Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
n1an

Hotell Bangkok pool med sol hela dagen

Rekommendera Poster

Letar och söker efter en tråd vi hade för ca 1 år sen om hotell med bra poolområde med sol hela dagen, Hittar den INTE...... Blir tokig på sökfunktionen, får inte upp saker som ens är relevanta på det jag söker.

Vet att följande hotell har bra poolområde med sol hela dagen

Chatrium riverside

Chatrium Sathon

Centara Grand Central World

Pathumwan princess

Har ni några andra hotell med sol hela dagen som ni kan rekommendera ? Eller nån som hittar tråden kanske?;)

Du måste börja ta med det i dina recensioner av Bangkok hotell    Taste like chicken :D:D   Älskar att läsa dina recensioner av hotellen i Bangkok :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2017-05-14 på 12:17, n1an säger:

Letar och söker efter en tråd vi hade för ca 1 år sen om hotell med bra poolområde med sol hela dagen, Hittar den INTE...... Blir tokig på sökfunktionen, får inte upp saker som ens är relevanta på det jag söker.

Du måste börja ta med det i dina recensioner av Bangkok hotell    Taste like chicken :D:D   Älskar att läsa dina recensioner av hotellen i Bangkok :)

Kul att du gillar recensionerna Nettan. Det händer att jag skriver om det, eller snarare om det är något anmärka på vad gäller poolen, t.ex om det är omotiverat mycket skugga. Okura Prestige har ju en cool pool som hänger på fasaden, men på norrsidan tyvärr så det är ju värt att notera t.ex

Ett hotell som har takpool och sol hela dagen, men som jag inte provat själv, är Grand President 3 på soi 11. Mina vänner bor alltid där just därför. Billigt också.

Senaste hotellet vi bodde på - Anantara Siam - som även intog förstaplatsen på min topplista har pool hela dagen tack vare att det är ett lågbyggt hotell.

http://tastelikechicken.se/2017/april/anantara-siam.html

 

Nästan längst ner på topplistan hittar du mina favoriter vad gäller hotellens poolområden.

http://tastelikechicken.se/category/topplista-bangkok-hotell.html

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På ‎2017‎-‎05‎-‎17 på 19:39, LantaMas säger:

Kul att du gillar recensionerna Nettan. Det händer att jag skriver om det, eller snarare om det är något anmärka på vad gäller poolen, t.ex om det är omotiverat mycket skugga. Okura Prestige har ju en cool pool som hänger på fasaden, men på norrsidan tyvärr så det är ju värt att notera t.ex

Ett hotell som har takpool och sol hela dagen, men som jag inte provat själv, är Grand President 3 på soi 11. Mina vänner bor alltid där just därför. Billigt också.

Senaste hotellet vi bodde på - Anantara Siam - som även intog förstaplatsen på min topplista har pool hela dagen tack vare att det är ett lågbyggt hotell.

http://tastelikechicken.se/2017/april/anantara-siam.html

 

Nästan längst ner på topplistan hittar du mina favoriter vad gäller hotellens poolområden.

http://tastelikechicken.se/category/topplista-bangkok-hotell.html

 

Ja det är ett litet elände detta med sol och pool i Bangkok ;) 

För oss som ska vara där i 3 v i sommar igen så behöver man kunna ta vara på solen oavsett tid på dygnet.

Har nu bokat U Sathorn som verkar vara en liten oas,(dessutom billigt) så hoppas det lever upp till förväntningarna med so och pool. Alltid lite bökigare att ta sig till city från Sathorn, men vi har gott om tid på oss :)

Dina inlägg och lister är toppen, Tack för att du fortsätter skriva :)

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, U Sathorn har jag haft span på, just för att det verkar vara en prisvärd oas med stor trädgård och rum med balkong. Det negativa är väl läget, alltså avstånd till BTS/MRT. Berätta gärna hur det var när ni bott där.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 timmar sedan, LantaMas säger:

Ja, U Sathorn har jag haft span på, just för att det verkar vara en prisvärd oas med stor trädgård och rum med balkong. Det negativa är väl läget, alltså avstånd till BTS/MRT. Berätta gärna hur det var när ni bott där.

Ja läget är inte optimalt om man bara ska vara där några dagar.. Men man slipper förhoppningsvis köerna till BTS/MRT då det verkar som man kan åka "småvägar" till MRT. Hur som alltid kul att prova nya hotell :)

Jag återkopplar efter sommaren.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På ‎2017‎-‎05‎-‎21 på 16:09, n1an säger:

Ja läget är inte optimalt om man bara ska vara där några dagar.. Men man slipper förhoppningsvis köerna till BTS/MRT då det verkar som man kan åka "småvägar" till MRT. Hur som alltid kul att prova nya hotell :)

Jag återkopplar efter sommaren.

Lite sen återkoppling men blev inte U sathorn.... 

Blev nåt strul så avbokade och bodde istället på Anantara Riverside i 1 vecka innan vi flyttade över till Chatrium riverside för dom sista 10 dagarna.

Kan verkligen rekommendera Anantara... Var som att bo på en resort med poolen i centrum med hotellbyggnaden runt och öppet mot floden...Mycket träd och låga byggnader gjorde att man inte upplevde att man var i Bkk. Båten gick ofta så på en snabb halvtimme var man inne i city. Kul att dessutom vara på "fel" sida av floden och upptäcka ett annat Bangkok 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, vi gjorde ett studiebesök på Anantara Riverside i mars, då vi bodde på nya hotellet AVANI Riverside precis bakom. Anantara Riverside var ett hotell som gått all-in på den orientaliska stilen, verkar vara ett hotell med karaktär och känsla. Minns du om det gick båtar direkt över till Asiatique eller var man tvungen att åka upp till BTS Saphan Taksin först?

Vi bodde på Anantara Siam i mars också, ett hotell som seglade upp på första plats på min topplista i Bangkok.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På ‎2017‎-‎10‎-‎21 på 08:42, LantaMas säger:

Ja, vi gjorde ett studiebesök på Anantara Riverside i mars, då vi bodde på nya hotellet AVANI Riverside precis bakom. Anantara Riverside var ett hotell som gått all-in på den orientaliska stilen, verkar vara ett hotell med karaktär och känsla. Minns du om det gick båtar direkt över till Asiatique eller var man tvungen att åka upp till BTS Saphan Taksin först?

Vi bodde på Anantara Siam i mars också, ett hotell som seglade upp på första plats på min topplista i Bangkok.

Var tyvärr inte så många avgångar till asiatique började sent typ kl 21 och dom gick direkt dit, sen fortsatte den till ST. Galna köer och fick vänta många båtar när vi skulle hem. Då gick båten från ST och sen till Asia.... Efter några turers väntande bad vi att få åka till ST istället för att komma på nästa båt först, men det fick vi inte.... Så blev bara ett besök på Asia.... Jag är heller inte stormförtjust i stället, massor av kineser som vallades runt av guider, mycket affärer som bara ägnades sig åt kinesmat och prylar...som dom köpte massor av, så måste varit nåt bra ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×