Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
gOOgle

Söker bra böcker till (Thai) tjejen så hon kan lära sig svenska enkelt

Rekommendera Poster

Letar efter bra bok/böcker så tjejen kan börja lära sig svenska på egen hand, då vi inte bor tillsammans (än).
Givetvis lär jag henne så gott jag kan.

Är det någon som har någon bok till övers som vill sälja eller kan rekommendera något?
Något med uttal, gärna meningar och hur vårat språk är uppbyggt. Ja, mer än en simpel översättning om man säger.
T.ex såhär:

Svenskt ord - Uttalet (på thai) - Betydelse på Thai


Eller har ni bättre förslag så berätta gärna hur era tjejer/killar lärde sig enklast/snabbast, tacksam för tips. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en bok Thai for Beginners av Benjawan Poomsan Becker på Bokus med en rabatt från http://promocodius.com/se/butiker/bokus-rabattkod . Boken förklarar tonerna i språkent på ett lättfattligt sätt och är på lagom nivå för oss som läst Thailändska några terminer. Bäst är att köpa den med cd-skivorna (audio) för att lära sig toner och liknande.

Redigerad av Matilda_J

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När jag jobbade på ålderdomshem hade vi flera sjuksköterskor från philipinerna där, när dom först hade lärt sig endel började dom läsa barnböcker och typ "ABC"-böcker då kom språket lättare. Det kan kanske vara en hjälp :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Citat

Jag köpte en bok Thai for Beginners av Benjawan Poomsan Becker på Bokus

Nu var det dock tjejen som ville lära sig Svenska, men nu när jag tänker på det så kan den boken faktiskt vara bra för mig eftersom jag vill lära mig Thai, så tack så mycket för tipset :D 

 

Citat

När jag jobbade på ålderdomshem hade vi flera sjuksköterskor från philipinerna där, när dom först hade lärt sig endel började dom läsa barnböcker och typ "ABC"-böcker då kom språket lättare. Det kan kanske vara en hjälp

Ja det kan vara en bra start, börja enkelt. Tack :) 

 

Citat

Jag köpte en ordbok thai-svensk i en affär som säljer thaimat. I Stockholm ligger den affären på Olof Palmes gata i närheten av Sveavägen // Tiracom

Nu är jag tyvärr bosatt långt ifrån Stockholm :( 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×