Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
trskial

Studera på distans

Rekommendera Poster

Jag har kommit in på utbildningen Green Logistic Managemant i Örebro (teknikhögskolan). Utbildningen är på två år. Heltid och på distans. Nu funderar jag på att dra ner till Thailand i September och studerar därifrån till 26/12 då min fru och min far kommer ner. Är det möjligt att få visum från 1 Oktober till Lördag 13 Januari som svensk student? Utbildningen jag ska gå är berättigad studiestöd. Har två obligatoriska träffar i höst. Kan jag flyga ut ur Thailand med visum till Sverige och delta på högskolan och sen flyga in igen utan problem?

Jimmieboy, du har väl studerat på distans om jag inte läst fel? Kan du berätta litegrann kanske? :)

Redigerad av trskial

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2017-06-22 på 06:34, trskial säger:

Men jag får väl 30 dagar vid gränsen och sen kan jag förlänga med 60 dagar?

De 30 dagar du får när du flyger in kan förlängas med endast 7 dagar (1900 thb) hos Immigration.

Om du gör en vända till gränsen landvägen får du 15 dagar, om du flyger ut och in igen får du 30 nya dagar.

Ett riktigt turistvisum som kan ge dig längre vistelse söker du innan du åker på ambassaden 

http://www.thaiembassy.se/en/visa/types-of-visa/36

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
17 timmar sedan, LantaMas säger:

De 30 dagar du får när du flyger in kan förlängas med endast 7 dagar (1900 thb) hos Immigration.

Om du gör en vända till gränsen landvägen får du 15 dagar, om du flyger ut och in igen får du 30 nya dagar.

Ett riktigt turistvisum som kan ge dig längre vistelse söker du innan du åker på ambassaden 

http://www.thaiembassy.se/en/visa/types-of-visa/36

Man får 30 dagar oavsett vilket vis du kommer in i landet numera. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2017-06-23 på 11:55, LantaMas säger:

De 30 dagar du får när du flyger in kan förlängas med endast 7 dagar (1900 thb) hos Immigration.

Om du gör en vända till gränsen landvägen får du 15 dagar, om du flyger ut och in igen får du 30 nya dagar.

Ett riktigt turistvisum som kan ge dig längre vistelse söker du innan du åker på ambassaden 

http://www.thaiembassy.se/en/visa/types-of-visa/36

Fel fel fel... Man kan förlänga med 30 dagar.. 
Man får även 30 dagar när man kommer landvägen men detta kan endast göras 2 gånger per år.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jimmieboy

Ett gränsvisum till Thailand går inte att förlänga 30 dagar, tyvärr. För att förlänga må du till Ambassaden och få minst 2 månaders visum det kan sedan förlängas med 30 dagar på immigrationen.

Och vill man stanna i Asien men inte bryr sig om var man är så kan man fjanta runt mellan länderna på gränsvisum, 90 dagar Malaysia, 30 d Thailand, 30 dagar Kambodja osv.. jag fixar alltid visum på ambassaderna det är enklast så tycker jag, aldrig någon kö där, vid gränsen är det massor av folk som ska ha visum, och har man visum från ambassaden kan man som regel förlänga det, vilket sällan går vid gränsvisum. Lite extra planering bara så går man raka vägen in i länderna utan att stå i kö, bra och smidigt.

Till Thailand behöver jag inte trassla med visum, jag har non-imm multiple entry men man må ju söka till andra länder man ska till.

Redigerad av lanslacker

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
23 timmar sedan, lanslacker säger:

Jimmieboy

Ett gränsvisum till Thailand går inte att förlänga 30 dagar, tyvärr. För att förlänga må du till Ambassaden och få minst 2 månaders visum det kan sedan förlängas med 30 dagar på immigrationen.

Och vill man stanna i Asien men inte bryr sig om var man är så kan man fjanta runt mellan länderna på gränsvisum, 90 dagar Malaysia, 30 d Thailand, 30 dagar Kambodja osv.. jag fixar alltid visum på ambassaderna det är enklast så tycker jag, aldrig någon kö där, vid gränsen är det massor av folk som ska ha visum, och har man visum från ambassaden kan man som regel förlänga det, vilket sällan går vid gränsvisum. Lite extra planering bara så går man raka vägen in i länderna utan att stå i kö, bra och smidigt.

Till Thailand behöver jag inte trassla med visum, jag har non-imm multiple entry men man må ju söka till andra länder man ska till.

Vad ett gränsvisum är vet jag inte. Men reser du till Thailand utan visum och får 30 dagar så kan du förlänga dessa med 30 dagar till på immigration så du kan stanna totalt 60 dagar utan visum.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×