Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Jonnaochco

Koh Kradan, Bulon el någon annan ö

Recommended Posts

Jag hade väldigt gärna lagt ett par nätter på Kradan då jag förälskat mig i ön men de perioderna jag inte har boende bokat så har dom bara strönätter på Reef resort. Sist bodde vi på Kalume som jag inte blev så förtjust i. Något annat ställe på ön som rekommenderas, eller ska vi söka oss till en annan ö. Koh Ngai verkar så stenig vid lågvatten, eller finns det mysiga stränder där oxå. Eller kanske vi ska ner mot Bulon? Är den ön lika mysig som Kradan. Hade tänkte lägga in Lipe oxå några nätter men har inte bestämt mig när och vilket boende.

Där vi har hål i kalendern är 22-31 jan och 5-11 februari innan vi åker upp till bangkok. I övrigt bor vi på Lanta.

Edited by Jonnaochco

Skulle förvåna mig om dom tjuvhåller några rum men skadar inte att kolla direkt med reef resort bara i fall att...Kan också hända att dom får avbokningar så kolla om det går att ställa sig i kö. Väldigt sent ute så finns risk att kön är full. Nåt annat boende som är värt att bo i på Kradan känner jag inte till.

Hur länge kan man vara på Koh Kradan till man får lappsjukan? Finns det restauranger? De restauranger som finns, är dom dyra? Jag är nyfiken på den ön faktiskt, därför jag fråga. Om vi ska skippa Koh Larn och Pattaya och köra över 10 nätter på Koh Kradan då vi badar lapar sol och har svårt för lappsjukan.

2 timmar sedan, AndersG säger:

Skulle förvåna mig om dom tjuvhåller några rum men skadar inte att kolla direkt med reef resort bara i fall att...Kan också hända att dom får avbokningar så kolla om det går att ställa sig i kö. Väldigt sent ute så finns risk att kön är full. Nåt annat boende som är värt att bo i på Kradan känner jag inte till.

Dom har en bokningssida där man kan se lediga dagar och det är en ledig, två bokade, en ledig, tre bokade, en ledig osv. Men visst, jag kan kolla om dom har en reservlista. Dom boenden vi sett är först Kradan resort som fått varierade omdömmen, sen ett jättedyrt Seven Seas, sen Reef resort, Kalume och ett annat budgetställe.

1 timme sedan, trskial säger:

Hur länge kan man vara på Koh Kradan till man får lappsjukan? Finns det restauranger? De restauranger som finns, är dom dyra? Jag är nyfiken på den ön faktiskt, därför jag fråga. Om vi ska skippa Koh Larn och Pattaya och köra över 10 nätter på Koh Kradan då vi badar lapar sol och har svårt för lappsjukan.

Sist hade vi bokat tre nätter på Kalume men lämnade efter två då jag inte alls trivdes. Hade kanske funkat bättre på ett annat boende. Alla boenden har mat som är ok. Bäst mat finns på ett ställe om man knallar in i skogen.