Helena65 1 Report post Posted December 13, 2016 Hej! Vi kommer till Bkk i januari. Ska vi boka taxi hemifrån eller ska vi låta chaufförerna "slåss" om oss? Vilket är bäst? Share this post Link to post Share on other sites
pelle77 14 Report post Posted December 14, 2016 Ställ er i den vanliga taxikön bara. Pris in till stan ca 4-500 baht inkl vägtullar. Share this post Link to post Share on other sites
mankan89 5 Report post Posted December 14, 2016 7 timmar sedan, Helena65 säger: Hej! Vi kommer till Bkk i januari. Ska vi boka taxi hemifrån eller ska vi låta chaufförerna "slåss" om oss? Vilket är bäst? Det beror väl vart ni ska. In till Bangkok använder jag alltid taxameter men ska jag 15 mil till Pattaya förbeställer jag. Share this post Link to post Share on other sites
Helena65 1 Report post Posted December 14, 2016 9 timmar sedan, Helena65 säger: Hej! Vi kommer till Bkk i januari. Ska vi boka taxi hemifrån eller ska vi låta chaufförerna "slåss" om oss? Vilket är bäst? Glömde ju skrina att vi ska till Na Jomtien! Share this post Link to post Share on other sites
Jumbo 5 Report post Posted December 14, 2016 2 timmar sedan, mankan89 säger: Det beror väl vart ni ska. In till Bangkok använder jag alltid taxameter men ska jag 15 mil till Pattaya förbeställer jag. Vilket bolag brukar du boka med till pattaya? Share this post Link to post Share on other sites
mankan89 5 Report post Posted December 14, 2016 10 timmar sedan, Jumbo säger: Vilket bolag brukar du boka med till pattaya? Mr T har jag använt många gånger och det har fungerat bra. Jag har ibland ring och beställt och ibland mejlat. Dom har sitt lilla kontor på Soi Diana mitt emot Areca Longe därifrån har jag även beställt när jag varit i Pattaya. 1 Jumbo reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
mankan89 5 Report post Posted December 14, 2016 10 timmar sedan, Helena65 säger: Glömde ju skrina att vi ska till Na Jomtien! Då rekommenderar jag förbeställd taxi från exempelvis Mr T. Share this post Link to post Share on other sites
Helena65 1 Report post Posted December 16, 2016 På 2016-12-14 på 20:49, mankan89 säger: Då rekommenderar jag förbeställd taxi från exempelvis Mr T. Tack för hjälpen! Share this post Link to post Share on other sites