Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
marie

Netflix i Thailand?

Rekommendera Poster

Sist vi var nere så hade vi ett program installerat på datorn (Hola) som gjorde att vi kunde se på vårt Netflix. Nu har jag läst någonstans att det inte fungerar likadant längre så någon här kanske vet hur vi ska göra? :594_computer: :10_wink:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan, Mimo säger:

Kanske lite dum fråga men jag har verkligen ingen koll, varför funkar inte Netflix i Thailand? 

Svenskt Netflix fungerar bara om du befinner dig i Sverige och programmet Hola gjorde så att min dator såg ut att befinna sig i Sverige. :10_wink:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi åker inte förrän 3:e januari så jag är väldigt glad om någon kan ge lite mer information om detta senare. :D

Eftersom vi ska stanna i 2 månader så vill vi gärna ha möjlighet att se Netflix där. Tack på förhand!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
23 timmar sedan, Freddeboii säger:

Har läst att hola inte funkar längre. Jag använder PrivateVPN (kostar), det funkar än så länge. Åtminstone här hemifrån, för att se amerikanskt innehåll.

Vad är dt och hur funkar dt? Enkelt att använda även för mig som är hopplöst ointresserad och behöver hjälp att installera det mesta? :13_upside_down:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
14 timmar sedan, marie säger:

Någon annan som har provat från Thailand nylige

Redigerad av Leath
Jag använde HMA PRO VPN. Den fungerade dåligt med Netflix men jag kunde åtminstone ladda ned nya avsnitt av serier från Viaplay (som jag sedan tittade på offline)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu är jag på plats här i Thailand Marie. HMA (hide my ass) PRO VPN fungerar inte med Netflix.

Man kommer in, kan se innehållet men då man försöker starta avsnittet får man ett felmeddelande om att de känner att man använder en "unblocker eller proxy" och så uppmanas man att stänga av den (vilket ju gör att man inte kan använda Netflix).

HMA PRO VPN fungerar däremot fint med Viaplay. Det verkar gå bra att se allt på Dplay, SVT också. 

 

Fråga till Froggis - fungerar verkligen "Se Svensk TV" även med Netflix? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag frågade min son, han hade en annan VPN-lösning men inte heller den fungerar med Netflix. Han sa att Netflix verkar känna igen de flesta (eller alla?) VPN-tjänster liknande Hola och HMA.

Min makes jobb-VPN fungerar med Netflix men wi-fi här är för segt om man vill streama på kvällarna då belastningen är högst. Netflix känner väl till vilka IP-adresser Hola mfl använder och spärrar dem. Men det gör de inte med privata företags IP-adresser så därför funkar min makes jobb-VPN 

Dagens tips från oss skaffa Viaplay under resan  ;) (Om ingen annan hittat någon tjänst som lyckas undkomma Netflix argusöga). Fördelen med Viaplay är också att man kan ladda ned avsnitt som man sedan kan se utan att vara uppkopplad. 

Ja tack, vi har det jättebra här Marie. Vi är på Koh Chang nu och denna vecka är våra barn med sina respektive här vilket gör det extra mysigt. Sen blir det vi och våra bästa vänner resten av tiden. Hoppas ni får en fin resa! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 timmar sedan, marie säger:

Om det inte fungerar med Netflix så får vi väl helt enkelt skippa det under 2 månader. Inte hela världen ju.:9_innocent:

Det kanske fungerar med SVT och TV4? Någon som vet?

Hej, såhär ser det ut för mig just nu i bangkok.

Netfix - inga problem svensk text o allt.

viaplay - meddelande du är utomlands bla bla...

svt play - inga problem

tv4 play - gratis login - inga problem. 

Använder just nu hotell wifi. Har thai sim i mobilen men det borde inte spela någon roll eftersom jag surfar via hotell wifin. 

Var i phuket jan-feb 2016. Då funkade netflix men med nått meddelande om att jag var utomlands men det gick då med, fast fanns inte svenska undertexter då, och det krånglade ibland. Svt play gjorde som den ville då med, funkade ibland och ibland inte. Men detta var i jan-feb allstå. Ser böttre ut nu ;D:1312_thumbsup_tone3:.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haha, det är lite kul att vi krånglade till det för mycket ;) Vi kollade aldrig utan VPN-tjänster eftersom jag vet att det behövs för Viaplay. Men det stämmer att man kan se Netflix utan dessa tjänster. Bra för dig Marie (men inte till så stor nytta här förutom vissa väl valda stunder då belastningen är låg)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haha, det är lite kul att vi krånglade till det för mycket ;) Vi kollade aldrig utan VPN-tjänster eftersom jag vet att det behövs för Viaplay. Men det stämmer att man kan se Netflix utan dessa tjänster. Bra för dig Marie (men inte till så stor nytta här förutom vissa väl valda stunder då belastningen är låg)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haha, det är lite kul att vi krånglade till det för mycket ;) Vi kollade aldrig utan VPN-tjänster eftersom jag vet att det behövs för Viaplay. Men det stämmer att man kan se Netflix utan dessa tjänster. Bra för dig Marie (men inte till så stor nytta här för oss förutom vissa stunder då belastningen är låg)

Redigerad av Leath

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2016-11-18 på 13:55, Shazzvegas säger:

Hej, såhär ser det ut för mig just nu i bangkok.

Netfix - inga problem svensk text o allt.

viaplay - meddelande du är utomlands bla bla...

svt play - inga problem

tv4 play - gratis login - inga problem. 

Använder just nu hotell wifi. Har thai sim i mobilen men det borde inte spela någon roll eftersom jag surfar via hotell wifin. 

Var i phuket jan-feb 2016. Då funkade netflix men med nått meddelande om att jag var utomlands men det gick då med, fast fanns inte svenska undertexter då, och det krånglade ibland. Svt play gjorde som den ville då med, funkade ibland och ibland inte. Men detta var i jan-feb allstå. Ser böttre ut nu ;D:1312_thumbsup_tone3:.

Vilket program är det du använder just nu i Bangkok?

Vi hade inga som helst problem med Hola i januari och februari 2016 men nu ska det ha ändrats.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2016-11-20 på 17:43, Shazzvegas säger:

Ja precis, jag hr inga program, bara kör på iphone och ipad som vanligt :):1312_thumbsup_tone3:

Fantastiskt! Hoppas att det kommer att fungera även för oss.

Vi planerar även att ta med vår cromecast för att kunna titta tillsammans på den stora TV:n.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×