Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
vårsol

Nordöstra Koh Chang

Rekommendera Poster

Hej

Har inte bott på den sidan,men gjort besök på bla Amber sands. Mycket trevligt ställe, härlig atmosfär, bra mat. Ingen vidare strand,stenig botten. De hade plockat bort stenar på botten så man ändå kunde gå ut i vattnet utan att trampa på stenar. Bungarna såg fina ut,liten pool oxå.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar. Enligt Airbnb sidan så finns det en restaurang i närheten av huset sen är det 2-3 km till följande. Är vägarna lika backiga som västra sidan? Vad jag kan se på google maps ser det ganska rakt ut. Mindre trafik än västra sidan?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Amber har en bra restaurang. Hur det ser med matställen utöver minns jag inte, troligtvis tunt. Inte som wsb, kai bae iaf.

Vägen är väldigt rak och fin på östra sidan om du jämför med västra. Inte i närheten av backarna upp och ned innan wsb från färjan sett.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är ni ute efter lugn och ro så har ni definitivt kommit rätt. Vägen är typ platt, spikrak och mycket bra asfalt ner mot södern. Bada i havet, nja, stenigt, grumligt och längre söder ut mangrovträsk-aktigt. Sen är solen på andra sidan ön större delen av dagen och ni missar garanterat den underbara solnetgången som sker i väst. Men helt rätt tycker jag, testa ett par dagar, östra sidan är mysig på sitt sätt. Amber, Serenity, The Spa etc. är riktiga pärlor om man vill chilla på riktigt,. Matställen finns i mini byar som finns längs vägen. Eller så glider man bara in på närmsta resort och käkar där. Finns ett mycket bra cafe längre söder ut, där kan man få sig en riktig fin kaffe. Stannar alltid till där och fikar när jag och sambon är ute på vespa tur ner mot södern. Men, missa inte andra sidan av ön bara.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×