Captain Thailand 7 Report post Posted May 11, 2019 Nu är äntligen poolen klar och det blev naturligtvis ett premiärdopp... 1 Renoo reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
MR.Big 15 Report post Posted May 11, 2019 NICE!!!!!!!! Share this post Link to post Share on other sites
tom_yam 16 Report post Posted May 14, 2019 Ser ju jävligt trevligt ut. Share this post Link to post Share on other sites
Captain Thailand 7 Report post Posted May 15, 2019 Tack så mycket pojkar! Idag adderades det första gröna... Vi skall låta buskarna växa lite innan vi trimmar till dom. Share this post Link to post Share on other sites
Captain Thailand 7 Report post Posted May 18, 2019 Vi har bestämt oss för att strunta i taklister utan kör istället bara golvlister av keramik (typ kakel). Priset för enbart arbetet blir 10.000 baht för fyra rum och det känns överkomligt. Ett pris man kunde vänta sig här på ön. Jag hade nog kunnat göra detta arbetet själv men då jag saknar vana hade det nog tagit tre gånger så lång tid jämfört med en hantverkare. Dessutom blir nog mitt eget arbete ”lidande” om jag samtidigt skall bygga. Vi kommer förmodligen även flytta på spis och kyl. Det är den klantigaste detaljen i planeringen hittills. Jag hade väldigt dålig koll på hur man planerar kök och tänkte att det är väl inte så noga. Nåja, det blir en ganska liten extrakostnad hoppas jag. Bilder kommer vad det lider... Share this post Link to post Share on other sites
MR.Big 15 Report post Posted May 19, 2019 Kul att se att ert projekt gå framåt.Se så bra ut Share this post Link to post Share on other sites
Captain Thailand 7 Report post Posted May 19, 2019 12 hours ago, MR.Big said: Kul att se att ert projekt gå framåt.Se så bra ut Tack så mycket! Golvlisterna blev inte riktigt vad jag tänkte mig. Ett lite förhastat beslut. Men jag tror jag kan leva med dom. Share this post Link to post Share on other sites
Captain Thailand 7 Report post Posted May 20, 2019 Listerna på plats. Detta är en del av det framtida vardagsrummet: Share this post Link to post Share on other sites
MR.Big 15 Report post Posted May 20, 2019 Smakfullt!!! Share this post Link to post Share on other sites
Captain Thailand 7 Report post Posted May 20, 2019 7 hours ago, MR.Big said: Smakfullt!!! Tack! Idag skall vi sätta upp lite speglar och tavlor och om tio dagar flyttar vi in. Vi kommer dock ha tillgång till nuvarande bostad till mitten av juni, så därför så är det ingen akut stress med själva flytten. Jag tänkte gå ett antal varv om dagen med prylar (det är bara ett par hundra meter emellan husen). Och så tar vi de tyngsta möblerna sist, med en pickup. Share this post Link to post Share on other sites
Captain Thailand 7 Report post Posted May 29, 2019 Så här blev utsikten från vårt sovrum tillslut... Share this post Link to post Share on other sites
MR.Big 15 Report post Posted May 30, 2019 Bra att du satsar på trygghet också med rejäla vakthundar!! Share this post Link to post Share on other sites
Captain Thailand 7 Report post Posted May 31, 2019 9 hours ago, MR.Big said: Bra att du satsar på trygghet också med rejäla vakthundar!! Ja, de där bestarna håller skurkarna borta! Share this post Link to post Share on other sites
Captain Thailand 7 Report post Posted May 31, 2019 (edited) Seriöst så har vi en stor tomt så jag har lite vaga planer på att köpa en större jycke. Vill inte ha en jätte, men varför inte en dobermann eller en akita? Är lite sugen på att uppfostra en lite större vovve. Sen är de båda så fina med. Edited May 31, 2019 by Captain Thailand Share this post Link to post Share on other sites
MR.Big 15 Report post Posted May 31, 2019 Gillar också rejäla hundar Rottweiler,Mastiff,schnauzer ,amstaff mm men vet inte vad som funkar i värmen?? Har väl oftast sätt blandraser i Thailand,men hur som helst så är hundar ett underbart sällskap dom älskaren hela tiden!!! Så lycka till med nått lite större! det kommer vara någon av dom små som kommer dominera i början. Share this post Link to post Share on other sites
Captain Thailand 7 Report post Posted June 10, 2019 (edited) Testade lägga upp en film, men det gick sådär. Edited June 10, 2019 by Captain Thailand Share this post Link to post Share on other sites
Captain Thailand 7 Report post Posted July 4, 2019 Hälften av möblerna är på plats. Share this post Link to post Share on other sites
Captain Thailand 7 Report post Posted July 6, 2019 Nu har vi bott i nya huset i ett par veckor. Dock så återstår dock en hel del att göra innan jag personligen anser att ”vi är i hamn”: - Några thaikillar gjuter just nu betong på framsidan och runt hela huset. Sedan skall vi lägga stenplattor och småsten på detta. - Fönsterbrädor skall adderas i varje fönster. - Lite fler gardinstänger, gardiner, tavlor, draperier, handdukshållare osv skall upp. - Ytterligare möbler och hyllor skall inköpas och utplaceras. - Köket skall fixas om en aning, för ökad användarvänlighet. - Vissa betongväggars finish skall förbättras. - Häcken skall jämnas till och diverse grönska adderas i husets närområde. Först efter dessa steg tar vi tag i jobbet med en carport och den stora trädgården. DET ÄR BARA ATT GILLA LÄGET TROTS ATT MAN ÄR LAT SOM EN PIRAT. Share this post Link to post Share on other sites
MR.Big 15 Report post Posted July 7, 2019 Måste kännas skönt att vara på plats? ser ut att bli en plats att må bra på!! Share this post Link to post Share on other sites
tom_yam 16 Report post Posted July 7, 2019 Härligt CT. Ser kanon ut. Share this post Link to post Share on other sites
Captain Thailand 7 Report post Posted July 8, 2019 (edited) Tack så mycket pöjkar! Igår adderades det betong på uteplatserna samt runt själva huset. Vi kommer lägga någon form av sten på betongplattorna framöver... Edited July 8, 2019 by Captain Thailand Share this post Link to post Share on other sites
Captain Thailand 7 Report post Posted July 27, 2019 Det ena trapphuset och en av sängarna som just anlände... Share this post Link to post Share on other sites
Captain Thailand 7 Report post Posted July 27, 2019 Poolen, dagtid... Share this post Link to post Share on other sites
Captain Thailand 7 Report post Posted September 19, 2019 Det har inte hänt så mycket sen senast, men jag slänger in några bilder ändå. Efter nyår kommer vi fortsätta bygga och addera möbler. Share this post Link to post Share on other sites
MR.Big 15 Report post Posted September 20, 2019 Toppen!!! roligt och se att det går åt rätt håll!! Share this post Link to post Share on other sites