Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Mimo

7:e resan blir den första...

Rekommendera Poster

På torsdag drar jag och barnen iväg själva till Thailand för första gången, lite extra pirrigt i magen med en första gångs resa även den sjunde resan :15_yum: Så kul att planera med barnen och äntligen får vi åka tillbaka till Khao lak. Ska bli härligt att få uppleva Hapla beach på KKK igen och alla andra pärlor :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi är nästan i samma sits.Vår 11:e resa men första utan barn. Skall vi spännande att lämna hem ungdomarna och hunden. Är lite orolig för vädrerprognosen i Khao lak. Vi kommer dit på sö så mycket kan ju ännu ändras med väder och vind.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 timmar sedan, vårsol säger:

Vi är nästan i samma sits.Vår 11:e resa men första utan barn. Skall vi spännande att lämna hem ungdomarna och hunden. Är lite orolig för vädrerprognosen i Khao lak. Vi kommer dit på sö så mycket kan ju ännu ändras med väder och vind.

Vädret ser lite bättre och bättre ut, kollade för en vecka sen då var det gråa moln och regn i 14 dagar typ ...bara att hoppas på dt bästa och njuta ändå :)

3 timmar sedan, Freddeboii säger:

Vi blev inte så förtjust i Khao Lak, men KKK återvänder vi gärna till :D Riktigt skön ö att köra runt på. Körde så långt norrut vi kunde, till en strand med öde bungalows, var helt själva på stranden :D

Låter lite som vi upplevde Hapla beach :) Vi och ett par till där, inte en människa på stranden under peaken vid jul. Vi får se om vi fortfarande gillar KL lika mycket som tidigare, några år sedan förra gången dit annars har vi ju varit där ganska tätt....mycket kan ha hänt så dt är lite spännande. När var ni där? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
18 timmar sedan, Mimo säger:

Låter lite som vi upplevde Hapla beach :) Vi och ett par till där, inte en människa på stranden under peaken vid jul. Vi får se om vi fortfarande gillar KL lika mycket som tidigare, några år sedan förra gången dit annars har vi ju varit där ganska tätt....mycket kan ha hänt så dt är lite spännande. När var ni där? 

Vi var där i mars 2015, så de är ju ett tag sen. Kommer inte bli något mer besök till Khao Lak, vi har fastnat för Lanta :)

Om ni behöver transfer från Phuket till Khao Lak rekommenderar jag boss taxi, vi fick en riktigt fin bil och otroligt lugn chaufför.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har jag ivarit där några gånger men inte sedan  Dec 2011 så dt blir spännande att åka tillbaka och se hur vi upplever det nu. Koh Lanta är ett favoritställe för mig och barnen oxå :)

Har åkt med Boss Taxi innan och håller med om att de är bra :) Har bokat transfern !!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×