Wessingerf 0 Report post Posted February 10, 2017 (edited) Hej! Jag och min sambo är sugen på en resa till Thailand.. Vi vill gärna snorkla och ha en jättefin upplevelse, men jag hatar att åka båt. Dock vill jag inte förstöra detta för min sambo som älskar att snorkla och se på fina fiskar. Så min fråga är om det finns några hotell med gång avstånd till en hygglig snorkling strand? Skulle även kunna tänka mig att åka buss eller taxi! Bara inte båt... Edited February 10, 2017 by Wessingerf Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted February 10, 2017 Bästa snorklingen är ju tyvärr via båt. Share this post Link to post Share on other sites
singha 0 Report post Posted February 10, 2017 Precis som Jimmieboy skriver. Den bästa snorklingen upplever man när man tar en båt till olika rev. Kan dock rekommendera Ko Samet om du absolut inte kliver i en båt. Där finns flera bra ställen att snorkla på från strand. Sett både muräna, bläckfisk,barracuda ca 75m från strand. Tex tubtim beach eller ao prao beach. Share this post Link to post Share on other sites
Galten 1 Report post Posted February 10, 2017 (edited) Bästa snorklingen upplevs mellan Krabi och phiphi. Railay vid Krabi definitivt värt och besöka. Nästa boende är i railay bredvid ao Nang när jag besöker området. Ao Nang var lite sådär sist. Phiphi kan jag inte rekommdera trots att jag bott där 5 veckor. Idag ännu sämre än förr. Koh lanta är trevligt. Hotellen är en bisak och bungalov är bättre Man äter ute istället. Vad skall man med hotell överhuvudtaget om det finns alternativ? Edited February 10, 2017 by Galten Share this post Link to post Share on other sites
jannelenn 2 Report post Posted February 11, 2017 Koh lipe i södra thailand. Bra snorkling på norra sidan av ön Share this post Link to post Share on other sites