Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Falang

Samui och phangan. Bra boende barn

Rekommendera Poster

Hej,alla.

Planerar resa 2019. Har varit på samuicoch phangan men var väl ca 5 år sen sist. 

Vi är tre barnfamiljer. 3-8 år gamla barn.

Mysigt boende. Fin strand. Gärna middag på stranden. Ja,ni vet.

Bra poolområde för barnen. 

Vilka stränder och hotell rekommenderar ni?

Tack på förhand! !

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inte rest med barn men tänker spontant att Salad Beach på Phangan hade mysiga middagar på stranden. Vi bodde på Cookies men det ligger ju upp efter berget så kanske inte så barnvänligt men trevliga bungalows. Lycka till med planerandet.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag reste med barn 4 och 7 år sommaren 2015. På Phangan bodde vi på Buri Rasa som var ett fantastiskt ställe. Stranden mysig och perfekt för barn. Jättebra restaurang på stranden som även hade eldshower som var mycket uppskattat av barnen. Bra rum och utmärkt service. Poolen är i minsta laget om man har barn som vill hoppa och busa men vi var mest vid havet. Frukosten är underbar. Prisläge något högt men värt pengarna tycker jag. Finns inte mycket till kvällsnöjen mer än några restauranger och pubar.

På Samui bodde vi på Chaweng Garden som också var mycket bra. Långgrund och fin strand, dock inte lika fin som på Phangan, och stor pool som var lekvänlig. Jättebra frukost här också och perfekt läge i city med nära till allt trots att det ligger direkt på stranden. Mycket prisvärt.

vi åker tillbaka nu i sommar och antagligen bor vi på samma hotell igen!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På Samui rekommenderar jag Bo Phut om man vill ha det lite lugnare. Silver Beach om man vill ha det extremt lugnt och liten strand. Annars i övrigt Lamai, som jag tycker om. Avråder från Chaweng. Är man ok med att det är lite halvdött och mindre matställen, så kan Maenam vara ok. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×