Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Wicky

idag irriterar jag mig på ... (ingen politik, invandring...)

Recommended Posts

Däremot att följa 2 olika lag i de största sporterna är för mig obegripligt.

Fast efter som det är två helt olika sporter är det ju två helt skilda lag, och jag tycer inte man "måste heja på det ena för att kunna heja på det andra" det är trots allt bara namnet dom har gemensamt, allt annat från spelar, tränare, lagtaktik, sportsgren är ju olikt.

Jag är till en viss grad intresserad av fotboll, bryr mig inte ett skit om andra sporter, men att skulle vara tvungen att följa alla grenar inom en klubb om intresset hade varit där hade jag inte orkat, där hade jag gått för det lag som intresserade mig mest i den sporten. :D

Det blir som med idrottsföreningar generellt, man kan stötta den lokal och vara medem i den, samtidigt som man kanske är medlem av en annan större förening också...

Fast som skrevet, avspårning kanske :P

Jag är inte intresserad av handboll därav har jag inget lag jag följer i handboll oavsett vilka som spelar, dock hade jag hållt på djurgården i handboll om jag varit intresserad det är jag säker på,oavsett vilken  division de ligger på.

Däremot att följa 2 olika lag i de största sporterna är för mig obegripligt.

Lite som att ha en fru på sommaren, för att sedan byta till vintern.

Säkert roligt men inte rätt.

Nä detta är ett thailandsforum, ber om ursäkt för utsvävningar och självklart får du hålla på 3511 olika lag.

Med den logigen skulle jag byta:

Hammarby IF mot Leksands IF FK i Div.6

Leksands IF mot Hammarby Hockey i Hockeyettan

PS. Att hålla på Djurgården är säkert också roligt men inte rätt ;)

Någon som tar bort inlägg, som handlar om verkligheten, och hur det fungerar!

Just verkligheten är något jag irriterar mig över. Den anpassar sig inte alls efter den bild som målas upp i tidningar och på TV.

Jag tycker att det skulle inrättas en Verklighetsombudsman (en opolitisk, naturligtvis). Dit kan man vända sig när man blir utsatt för verkligheten på ett overkligt sätt.

Att det fortsätter eldas bilar i Norrköping där vanligt folk drabbas.

Får man irritera sig över det eller associeras det med invandring och/eller politik?

Att vår hemresa på kvällen med Qatar ställdes in från Phuket och bokades om till en morgonflight.  Kruxet är att vi landar 1525 från Singapore samma dag. Så nu blir det väl en ofrivillig hotellövernattning i Phuket om vi inte kan få åka hem från Singapore istället.

Att vår hemresa på kvällen med Qatar ställdes in från Phuket och bokades om till en morgonflight.  Kruxet är att vi landar 1525 från Singapore samma dag. Så nu blir det väl en ofrivillig hotellövernattning i Phuket om vi inte kan få åka hem från Singapore istället.

Alltid surt med ombokade flyg oavsett om man får reda på det tidigt. :(

Hoppas att det löser sig på bästa sätt.

...dessa hycklare till journalister. Anders Lindberg, Aftonbladets ledarskribent som hatar demokrati och orättvisor.

Bl.a. så tycker ha ju väldigt illa om politiker och f.d. politiker som lyfter feta ersättningar utan att göra rätt för sig. Bara för att det går.

Han glömde visst bort lilla frugan som jobbar, eller rättare sagt skolkar från sitt jobb i Bryssel.

Just ja, jag är ju fortfarande irriterad på Bajen som spelar för mycket fegfotboll.

Satt uppe till nästan 2 i natt bara för att få se ytterligare en förlust.

...dessa hycklare till journalister. Anders Lindberg, Aftonbladets ledarskribent som hatar demokrati och orättvisor.

Bl.a. så tycker ha ju väldigt illa om politiker och f.d. politiker som lyfter feta ersättningar utan att göra rätt för sig. Bara för att det går.

Han glömde visst bort lilla frugan som jobbar, eller rättare sagt skolkar från sitt jobb i Bryssel.

+1 på det.

+1 på det.

+2. Fast egentligen bara som vanligt. Och vi svenskar bara tiger och tiger ..........

Just ja, jag är ju fortfarande irriterad på Bajen som spelar för mycket fegfotboll.

Satt uppe till nästan 2 i natt bara för att få se ytterligare en förlust.

Har bajen material för bättre?

Retar mig fortfarande på att Chryzaliz åker hem. Nu får jag ju inte vädret varje dag - även om han lovade att fejka det om det krisar. Lita på tjejen är inte ett alternativ "too hot today tirak".... vafan det nu betyder.  ???

...kylskåpet inte blivit lagat och att vattenkopplingen till tvättmaskin behagade att släppa, vilket resulterade i en hel del vatten på köksgolvet.

Trivago-reklamen på TV... är såååååååååååå trött på den.

Meen, du måste tänka på att det finns de som gillar den. :o

Kompisens 9-månaders dotter älskar just den reklamen. :laugh::P:laugh::angel: