75 12 Report post Posted February 17, 2020 Precis.. flygplatser känns som högrisk områden. Ser tveksamt ut att det blir en resa i år. Share this post Link to post Share on other sites
Mats75 12 Report post Posted February 23, 2020 Men inte HELT uteslutet hehe... asså.. har kollat en del på alternativ och de är INTE roliga. Kanarieholmarna i mars känns ju som en dålig svensk sommar. Share this post Link to post Share on other sites
Phatthalung 45 Report post Posted February 23, 2020 Inte i år, men tidigare år har vi varit två gånger på teneriffa och tre gånger vid Las Palomas. Bara en vecka i början av februari. Alltid kanonväder. Sol och runt 25 grader. Senast hyrde vi bil. Finns väldigt mycket att upptäcka. Små byar uppe bergen, t.ex teror, väldigt vackert 1 Mats75 reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
Phatthalung 45 Report post Posted February 23, 2020 Sorry. Inte Las Palmas. Det ska vara Maspalomas! 1 Mats75 reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
Mats75 12 Report post Posted February 25, 2020 Nu är Corona på Kanarieöarna med.. urtrött på det det viruset nu!! Share this post Link to post Share on other sites
Phatthalung 45 Report post Posted February 29, 2020 Regeringens och myndiheters information att de är väl förberedda inför Corona är bara skitsnack som vanligt! sverige har 500 intensiv vårdsplatser! Förra helgen var det stabsläge på SÖS, en vanlig helg! man räknar med att tio procent av alla som insjuknar behöver intensivvård! Men Löfven och hans handlingskraftiga regering är väl förberedd! Vilket jävla skämt! Sluta att tro på vad regeringen och myndigheter säger! Share this post Link to post Share on other sites
Phatthalung 45 Report post Posted March 12, 2020 Ja, nu ser man vilken handlingskraftig regering vi har! Nu börjar vänsterregeringen och myndigheter ta till åtgärder som våra Nordiska grannländer gjort för någon vecka sedan. Mellon i Sverige kördes med publik för att det ska vara PK, eftersom det betyder så mycket att alla dessa bögar och flator ska få visa upp sig inför publik. I Danmark gjorde man tvärtom! Körde utan publik. När coronan spridit sig så mycket här så att stora delar av Sverige är stängt, så kommer handlingskraftiga Löfven och hans regering säga att de absolut inte kunde förutspå detta, och att de blivit tagna på sängen. känns resonemanget igen? Okontrollerade invandringen, bombningar och skjutningar t.ex Share this post Link to post Share on other sites
Phatthalung 45 Report post Posted March 16, 2020 Väldigt lite människor ute i centrala Stockholm vid lunchtid senaste dagarna. Ser väldigt konstigt ut. Share this post Link to post Share on other sites
tom_yam 16 Report post Posted March 16, 2020 (edited) Ja vissa av OSS har fått sätta sig i frivillig karantän pga sjukdom. Det är troligen det välkända viruset vilket jag ju aldrig kommer att få veta eftersom vår fantastiska vård i Sverige slutat testa folk. Suttit i lägenheten fem dagar nu och börjar känna mig jävligt uttråkad. Känner mig bättre idag men fortsätter ta mitt medborgerliga ansvar och stannar inne. Med detta virus så blev Sverige total avklätt med byxorna nere vid tårna när det visat sig hur dåliga våra resurser är. Och om 2,5 år så kommer Åkesson och Ebba i tredje valdebatterna i rad att påpeka den undermåliga svenska vården medan clownerna som vanligt kommer att säga allt som dom ska göra men som aldrig händer. Och under tiden blir resurserna bara mindre av någon "konstig anledning". Tänk att det skulle behövas en pandemi för att avslöja det stora lurendrejeriet för det svenska folket. Edited March 16, 2020 by tom_yam Share this post Link to post Share on other sites
Phatthalung 45 Report post Posted March 16, 2020 Tja soppan. Håller med dig till hundra procent. vi ligger långt ner på EU:s lista när det gäller sjukvård, och speciellt intensivvård. varför har sjukvård och välfärd nermonterats? Sverige hamnar ändå på plats nr 15, när det gäller de rikaste länderna i världen! Vart tar alla pengar vägen? Många förstår och vet vad dessa pengar går till. Men det är inte PK att säga att pengarna går till en okontrollerad invandring, som kostar enorma summor i form av bidrag. Krya på dig Share this post Link to post Share on other sites
tom_yam 16 Report post Posted March 16, 2020 58 minuter sedan, Phatthalung säger: Tja soppan. Håller med dig till hundra procent. vi ligger långt ner på EU:s lista när det gäller sjukvård, och speciellt intensivvård. varför har sjukvård och välfärd nermonterats? Sverige hamnar ändå på plats nr 15, när det gäller de rikaste länderna i världen! Vart tar alla pengar vägen? Många förstår och vet vad dessa pengar går till. Men det är inte PK att säga att pengarna går till en okontrollerad invandring, som kostar enorma summor i form av bidrag. Krya på dig Tackar. Jag tror t.o.m. att Sverige är det land i HELA EU som har minst antal vårdplatser per capita. Vår sjukvård som en gång i tiden var i världsklass. Nä det är ju inte PK trots att det är en sanning. Share this post Link to post Share on other sites
Phatthalung 45 Report post Posted March 22, 2020 Tja soppan. Hoppas du piggnat till. Ikväll ska vår handlingskraftiga pajas löfven hålla tal till nationen. Nu ska han försöka spela landsfader och vinna billiga röster. Fy fan, vilken pajas Share this post Link to post Share on other sites
tom_yam 16 Report post Posted March 22, 2020 1 timme sedan, Phatthalung säger: Tja soppan. Hoppas du piggnat till. Ikväll ska vår handlingskraftiga pajas löfven hålla tal till nationen. Nu ska han försöka spela landsfader och vinna billiga röster. Fy fan, vilken pajas Jo jag vet. Skiter nog i att titta. Share this post Link to post Share on other sites
Phatthalung 45 Report post Posted April 9, 2020 Stopp för alkoholförsäljning i BKK från och med imorgon och tio dagar framöver. Song Kran, deras nyår är 13 april. De vill väl att folk ska vara lite sansade under deras största helg, där firandet kan pågå in en vecka i vissa provinser Share this post Link to post Share on other sites
Phatthalung 45 Report post Posted April 17, 2020 Vi får se hur det här slutar. Känns inte bra. Planera sin Thailandsresa det här året kommer nog inte att funka. Och när det börjar lätta upp, så kanske ett Svenskt pass inte har samma valör som tidigare, eftersom regeringen och myndigheter gjort tvärtemot övriga världen när det gäller Corona. Stora delen av världen ser det som att Löfven och hans myndigheter håller med något slags experiment. Hittills har Löfven och hans experiment lett till att vi har tio gånger mer dödsfall än våra grannländer. Blir svaret som vanligt. Vi blev tagna på sängen! Dessa statsråd och ministrar springer runt med brallorna nerdragna varje dag, och borde skämmas Share this post Link to post Share on other sites
MR.Big 15 Report post Posted April 18, 2020 Jag förstår inte hur folk har fått mer förtroende för Löfven vad har han gjort??? Och svenska pass är det ju folk som tappar bort i 10-tal, har varit på alla kontinenter och rest en del men aldrig blivit av med mitt pass!(peppar peppar ta i trä). Hoppas att det finns hopp om Thailand i vinter. Och allt det bästa till alla som tittar in på forumet det vore kul om det blev lite fart här!! Share this post Link to post Share on other sites
Phatthalung 45 Report post Posted April 20, 2020 Löfven och hans regering har blåst oss igen! De lovade att vi skulle slippa karensdag från runt 10 mars! Jag har själv varit dålig och varit hemma en vecka. Idag var jag inne på försäkringskassans hemsida för att anmäla karensdagen. Det visade sig att de betalar ut 700 kronor som Max för privatpersoner, vilket innebär 490 kr när skatten är dragen. Tycker att det är otroligt att en regeringen blåser och lurar vanliga medborgare Share this post Link to post Share on other sites