Phatthalung 46 Report post Posted November 6, 2019 För några dagar sedan dödade muslimska terrorister 15 volanterer och myndighetspersoner i provinsen Yala i södra Thailand. Inte så långt bort från mina trakter i Thailand. Ett glömt krig för västvärlden, som pågått under många år. De muslimska terroristerna är främst ute efter myndighetspersoner, men även buddistiska lärare är högvilt för dessa grisar, eftersom de bara accepterar sin egen tro. Kriget har pågått säkert 20-30 år. Thailändska myndigheter med militär och polis är stenhårda mot dessa terrorister. När de väl får tag på terroristerna brukar de oftast försvinna för gott! Thailands södra provinser som Hat Yai, Phatthalung, Song Klah och t.ex Yala är väldigt fina ställen om man söker något annat än turistorterna. Som turist kan man känna sig säker. Share this post Link to post Share on other sites
MR.Big 15 Report post Posted November 8, 2019 Jag hoppas att alla jävla människor som sätter sig över demokratiska spelregler ska hålla sig till dom länder som lever efter dom värderingar som dom eftersträvar, och inte blanda in andra!!! Ja jag vet att demokratin i Thailand inte är 100%. Share this post Link to post Share on other sites