Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Mats75

Corona-viruset

Recommended Posts

Skribenterna i tidningarna börjar nämna Thailand mer o mer i samband med virusutbredningen. Låt oss hoppas att den inte kommer att påverka våra resor nu i vinter/vår.

Tror faktiskt det kommer att göra något. De som inte har bokat, kommer förmodligen få billigare priser framöver. Folk är skeptiska och jag tror vissa kommer avstå från sina resor. Kan förstå de, men verkar som experterna är tveksamma och de säger inte "nej", inte "ja" , utan avvakta. Det är bara media som blåser upp det för att få rubriker ... som vanligt.

Mmmm... sant. Synd att resan redan är betald för min del. Flygstol hos TUI. Får hoppas man får pengarna tillbaka ifall det blir värre i Thailand. Verkar som om TUI går mycket på UD:s rekommendationer.

Ja, så länge det inte blir mycket mer, så är det lungt. Man får helt enkelt ha koll. Vara uppdaterad på vad som händer.

Är man rädd överlag, så spelar det kanske inte var man reser, då skall man kanske undvika flygplatser överlag.

Det blev en avbokning, eller rättare sagt ombokning, för vår del. Kunde byta ut flygstolarna mot en All Inclusive-resa i augusti till Rhodos istället.

1. Vi hade endast flygstol och om resan hade blivit inställd på något sätt så hade vi nog inte fått pengarna tillbaka. Plus att resan var betald med TUI presentkort.. så vi hade ingen försäkring med något betalkort heller.
2. Resorna dit har blivit REJÄLT mycket billigare än när vi bokade våra flygstolar. Så nu kan vi boka en ny resa till nästan halva priset om vi känner att det är läge att åka i mars.

Edited by Mats75

Har omvärderat mitt tidigare svar. Väl på plats i Thailand hade jag ej känt mig orolig för corona. Problemet är de internationella flygplatserna Suvarnabhumi och Don Mueang i BKK som har ca 30 procent Kinesiska resenärer. Det känns inte helt okey enligt min mening.

Inte i år, men tidigare år har vi varit två gånger på teneriffa och tre gånger vid Las Palomas. Bara en vecka i början av februari. Alltid kanonväder. Sol och runt 25 grader. Senast hyrde vi bil. Finns väldigt mycket att upptäcka. Små byar uppe bergen, t.ex teror, väldigt vackert