Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
bow

Hur lang tid for pensionen att komma fram ?

Rekommendera Poster

Min forsta pensionsutbetalning borjar narma sig. I mitt fall betalas tydligen pengarna ut den 17 -18.

Om vi latsas att utbetalningen i sverige sker mandagen den 18. Nar kan jag rakna med att pengarna kommer in pa mitt thailandska bankkonto ? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
23 minuter sedan, bow säger:

Min forsta pensionsutbetalning borjar narma sig. I mitt fall betalas tydligen pengarna ut den 17 -18.

Om vi latsas att utbetalningen i sverige sker mandagen den 18. Nar kan jag rakna med att pengarna kommer in pa mitt thailandska bankkonto ? 

När jag för över pengar (Handelsbanken till KTB) så brukar det ta 2 dagar. Så om jag gör överföringen på måndag brukar pengarna finnas tillgängliga på onsdag i Thailand.

Det är ju iofs inte pensionspengar, de kanske är lite äldre och långsammare än lönestålar;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På ‎2017‎-‎05‎-‎10 på 12:15, bow säger:

I mitt fall betalar pensionsverket ut pengarna direkt till mitt thailandska bankkonto. Pengarna kommer aldrig in pa ett svenskt bankkonto.

Borde inte ta fler dagar än en vanlig överföring mellan en svensk och thailändsk bank. Har erfarenhet för utbetalning av lön till annat EU-land och det tar 1 dag, dvs. lika lång tid som jag skulle överföra medel till någon till det landet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×