Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
CCarina

Svenska familjen fast i Bangkok

Recommended Posts

Förmodligen har dom bokat separata biljetter och helt enkelt kommit försenat till hemresan och då har Thai ingen skyldighet att hjälpa dom.  Är Thai riktigt snälla så bokar dom om till något annat Thai flyg men är fortfarande hårt bokat efter jul/nyårshelgerna.

2 timmar sedan, AndersG säger:

Förmodligen har dom bokat separata biljetter och helt enkelt kommit försenat till hemresan och då har Thai ingen skyldighet att hjälpa dom.  Är Thai riktigt snälla så bokar dom om till något annat Thai flyg men är fortfarande hårt bokat efter jul/nyårshelgerna.

Exakt. Står ju att dom fått stand bu biljetter men dom vill ju inte vänta och dom kan inte tänka sej att dela upp sej dom vill att alla 17 ska komma med samma flyg och då kan de ta tid innan dom får plats...

Dyr läxa att lära sig och knappast de får några pengar tillbaka för biljetterna , finns nästan inga biljetter att boka om eller boka av när man bokar i billiga prisklasser och avgifter som kostar mer än skatten på biljetterna 

Har jag en långflygning så tar jag mig nära avreseflyplatsen 48 timmar innan , tex sista dagarna i Bangkok om biljetten inte är från A-C 

Kan hända många saker på vägen till flygplatsen ....

Och dom behöver ju 17 biljetter. Dom kan bli kvar länge om dom inte börjar tänka om lite... Kan bli jobbigt för dom om dom varken äter eller dricker och alla deras pengar är slut.