Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
jungfrun

Koh lanta hotell och stränder

Recommended Posts

Vi har bokat två veckor på hotel Twin Lotus på Klong dao. Nu börjar jag lite ångra oss och Long beach stranden lockar också. Funderar på Lanta beach resort andra veckan. Är detta ett ok val? Ett annat är Casuarina. Vi reser med Tui (fritidsresor) och det finns inte så mycket kvar att välja på mer. Vi är ett par 50+

40 minuter sedan, Freddeboii säger:

Kan inte uttala mig om Lanta beach resort. Men har bott två gånger på Twin Lotus, och det är ett riktigt bra hotell!

Ni kommer stortrivas på hotellet, det kan jag garantera! :) 

Men stranden då, vilken är trivsammare?

Long Beach är vackrare utan tvekan enligt mig. Utbudet är dock så mycket bättre av allt på Klong Dao och det är en baggis att sticka över till Long Beach över dagen. Vill man kan man även gå dit om man inte vill betala för transporten. :)

Precis tittat på bilderna/recensionerna av  Lanta beach resor, skulle utan tvekan välja att bo båda veckorna på Twin Lotus. Har bott på Twin Lotus vid två tillfällen.

Har aldrig haft något problem med att bada vid Klong Dao, rätt skönt att kunna gå ut en bit i vattnet. Gillar dock inte själv djupt vatten, så :)

Har bott på alla dom tre hotellen.  Twin lotus är utan tvekan bäst.  Stränderna är dessutom ganska lika. Twin lotus är KU närmare till saladan vilket är en fördel. Om du väljer att dela är casaurina det bättre hotellet på long beach. 

Ha en trevlig resa! 

Edited by Stina Skoglund

11 timmar sedan, Stina Skoglund säger:

Har bott på alla dom tre hotellen.  Twin lotus är utan tvekan bäst.  Stränderna är dessutom ganska lika. Twin lotus är KU närmare till saladan vilket är en fördel. Om du väljer att dela är casaurina det bättre hotellet på long beach. 

Ha en trevlig resa! 

KU?Vad är det?

Ok, vi byter då inte plats och hotell. Hittade förresten ett yogaställe en bit från hotellet som hette Oasis. Det såg trevligt ut, tänkte man kunde testa det. Blev nu ivrig på att komma iväg. Ska betala resan i dagarna:ch