Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gunsan70

Tips och råd på lugnt boende på Phuket

Rekommendera Poster

Hej på er! Jag är ny här och skulle behöva lite råd och tips... Funderar på att köpa en flygbiljett till Bangkok i mitten av februari, stanna där några dagar och sen ta inrikesflyg till Phuket och stanna ca tre veckor. Jag festar inte och söker därför ett lugnt och stillsamt boende på Phuket (gärna i området kring Kata, Karon) och undrar om det finns någon här som kan rekommendera något sådant till ett vettigt pris? Jag har varit i Thailand (Bangkok, Phuket, Jomtien, Koh Samui mfl) tre gånger tidigare men det är några år sedan nu... Om jag lyckas få ihop det är det första gången jag reser dit själv så uppskattar också tips och råd om vad jag bör/ska tänka på som ensamresande kvinna. Tack på förhand :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På ‎2017‎-‎01‎-‎05 på 23:41, Miranda78 säger:

Kan verkligen rekommendera sawasdee village, lugnare å mysigare kan det knappt bli ^-^

 

http://www.booking.com/hotel/th/sawasdee-village.sv.html

Knappast så mycket dyrare heller. Rabatterat erbjudande på Booking.com 1.638:75 SEK per natt för ett dubbelrum, det vill jag inte kalla ett "vettigt pris".

 

Hasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sjukt längesen jag var i karon sist.

Dock bodde vi på 

www.katavilla.com då med 1 barn.

Var lungt på hotellet, bra personal och bra mat.

Frukosten var kanon på den tiden.

Hoppas på ett rum så långt från vägen som möjligt.Typ 50 meter från karon beach.

Mvh

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2017-01-07 på 12:44, Hasse säger:

Knappast så mycket dyrare heller. Rabatterat erbjudande på Booking.com 1.638:75 SEK per natt för ett dubbelrum, det vill jag inte kalla ett "vettigt pris".

 

Hasse

Det är mycket billigare genom deras egen sida men av någon anledning funkade det inte att gå in på den, så bara för att hon skulle få se hur det ser ut så länkade jag genom booking:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×