Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Martin

Era förslag!

Rekommendera Poster

Gäst Isaan bo

Tycker Martin har en poäng med tidsgränsen 20 minuter. Om man skriver något dumt eller bara felaktigt (inte felstavning). Någon reagerar och svarar - sen ändrar man det man skrev tokigt. Då blir trådarna ännu mer vimsiga än vad dom redan är  :cr

Håller med. Lagt kort gäller ;D::)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det möjligt att man på "tips och varningar" skulle kunna ha olika symboler för tips och varningar? Ex: grön tråd för nåt man tycker är bra, röd tråd för dåligt... eller nåt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då blir trådarna ännu mer vimsiga än vad dom redan är  :cr

Okej då... om man ser det så har ni ju rätt.. Jag ger mig och tar tillbaks mitt förslag..

Men tänk om jag kunde redigera mitt förslag nu.. då kunde det ju blivit hur bra som helst, eller hur?? :th :th

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, det är lite det som är problemet. Ger man folk rättighet att redigera i all oändlighet så kan det se konstigt ut när folk svarar på ditt inlägg med många svar och motiverigar och sedan plötsligt ädrar du vinkel i ditt inlägg - då förlorar allting meningen längre ner i tråden....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det möjligt att man på "tips och varningar" skulle kunna ha olika symboler för tips och varningar? Ex: grön tråd för nåt man tycker är bra, röd tråd för dåligt... eller nåt.

Skall kolla detta, men jag tvivlar att jag kan styra det per kategori. Därför har jag försökt visa vägen att folk sätter ut t.ex. [Varning] eller [Tips] i rubriken.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst örjan

Hej!

Det här är ett bra forum, men jag har en liten design-synpunkt. Jag tycker att "Svara"-knappen är dåligt placerad eller t.o.m. nästan gömd.

Man ser "citera" knappen direkt, men "svara" knappen får man leta efter.

Vissa trådar här på forumet har därför rätt många citat, och ofta ser man att både det första and det andra svaret citerar hela  första inlägget, och då blir det jobbigt att läsa svaren för varje svar innehåller hela första inlägget.

De flesta inläggen här är också rätt korta, och innehåller bara en fråga, så mitt förslag är därför: Ta bort citatknappen, så blir trådarna mer överskådliga! Eller lägg svaraknappen vid sidan om citatknappen!

Tack för ordet!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det verkar finnas en hel del frågor om flygbolag och flygbiljetter här. Kan det vara en ide att lägga allt om flyg i en kategori? Gärna också frågor om transport till och från flygplatser?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett förslag: Skulle det vara någon ide att dela upp den första kategorin "Platser" i dessa kategorier:

- Bangkok

- Phuket

- Övriga platser

Eller blir det för plottrigt då?

Skall du diskriminera Samui, Pattaya, Krabi mm. Det måste i så fall bli många kategorier!

Många platser finns det.... Ett tips är stt folk sätter en tydlig rubrik: "stränder runt PHUKET"

Ja kanske inte en kategori för varje plats men i alla fall en för de största, för en lite bättre översikt. Bangkok borde ju helt klart ha en egen kategori för nästan alla Bangkokfrågor handlar ju specifikt om just Bangkok!

Kanske lägga in "Bangkok" och "Phuket" åtminstone som underforum till "Platser"?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett förslag: Skulle det vara någon ide att dela upp den första kategorin "Platser" i dessa kategorier:

- Bangkok

- Phuket

- Övriga platser

Eller blir det för plottrigt då?

Skall du diskriminera Samui, Pattaya, Krabi mm. Det måste i så fall bli många kategorier!

Många platser finns det.... Ett tips är stt folk sätter en tydlig rubrik: "stränder runt PHUKET"

Ja kanske inte en kategori för varje plats men i alla fall en för de största, för en lite bättre översikt. Bangkok borde ju helt klart ha en egen kategori för nästan alla Bangkokfrågor handlar ju specifikt om just Bangkok!

Kanske lägga in "Bangkok" och "Phuket" åtminstone som underforum till "Platser"?

Ska Phuket få eget är det orättvist om inte Krabi får... ;D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett förslag: Skulle det vara någon ide att dela upp den första kategorin "Platser" i dessa kategorier:

- Bangkok

- Phuket

- Övriga platser

Eller blir det för plottrigt då?

Skall du diskriminera Samui, Pattaya, Krabi mm. Det måste i så fall bli många kategorier!

Många platser finns det.... Ett tips är stt folk sätter en tydlig rubrik: "stränder runt PHUKET"

Ja kanske inte en kategori för varje plats men i alla fall en för de största, för en lite bättre översikt. Bangkok borde ju helt klart ha en egen kategori för nästan alla Bangkokfrågor handlar ju specifikt om just Bangkok!

Kanske lägga in "Bangkok" och "Phuket" åtminstone som underforum till "Platser"?

Ska Phuket få eget är det orättvist om inte Krabi får... ;D

Det är inte så många inlägg om Krabi än  ;D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Spanet

Citera mindre!

Snälla människor kan ni vara schyssta mot de som var lite svårt att läsa och CITERA mindre. Det blir väldigt svårt att läsa vissa trådar här om ni som svarar alltid trycker på CITERA hela tiden istället för på SVARA hela tiden som i exemplet nedan.

Snälla, snälla, snälla, citera mindre! :pra

Ett förslag: Skulle det vara någon ide att dela upp den första kategorin "Platser" i dessa kategorier:

- Bangkok

- Phuket

- Övriga platser

Eller blir det för plottrigt då?

Skall du diskriminera Samui, Pattaya, Krabi mm. Det måste i så fall bli många kategorier!

Många platser finns det.... Ett tips är stt folk sätter en tydlig rubrik: "stränder runt PHUKET"

Ja kanske inte en kategori för varje plats men i alla fall en för de största, för en lite bättre översikt. Bangkok borde ju helt klart ha en egen kategori för nästan alla Bangkokfrågor handlar ju specifikt om just Bangkok!

Kanske lägga in "Bangkok" och "Phuket" åtminstone som underforum till "Platser"?

Ska Phuket få eget är det orättvist om inte Krabi får... ;D

Det är inte så många inlägg om Krabi än  ;D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst HJ

Off topic

Jag ser ingen citeraknapp nånstans, bara svara?? Konstigt!?

Sitter väl en citera knapp på varje inlägg, längs upp till höger.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En tråd med " fråga juristen eller advokaten" och knyta en jurist till forumet.

En bra idé, men frågan om det finns så stort intresse. Men vi får se.....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Datum (om möjligt) när korten i bildgalleriet är tagna vore trevligt.

Svårt, men jag vet att bildgalleriscriptet har uppdaterats så kanske det finns något nytt på den fronten. Skall kolla :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det kan ju räcka med att den som lägger in bilden även skriver när den är tagen, typ månad och år.

Ett enkelt och bra förslag. Varje bild är ju ett historiskt dokument.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanonbra forum, saknar bara en enda sak.

En kategori som handlar om shopping.

Där man kan få lite tips om var man ska handla och inte handla.

Prisvärda varor värt att ta med hem.

Sen är forumet fulländat...  :kla

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×