Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM

Rekommendera Poster

12 minuter sedan, vårsol säger:

Coconut beach och bangniang marknaden

Tack för tipset.Ok dit ska jag åka .Förra gången var jag på White sand beach och där var det bra.Coconut beach är det i närheten ? Bangniang marknaden hörde jag talas om sist då vi var där men tiden räckte inte till.Så då får vi ta det denna gång.Vilka dag i veckan är det marknad ? .

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Coconut är före White sand. Man kan säga att de hör ihop. Sväng i vid 7/11 vid pakarang korsningen. Efter ca 1 km kommer en skylt till hö coconut och kantary . När du kommer ner till cocnut stranden så finns det en bra restaurang ca 200 m till hö som lånar ut strandstolar. Mycket lugnare än White sand.
Marknaden är åtminstone lö och ons em och kvällar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns nog inte så mycket att missa i Khoe Lak, eller andra turistorter som är uppbyggda på samma sätt som Gran Canaria.

Försök att uppleva Thailand istället. Thailand har faktiskt en del att ge fortfarande, men då gäller det att hålla sig borta från turistorterna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
13 minuter sedan, vårsol säger:

Coconut är före White sand. Man kan säga att de hör ihop. Sväng i vid 7/11 vid pakarang korsningen. Efter ca 1 km kommer en skylt till hö coconut och kantary . När du kommer ner till cocnut stranden så finns det en bra restaurang ca 200 m till hö som lånar ut strandstolar. Mycket lugnare än White sand.
Marknaden är åtminstone lö och ons em och kvällar

Tack för info.Nu väntar vi bara på avresa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 minuter sedan, Phatthalung säger:

Ursäkta. Men varför åker ni inte till Teneriffa eller Grand Canaria. Lite billigare, kortare flygresa, och ni får uppleva samma saker som på turistorterna i Thailand. Dessutom är inte Spanien en militärdiktatur.

Hei. Ja men vi vill til ställen där det är bra badtempratur i havet och inte vid poolen.Sen  tycker jag om klimatet och thaimat.Har inga problem med lång flygresa,flyger direkt til krabi.Det blir ju lite mer exotisk över det hela.Har varit på Grand Canaria och det var inte min smak.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2017-01-14 på 19:11, Phatthalung säger:

Jag förstår vad ni menar, och jag retas lite. Det jag egentligen menar är, att Thailand har så jättemycket att erbjuda, om man söker sig till andra ställen än de stora turistorterna 

Förstår faktiskt inte poänget allt med att "retas lite"... Varför är någons val av semester något man ska retas med? Om du måste berätta om alla ställen som är bättre än vad trådstartare valt att åka till och frågar om tycker jag du ska starta en egen tråd med dina tips, inte förstöra andras trådar. ;) 

 

til trådstartaren: Jag har aldrig varit där, men hört ycket fint om stället. Hoppas du får en fin semster :D 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte retas på något sätt, men varför åker ni till Khao lak?

(Vi åkte dit med bil, stannade två dagar, och fann det tråkigt, långdraget utmed en landsväg? Har jag missat något?)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det jag menar är att det är synd att många turister inte får uppleva det genuina Thailand, utan hamnar på dessa turistgetton.

Det är ändå rätt så lång resväg, och kostar en del. Varför inte se riktiga Thailand, när man ändå har åkt dit!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 minuter sedan, Rasamus säger:

Jag vill inte retas på något sätt, men varför åker ni till Khao lak?

(Vi åkte dit med bil, stannade två dagar, och fann det tråkigt, långdraget utmed en landsväg? Har jag missat något?)

Till Khao lak åker man för de vackra stränderna och lugnet.  Berätta gärna om era ställen som är det riktiga Thailand

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alla är vi olika. Jag vill inte påstå att jag varit i hela Thailand, men kanske 90 % av det som verkar intressant, och det genuina som inte kan engelska intresserar inte alls. Inget slår Koh Samui som helhet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, som sagt var. Och nöjer man sig med ställen som Samui och andra turistorter så är ju de jättebra. Phuket har också mycket ställen för turister som verkar popålärt. Katha, Khata noi, Patong, Kamela, Surin med flera. Mycket intressanta för de flesta svenska turister. Så de är nog riktigt bra ställen om man vill uppleva Thailand. Huvudsaken är ju ändå att man trivs med semestern

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
9 minuter sedan, Phatthalung säger:

Ja, som sagt var. Och nöjer man sig med ställen som Samui och andra turistorter så är ju de jättebra. Phuket har också mycket ställen för turister som verkar popålärt. Katha, Khata noi, Patong, Kamela, Surin med flera. Mycket intressanta för de flesta svenska turister. Så de är nog riktigt bra ställen om man vill uppleva Thailand. Huvudsaken är ju ändå att man trivs med semestern

Ja men jag är på riktigt intresserad av vad du tycker är bra ställen i Thailand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 timmar sedan, Rasamus säger:

Jag vill inte retas på något sätt, men varför åker ni till Khao lak?

(Vi åkte dit med bil, stannade två dagar, och fann det tråkigt, långdraget utmed en landsväg? Har jag missat något?)

Du har missat Bang Niang.:209_rabbit:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 minuter sedan, linus2 säger:

Du har missat Bang Niang.:209_rabbit:

 

3 minuter sedan, linus2 säger:

Du har missat Bang Niang.:209_rabbit:

Var där två veckor för två år sedan. Du har inte missat något...

Hasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×