Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Smelly

Från Ao nang till James Bond Island

Recommended Posts

Hej!

Är det någon som kan berätta om det är "värt" att ta sig till platserna James Bond Island och Koh Hong om man utgår från Ao nang? Eller är öarna kring Ao Nang bättre/trevligare att besöka? Jag har tidigare besökt Railay beach, Chicken Island, Maya bay. 

Snart lyfter planet mot Krabi!

/Smelly 

Koh Hong är absolut värt ett besök. Rekommenderar att hyra en egen longtail för en heldag runt 3 000 baht inklusive lunch. Vi betalade 2 500 men det är några år sedan. 

6 minuter sedan, Jaspe säger:

Koh Hong är absolut värt ett besök. Rekommenderar att hyra en egen longtail för en heldag runt 3 000 baht inklusive lunch. Vi betalade 2 500 men det är några år sedan. 

Hur lång tid tar båtresan(longtail) från Ao Nang till Koh Hong?

4 minuter sedan, Jaspe säger:

Sist vi var i Ao Nang så var det väldigt trångt och smutsigt på Phoda vet inte om det har blivit bättre?

Jag har också hört att det blivit smutsigt och dyrt att besöka ön:(

Det tar kanske en timme drygt, men ni kommer att se en fantastisk lagun, bra snorkling, naturreservatet på Koh Hong samt några andra fina öar. Vi har gjort den resan två gånger. :)

12 minuter sedan, Jaspe säger:

Det tar kanske en timme drygt, men ni kommer att se en fantastisk lagun, bra snorkling, naturreservatet på Koh Hong samt några andra fina öar. Vi har gjort den resan två gånger. :)

Tack för informationen! Då tar jag en dagstur till Koh Hong! Vad säger du/ni om James Bond Island? 

jag åkte upp från Phuket till pha nga ca 10 mil ovanför Phuket  stannade där en natt sen tidigt på morgonen hade jag köpt en lokal resa till james bond ön  utflykten var väldigt billig vi åkte tidigt  först bil sen en liten båt (ca8pers) och kom fram till JB ön inte många där när vi kom fram  sen efter ca 1 timme kom de stora utflyktsbåtarna från Phuket och det blev största turistfällan men då var vi på väg  hem

så jag säger undvik inte värt att åka över 10 mil för att hamna i en turistfälla och kanske det är ändå värre nu

4 timmar sedan, diseledvin säger:

jag åkte upp från Phuket till pha nga ca 10 mil ovanför Phuket  stannade där en natt sen tidigt på morgonen hade jag köpt en lokal resa till james bond ön  utflykten var väldigt billig vi åkte tidigt  först bil sen en liten båt (ca8pers) och kom fram till JB ön inte många där när vi kom fram  sen efter ca 1 timme kom de stora utflyktsbåtarna från Phuket och det blev största turistfällan men då var vi på väg  hem

så jag säger undvik inte värt att åka över 10 mil för att hamna i en turistfälla och kanske det är ändå värre nu

Då får James Bond vara för den här gången! 

Sist vi var i Ao nang- 2014, hyrde vi en longtail för en "4 island-hong island"- trip, det var helt fantastiskt, kostade ca 2500 bath för dagen med flera olika stopp, kan absolut rekomenderas! :D  Är man först i Ao nang, kan man lika bra åka runt till dem olika stränderna och öarna tycker jag. Då får man så mycket mer ut av det hela än bara den tråkiga stranden i Ao nang. ( Badar inte i Pool) :D

Edited by Karolina

1 timme sedan, Karolina säger:

Sist vi var i Ao nang- 2014, hyrde vi en longtail för en "4 island-hong island"- trip, det var helt fantastiskt, kostade ca 2500 bath för dagen med flera olika stopp, kan absolut rekomenderas! :D  Är man först i Ao nang, kan man lika bra åka runt till dem olika stränderna och öarna tycker jag. Då får man så mycket mer ut av det hela än bara den tråkiga stranden i Ao nang. ( Badar inte i Pool) :D

Vart köper/hyr man en longtail tripp som ni gjorde?

44 minuter sedan, Jumbo säger:

nere på stranden

jag köpte en biljett på en 4 öars tripp 400 baht ganska prisvärt men ölen kostade 150 baht för en liten chang ute på öarna

så skaffa en kylbox om du inte har

Vi hyrde båt till Hong i Mars. Vi var 11 personer så vi hade en stööre longtail båt. Minns ej vad vi betalade. Löns att starta redan kl 8 från Ao Nang om ni vill se ön före den invaderas av Kineserna. De kom i stora gäng ca kl 10.30. Det blev lugnt igen vid 16 tiden. Om ni går upp en bit bakom toaletterna på ön så kan ni se stora varander som bökar efter mat. Den största var ca 2 m.

Vackraste platsen vi besökt

På 2016-10-29 på 13:19, Jumbo säger:

I Ao Nang ved stranden, det är kiosker, en på varje sida av strandpromenaden, där man köper biljetter till longtailbåtarna. Där hade dem lite olika biljetter och utflyker man kan köpa. Var jätte skönt med bara oss på båten :)  Hade mat mat och dricka själva. 

På 2016-10-29 på 14:07, diseledvin säger:

nere på stranden

jag köpte en biljett på en 4 öars tripp 400 baht ganska prisvärt men ölen kostade 150 baht för en liten chang ute på öarna

så skaffa en kylbox om du inte har

Fast det är ju typ till dem öarna rätt utan för Ao Nang :) Vi hade en heldag med olika stopp runt Hong, med privat båt typ :)