Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
JoelO

Ska flytta till Thailand!

Rekommendera Poster

Hej!

Har fått jobb i Thailand och flyttar ner nu den 9nde Mars. Har lite funderingar på hur man går tillväga med lite saker och ting. Företaget står för arbetstillstånd och visum.

Tillexempel hur man gör med adressändring, ska jag stå på en tillfällig adress här i Sverige? (har sagt upp min lägenhet). 

Hur och med vem bör man försäkra sig hos? Osv..

Där finns ett par frågetecken till, så hade varit kanon om jag kunde fått en detaljerad beskrivning hur jag bör gå till väga!

Tack på förhand!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Detta forum är väl mer för oss som reser dit på semester. Så kanske får du svar om du frågar på tex thaisnack.se?

Det finns fler forum med många medlemmar som bor där men det var detta jag kom på nu. Någon annan kan kanske komplettera med fler? 

Man får vara borta från Sverige i sex månader utan att skriva ut sig, så var skriven någonstans åtminstone under den tiden. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2017-02-13 på 08:59, M_Olsson säger:

Testa att kontakta Chryzaliz på detta forum så kanske du kan få tips. Han är dock inte lika aktiv på forumet längre, men bodde och jobbade i Thailand under flera år. 

Vart tog han vägen? Kanske flyttade han hem till Eskilstuna. Tror han hade jobb på gång där. Nära mitt hus i Sundbyholm. Han var alltid kul att gagga med. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan, Phatthalung säger:

Vart tog han vägen? Kanske flyttade han hem till Eskilstuna. Tror han hade jobb på gång där. Nära mitt hus i Sundbyholm. Han var alltid kul att gagga med. 

Han verkar vara tillbaka i Eskilstuna enligt hans sida på FB. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×