Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
samen65

Pattaya

Rekommendera Poster

Planerar en tripp till Pattaya, har aldrig varit där. Vad är skillnaden mellan norra och södra pattaya ? Centrala hoppar jag nog. Söker lite lugn men nära shopping och restauranger. Kom med förslag och tips på bra hotell/condos med pool 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska själv dit med en kompis i mitten på januari. Har aldrig varit till Pattaya, men blev tipsad om detta hotell: Areca Lodge Hotell. Så det har vi bokat 4 nätter.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu måste jag faktiskt vända mig hit eftersom det börjar vankas bokning. Frugan och jag ska dra nästa år.

Bangkok (5 dagar)
28/12-1/1

Koh Larn (4 dagar)
1/1-5/1-2018

Pattaya (8 dagar)
5/1-13/1-2018

Nu är vår fråga den, var tusan ska vi bo i Pattaya? Tycker det är svårt att välja hotell där. Våra krav är väl inte direkt så höga men

- Pool
- Bra frukostbuffé
-  Inga skrikande eller gapande ryssar/indier
- Poolbar

Har tittat på följande hotell men vi har inte riktigt fått den där "wow-känslan". Vad säger ni andra om dessa två hotell?
Siam Bayshore Resort
The Green Park Resort

Ett hotell som vi fastnat för och som vi idag inte hittar är, det låg en pool på taket och det hade en hög ratin på agoda men det var ändå billigt och inte många stjärnor. Jag känner igen det om jag ser bilder på det men det finns inte på Agoda nu. Areca Lodge kan vara ett alternativ för oss.

Vet Ni några eller något hotell som kan passa oss i 8 dagar i Pattaya? Vi är inget partyfolk, utan lapar sol bara vid poolen från 9-15 varje dag.


 

Redigerad av trskial

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
20 timmar sedan, trskial säger:

Nu måste jag faktiskt vända mig hit eftersom det börjar vankas bokning. Frugan och jag ska dra nästa år.

Bangkok (5 dagar)
28/12-1/1

Koh Larn (4 dagar)
1/1-5/1-2018

Pattaya (8 dagar)
5/1-13/1-2018

Nu är vår fråga den, var tusan ska vi bo i Pattaya? Tycker det är svårt att välja hotell där. Våra krav är väl inte direkt så höga men

- Pool
- Bra frukostbuffé
-  Inga skrikande eller gapande ryssar/indier
- Poolbar

Har tittat på följande hotell men vi har inte riktigt fått den där "wow-känslan". Vad säger ni andra om dessa två hotell?
Siam Bayshore Resort
The Green Park Resort

Ett hotell som vi fastnat för och som vi idag inte hittar är, det låg en pool på taket och det hade en hög ratin på agoda men det var ändå billigt och inte många stjärnor. Jag känner igen det om jag ser bilder på det men det finns inte på Agoda nu. Areca Lodge kan vara ett alternativ för oss.

Vet Ni några eller något hotell som kan passa oss i 8 dagar i Pattaya? Vi är inget partyfolk, utan lapar sol bara vid poolen från 9-15 varje dag.


 

Bara bott på siam bayshore och helt ok,men inte värt pengarna ,ligger väl på ca 900-1000:- ,,lk empress har bra varierande frukost varje morgon ligger på beach road som är ett plus,

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2016-12-30 på 17:51, trskial säger:

Nu måste jag faktiskt vända mig hit eftersom det börjar vankas bokning. Frugan och jag ska dra nästa år.

Bangkok (5 dagar)
28/12-1/1

Koh Larn (4 dagar)
1/1-5/1-2018

Pattaya (8 dagar)
5/1-13/1-2018

Nu är vår fråga den, var tusan ska vi bo i Pattaya? Tycker det är svårt att välja hotell där. Våra krav är väl inte direkt så höga men

- Pool
- Bra frukostbuffé
-  Inga skrikande eller gapande ryssar/indier
- Poolbar

Har tittat på följande hotell men vi har inte riktigt fått den där "wow-känslan". Vad säger ni andra om dessa två hotell?
Siam Bayshore Resort
The Green Park Resort

Ett hotell som vi fastnat för och som vi idag inte hittar är, det låg en pool på taket och det hade en hög ratin på agoda men det var ändå billigt och inte många stjärnor. Jag känner igen det om jag ser bilder på det men det finns inte på Agoda nu. Areca Lodge kan vara ett alternativ för oss.

Vet Ni några eller något hotell som kan passa oss i 8 dagar i Pattaya? Vi är inget partyfolk, utan lapar sol bara vid poolen från 9-15 varje dag.


 

Ni är ute i god tid i alla fall må jag säga. Siam Bayshore Resort ligger i förlängningen på walking street kan man väl säga har en polare som har bott där. Bra läge om ni vill ha nära till piren och båtarna ut till exempelvis Kho larn. Inget hotell jag själv skulle valt dock känns inte riktigt värt pengarna.

The Green Park Resort känner jag inte till men vad jag kan se ligger det i Norra Pattaya. Kan vara en hel del ryssar på finare hotell i dom trakterna enligt min erfarenhet. Jag skulle inte heller vilja bo norr om norra gatan det känns lite off.

Inget party folk säger du, jag antar att ni gör något efter kl15 eller håller ni er bara på hotellet. 

Jag skulle i alla fall rekommendera något mellan norra och södra gatan och varför inte LK Empress som tidigare nämndes om det passa eran budget. Har inte själv bott där men flera gånger på LK metropol som är ett av deras syster hotell 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Efter kl.15.00 så gör vi självklart saker, vilar kanske två timmar sen går vi ut i Pattaya, tittar och äter.

Bra att vara ute i god tid, sitter och punschar F5 på Emirates och ska slå till direkt när biljetterna släpps :)

 

Finns det hotell i Pattaya med scandinavier kanske?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2016-12-30 på 17:51, trskial säger:

Nu måste jag faktiskt vända mig hit eftersom det börjar vankas bokning. Frugan och jag ska dra nästa år.

Bangkok (5 dagar)
28/12-1/1

Koh Larn (4 dagar)
1/1-5/1-2018

Pattaya (8 dagar)
5/1-13/1-2018

Nu är vår fråga den, var tusan ska vi bo i Pattaya? Tycker det är svårt att välja hotell där. Våra krav är väl inte direkt så höga men

- Pool
- Bra frukostbuffé
-  Inga skrikande eller gapande ryssar/indier
- Poolbar

Har tittat på följande hotell men vi har inte riktigt fått den där "wow-känslan". Vad säger ni andra om dessa två hotell?
Siam Bayshore Resort
The Green Park Resort

Ett hotell som vi fastnat för och som vi idag inte hittar är, det låg en pool på taket och det hade en hög ratin på agoda men det var ändå billigt och inte många stjärnor. Jag känner igen det om jag ser bilder på det men det finns inte på Agoda nu. Areca Lodge kan vara ett alternativ för oss.

Vet Ni några eller något hotell som kan passa oss i 8 dagar i Pattaya? Vi är inget partyfolk, utan lapar sol bara vid poolen från 9-15 varje dag.

Jag har bott i Pattaya massor av gånger på lite olika hotell och ja har då aldrig råkat ut för några skrikande ryssar eller Indier.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Boka några nätter på Nova Platinum i Pattaya så förstår du vad jag menar.

Vi bodde där i början på Augusti detta är, majoriteten var indier som trodde dom var ensamma i poolerna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hard Rock Hotel är riktigt bra. Passar alla, även om man ta det lugnt. Vill man ha lite action är det bara att delta i de aktiviteter som sker i poolen. Personalen är helt underbar. Lite dyrare än många andra hotell, men vi har varit där 4 ggr under 2½ år och trivts varje gång. Billigast bokar man via deras egen hemsida. De brukar ibland köra med specialpriser under 72 timmar, följ dem på Facebook så missar du inte erbjudanden. 

Redigerad av M_Olsson

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På ‎2016‎-‎12‎-‎30 på 17:51, trskial säger:

Vet inte er budget men vi bodde på Dusit Thani och det var kanon.

Stora fina rum, bra frukost 2 pooler och nära havet, Dessutom lätt att ta sig in till centrum, bara hoppa på "thaibussen" som går precis utanför hotellet.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×