Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
marita k

transport från Bangkok flygplats till Koh Chang

Rekommendera Poster

Flyg till Trat! 45 minuter, hur smidigt som helst. Har tidigare åkt minibuss från Bangkok, men det är 5 timmar i svindlande hastighet med dödsångest och toastopp på läskiga rastplatser med ett hål i marken. Nu i december flög vi i stället och sedan var det cirka 10-15 minuter med bil till färjan. Helt överlägset och lätt värt kostnaden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2017-01-17 på 17:54, schillaci säger:

Flyg till Trat! 45 minuter, hur smidigt som helst. Har tidigare åkt minibuss från Bangkok, men det är 5 timmar i svindlande hastighet med dödsångest och toastopp på läskiga rastplatser med ett hål i marken. Nu i december flög vi i stället och sedan var det cirka 10-15 minuter med bil till färjan. Helt överlägset och lätt värt kostnaden.

Dyrt och smidigt... sparar man sa mycket tid.. ta sig till flygplatsen 30min, 1-2 h innan flyg, 45 min flyg, 20 min vänta pa bagage, 10 min fixa taxi, 15 min till fäjan, 20 min färja och 10 min till white sand beach total tid ca 3,5-5 h..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmm, hon var ju redan på flygplatsen i Bkk vad jag förstod av inlägget. Vi hade ca 1,5 timme transit från att flyget från Sverige landade till att flyget till Trat lyfte. Lagom med tid att hämta bagage och ta sig genom immigration. På flygplatsen i Trat var det ca 5-10 min väntan på bagaget och sedan hade vi förbeställd taxi som väntade där. 20 min färja och 10 min till White Sand är ju samma även om man åker bil/buss från Bkk...

Mitt inlägg handlade mer om bekvämlighet och säkerhet än att tjäna tid.

Dessutom sitter jag hellre och läser en bok i lugn och ro på flygplatsen än skumpar i 150 km/h på motorvägen i en minibuss. Men alla är vi olika.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På Thursday, January 19, 2017 på 21:34, marita k säger:

Låter som förbeställd taxi kan va nåt för oss.

Ingen som har erfarenhet av bussresa från Bangkok flygplats till Koh Chang ?

Vi åkte som sagt minibuss och det gick så bra. 

Vi sov i princip hela bilresan. Fällde sätena till liggläge och sov.

Den stund jag var vaken så var det tvåfilig motorväg utan möte och det vill jag tro var mestadels av vägen. 

Känner inte igen 150 km timmen med dödsångest men det kanske beror på chauffören. 

Vi checkade ut.väskan i Bangkok och lastade i den i bussen. Nästa gång togs den ur vid hotellet ist för ytterligare in och utcheckning. 

Vi  kommer ta bussen även nästa gång.

Andra föredrar flyget.

Lycka till!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi åker den 10/2 anländer Bangkok 05.45 så är den någon som vill dela minibuss till Koh Chang så går det bra, vi är 2 personer

Kollade busstider också men tror att det får bli taxi

Har tidigare åkt taxi längre sträckor (20 mil och längre) tyckt att det har varit ok, man får se mycket och har man tur och får en bra chaufför så kan de bli riktigt bra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×