JonnyBoy 0 Report post Posted April 2, 2018 Hej Gott folk.... Jag skall åka ner om 2 veckor med min dotter för att fira min 50-årsdag. Jag har hittat dessa grymma bungalowsen på flera sidor på nätet som säger att dom ligger på Koh Chang men inte någon info alls vad resort/hotellet heter... För vi skulle VÄLDIGT gärna vilja bo i en av dom..... Om det nu ens ligger på Koh Chang dvs..... Så är det någon vänlig själ som vet så vore jag tacksam för all info jag kan få..... Mvh///Johan Share this post Link to post Share on other sites
blue_saint 16 Report post Posted April 2, 2018 Någon länk där du hittat dem? Nyss hemkommen och kanske känner igen något namn Share this post Link to post Share on other sites
JonnyBoy 0 Report post Posted April 2, 2018 En av sidorna..... https://theitravelchannel.tv/koh-chang/ Share this post Link to post Share on other sites
blue_saint 16 Report post Posted April 2, 2018 (edited) En jättegod gissning nu men Påminner det inte lite om Tantawan resort Var noga med att skriva koh Chang efter i Google. Finns fler. Tyckte det var likt på vissa bilder Edited April 2, 2018 by blue_saint Share this post Link to post Share on other sites
M_Olsson 26 Report post Posted April 3, 2018 Bilden verkar nog vara skapad digitalt för att använda i någon sorts prospektering för någon resort. Rimligtvis borde en bildsökning på Google ge en träff till rätt hotell. Högerklicka på bilden och välj "Sök på Google efter bild", funkar med webläsaren Chrome. Men Tantawan är nog den som är mest lik. http://tantawan-resort.com/ Share this post Link to post Share on other sites
JonnyBoy 0 Report post Posted April 3, 2018 Hej o Tack för era svar..... Tyvärr så verkar det vara på Tahiti..... Har hitta flest träffar på Tahiti... Men även ett företag som säljer Tiki huts i Florida använder bilden. samt sidor som påstår att det är Hawaii,Vietnam,Maldiverna och flertalet ställen i Thailand... bland annat då Koh Chang, så jag har släppt det och skall nog hitta ett vackert ställe ändå..... Och Även om Tantawan är väldigt fint o likvärdigt så är det lite för mycket för min smak med 3800 baht per natt.... Tack/// Share this post Link to post Share on other sites
blue_saint 16 Report post Posted April 5, 2018 Jo är ju inte gratis direkt. Någon på forumet som har unnat sig några nätter där som kan säga om det är värt det?. 1 JonnyBoy reacted to this Share this post Link to post Share on other sites