evaeja 0 Report post Posted December 13, 2017 Vad krävs för att få öppna bankkonto i Thailand? Share this post Link to post Share on other sites
Snoken 12 Report post Posted December 13, 2017 3 timmar sedan, evaeja säger: Vad krävs för att få öppna bankkonto i Thailand? Pass och en adress i Thailand. Sen är det ändå upp till banken. Share this post Link to post Share on other sites
Håkan49 0 Report post Posted January 9, 2018 Med rätt kontakter går det att öppna bankkonto i Pattaya. Min kontakt tar 2500 baht för servicen sen vill banken ha 1000 baht för visakort och internetbank. Enda som behövs är passet. Share this post Link to post Share on other sites
LantaMas 18 Report post Posted January 9, 2018 Det verkar som om det blivit svårare på sistone, men jag öppnade konto 2010 hos SCB på Lanta (med turistvisum), och då krävdes endast passet och en adress, samt en insättning på 500 THB. Jag fick använda, och gör fortfarande, adressen till resorten där jag bodde. Någon post verkar de dock aldrig skicka ut, som årsbesked t.ex, jag har iaf inte fått vetskap om det i så fall. Jag fick också ett betalkort (mastercard) som jag kan ta ut pengar på både i Thailand och Sverige, men med en limit om 20 000 THB/dag. Det verkar dock godtyckligt om man kan få ett konto eller inte, oavsett bank, visumform och husböcker i diverse färger... Share this post Link to post Share on other sites
Martin 0 Report post Posted January 9, 2018 2010 behövde jag inte ens adress. Bara pass, men har hört att man på många banker har högre krav nu. Share this post Link to post Share on other sites
LukasW 0 Report post Posted May 17, 2020 Ni som öppnat ett bankkonto i Thailand, hur gör ni för att skicka pengar dit? Kör ni en klassisk banköverföring och accepterar att de svenska storbankerna tar några %? Använder ni t.ex TransferWise? Såg att de var billigast för att överföra 10000 SEK när jag gjorde en snabb googling och tittade här. Eller använder ni någon mer nischad/thailands-specifik leverantör? Share this post Link to post Share on other sites