Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Martin

Flyga ut från Bangkok klockan 13?

Recommended Posts

Nu har jag aldrig flugit ut från Thailand på dagen, alltid med 01.20 flyget.

Om man reser ut klockan 13 och är framme i Sverige typ 19, och lyckats somna lite på flygen, förstör man verkligen inte dagsrytmen helt och hållet?

Det tror jag inte. Det är alltid lättare att åka tillbaks i tid så att landa kvällstid borde göra att man är naturligt trött och efter en natt är det som återställt.

Jag gillar att ha nattflight men Thais 01:30-avgång är ändå på gränsen till för sent. Men allt är ju en smaksak. Själv ogillar jag att komma till Thailand sent på kvällen eftersom det upplevs som att en dag går förlorad på semestern.

Tycker snarare tvärtom.. Föredrar att flyga långt med mycket vila i kroppen. Toppen när planet går tidig em och landar kväll i Sverige. Tar nån timme innan man är hemma efter planets landning, gå igenom post, plocka med packning, ta en dusch ev äta och så vips är kl 23 och man somnar ovaggad. Vaknar efter 8 timmar och redo för en arbetsdag :)

Jag tänker mest på att om man stiger på klockan 13 på dagen, så är det inte så att man är sömning. Då har man 11 timmars resa helt vaken.

Vet ni om de släcker ljusen efter 2-3 timmar och vill att folk skall sova?

12 timmar sedan, Martin säger:

Jag tänker mest på att om man stiger på klockan 13 på dagen, så är det inte så att man är sömning. Då har man 11 timmars resa helt vaken.

Personligen så tycker jag att det varit helt ok med dagflyg. Några timmar kan man alltid sova bort.

Jag har svårt att sova länge på flyg så nätterna blir plågsamma på nattflyg.

Flyger man dagtid kan man alltid läsa och titta på film utan att må illa av trötthet som man gör på nattflyg (om man inte kan sova så länge).

Kan man däremot sova hela natten så är ju såklart nattflyg att föredra. 

Att komma hem på kvällen tycker jag är bra, då är man alltid trött efter resan och sover tungt och ganska länge trots jetlag. 

22 timmar sedan, Martin säger:

Det är ju det som är bra ;) Man kan alltid fördriva tiden med film och böcker men att behöva göra det när man är trött är hemskt...

Känns som dom alltid släcker ner efter maten för att få lite lugn och ro och så att flygvärdinnorna ska hinna äta....

Vi åkte ut kl 9 och efter frukost så dimmades det ner..

Tack för lite åsikter. Funderar på om det är värt att ta flyget hem 01.20 istället för 13 - kostar nästan 900 kr mer per person. Visserligen skulle jag gynnas av att komma hem söndag morgon istället för söndag kväll,