Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Cincy

Från Railey beach till Krabi airport tidigt på morgonen

Recommended Posts

Hejsan

Kommer vistas våra sista tre nätter på Railey beach vid vår nästa resa 2018. Dock går vårt flyg hem kl 08,00 på morgonen från Krabi. Skall helst vara på flygplatsen 3 h innan enligt flygbolaget.

Någon som vet om det går att ta sig från Railey så pass tidigt, eller om vi blir tvungna att skippa en av nätterna (vill inte detta) och boka närmare flygplatsen.
Tänkte inte på att man bara når Railey med båt....

Hälsningar Monica

Hehe gillar Krabi men därför jag vägrar att flyga charter dit, för tidig hemresa

ska ni sova sista natten på Railey får ni nog kliva upp innan många går och lägger sig

nog bättre att hyra ett rum i stan Krabi gå ock lägga sig tidigt samt kliva upp vid 04.00 och ta den förbeställda taxin till flygplatsen direkt ta med lite frukost som ni kan äta på flygplatsen

ett alternativ kan vara att tillbringa sista natten i krabitown skita i hotellrum ock åka direkt från "nattklubb" till flyget ni lär sova gott på planet om ni kommer ombord

På ‎2017‎-‎09‎-‎06 på 18:18, diseledvin säger:

Hehe gillar Krabi men därför jag vägrar att flyga charter dit, för tidig hemresa

ska ni sova sista natten på Railey får ni nog kliva upp innan många går och lägger sig

nog bättre att hyra ett rum i stan Krabi gå ock lägga sig tidigt samt kliva upp vid 04.00 och ta den förbeställda taxin till flygplatsen direkt ta med lite frukost som ni kan äta på flygplatsen

ett alternativ kan vara att tillbringa sista natten i krabitown skita i hotellrum ock åka direkt från "nattklubb" till flyget ni lär sova gott på planet om ni kommer ombord

Jo att det blir hiskeligt tidigt, det inser man ju. Frågan är om man får en longtail då och kan lita på att den kommer.
Alternativet med nattklubb fungerar nog inte med två kids på 5 och 8 år.

Jag skulle inte chansa. En natt i Krabi Town är absolut inte fel, det finns en fantastisk night market nere vid vattnet. Men kom ihåg att boka taxin i förväg. Jag gjorde misstaget för några år sedan att bara gå ut på vägen en tidig morgon när jag skulle med morgonflyget, och det var helt dött, men till sist så kom det iaf en mc-taxi som körde mig till flygplatsen vilket kändes sådär med den där stora jävla ryggan jag drog på.

Tips i Krabi Town: http://tastelikechicken.se/2011/june/cafe-europa-krabi-town.html