jungfrun 2 Report post Posted December 2, 2016 Vi har bokat två veckor på hotel Twin Lotus på Klong dao. Nu börjar jag lite ångra oss och Long beach stranden lockar också. Funderar på Lanta beach resort andra veckan. Är detta ett ok val? Ett annat är Casuarina. Vi reser med Tui (fritidsresor) och det finns inte så mycket kvar att välja på mer. Vi är ett par 50+ Share this post Link to post Share on other sites
Freddeboii 10 Report post Posted December 2, 2016 Kan inte uttala mig om Lanta beach resort. Men har bott två gånger på Twin Lotus, och det är ett riktigt bra hotell! Ni kommer stortrivas på hotellet, det kan jag garantera! 1 jungfrun reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
jungfrun 2 Report post Posted December 2, 2016 40 minuter sedan, Freddeboii säger: Kan inte uttala mig om Lanta beach resort. Men har bott två gånger på Twin Lotus, och det är ett riktigt bra hotell! Ni kommer stortrivas på hotellet, det kan jag garantera! Men stranden då, vilken är trivsammare? Share this post Link to post Share on other sites
Jaspe 2 Report post Posted December 2, 2016 Long beach är inte lika långgrund. För vår del så väljer vi alltid Long Beach men vi har inga småbarn. Share this post Link to post Share on other sites
Martin 0 Report post Posted December 2, 2016 Long Beach är vackrare utan tvekan enligt mig. Utbudet är dock så mycket bättre av allt på Klong Dao och det är en baggis att sticka över till Long Beach över dagen. Vill man kan man även gå dit om man inte vill betala för transporten. Share this post Link to post Share on other sites
jungfrun 2 Report post Posted December 2, 2016 Så med andra ord rekommenderar ni att vi håller oss kvar på Twin lotus båda veckorna? Share this post Link to post Share on other sites
Freddeboii 10 Report post Posted December 2, 2016 Precis tittat på bilderna/recensionerna av Lanta beach resor, skulle utan tvekan välja att bo båda veckorna på Twin Lotus. Har bott på Twin Lotus vid två tillfällen. Har aldrig haft något problem med att bada vid Klong Dao, rätt skönt att kunna gå ut en bit i vattnet. Gillar dock inte själv djupt vatten, så Share this post Link to post Share on other sites
Stina Skoglund 0 Report post Posted December 3, 2016 (edited) Har bott på alla dom tre hotellen. Twin lotus är utan tvekan bäst. Stränderna är dessutom ganska lika. Twin lotus är KU närmare till saladan vilket är en fördel. Om du väljer att dela är casaurina det bättre hotellet på long beach. Ha en trevlig resa! Edited December 3, 2016 by Stina Skoglund Share this post Link to post Share on other sites
jungfrun 2 Report post Posted December 3, 2016 11 timmar sedan, Stina Skoglund säger: Har bott på alla dom tre hotellen. Twin lotus är utan tvekan bäst. Stränderna är dessutom ganska lika. Twin lotus är KU närmare till saladan vilket är en fördel. Om du väljer att dela är casaurina det bättre hotellet på long beach. Ha en trevlig resa! KU?Vad är det? Share this post Link to post Share on other sites
Freddeboii 10 Report post Posted December 3, 2016 25 minuter sedan, jungfrun säger: KU?Vad är det? Gissar på ju, men autocorrect spelade ett spratt Share this post Link to post Share on other sites
Stina Skoglund 0 Report post Posted December 8, 2016 Fort och fel . Det ska stå "ju".., Share this post Link to post Share on other sites
jungfrun 2 Report post Posted December 19, 2016 Ok, vi byter då inte plats och hotell. Hittade förresten ett yogaställe en bit från hotellet som hette Oasis. Det såg trevligt ut, tänkte man kunde testa det. Blev nu ivrig på att komma iväg. Ska betala resan i dagarna Share this post Link to post Share on other sites