Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Wicky

idag irriterar jag mig på ... (ingen politik, invandring...)

Recommended Posts

... att det verkar som om turismen ökar igen i Thailand. Det var så skönt förra året med minimalt med ryssar.. och lugnt o skönt på många turistorter. Får se hur det blir denna säsongen.

Jag gläds INTE åt att polisen har fått direktiv att INTE utge signalement när det är mörkhyade personer som eventuellt misstänks ha begått olagliga handlingar. Skälet ska vara att de då kan anklagas för rasism

Vad är det för dj**la samhälle vi byggt upp.

Nu ska vi ljushyade behandlas hårdare än de mörkhyade = m.a.o. precis lika som i Thailand. :cr

Nu skall regeringen ta med hårdhandskarna mot dessa ungdomar, säger vår statsminister, senast i dagens partiledardebatt. De skall "lagföras". Vad de ev. kan dömas till är  sexuellt ofredande, vilket som högst leder till dagsböter och ev. skadestånd. Hur skall dagersättningen från Migrationsverket räcka till detta? Det är återigen ett slag i luften...

Hasse

Jag gläds INTE åt att polisen har fått direktiv att INTE utge signalement när det är mörkhyade personer som eventuellt misstänks ha begått olagliga handlingar. Skälet ska vara att de då kan anklagas för rasism

Vad är det för dj**la samhälle vi byggt upp.

Nu ska vi ljushyade behandlas hårdare än de mörkhyade = m.a.o. precis lika som i Thailand. :cr

många +

Nu skall regeringen ta med hårdhandskarna mot dessa ungdomar, säger vår statsminister, senast i dagens partiledardebatt. De skall "lagföras". Vad de ev. kan dömas till är  sexuellt ofredande, vilket som högst leder till dagsböter och ev. skadestånd. Hur skall dagersättningen från Migrationsverket räcka till detta? Det är återigen ett slag i luften...

Hasse

många +

Hasse

många +

Många fler +

...att jul & Nyår 2016-2017 ligger på helgdagar, bara en enda "gratisdag" på annandag jul som är en måndag... Det blir till att snåla på semesterdagarna för att kunna åka den sedavanliga tre-veckorstrippen till lovely Thailand... >:(

Hasse

många +

Många fler +

Tyvärr verkar det som det bara blir värre. 14 åriga mördaren på Göingeskolan var nyanländ med sin familj från syrien. Han skulle tydligen försvara sin heder, efter att han blivit tillrättavisad att det inte är okey att trackasera kvinnor. ( i detta fall unga flickor )

Att det återigen kommit fram hur det myglas inom fackföreningsrörelsen oss sossarna.

Om nu en viss person skulle få för sig att byta inriktning på ämnet så vet jag också att det är lika fel när näringslivet gör detsamma.

Men det är mer förväntat än när de som säger sig slåss för de svaga ansluter sig till makteliten och gör det de säger sig kämpa emot.

Att det återigen kommit fram hur det myglas inom fackföreningsrörelsen oss sossarna.

Om nu en viss person skulle få för sig att byta inriktning på ämnet så vet jag också att det är lika fel när näringslivet gör detsamma.

Men det är mer förväntat än när de som säger sig slåss för de svaga ansluter sig till makteliten och gör det de säger sig kämpa emot.

Håller med dej i allt utom att en viss person skulle byta ämne. Gubbar har styrt porrkvällarna. Styrelsen har sett mellan fingrarna.  Hela styrelsen måste avgå vilket kommer att ske i morgon med all säkerhet.

Håller med dej i allt utom att en viss person skulle byta ämne. Gubbar har styrt porrkvällarna. Styrelsen har sett mellan fingrarna.  Hela styrelsen måste avgå vilket kommer att ske i morgon med all säkerhet.

Det är väl skitsamma om det är män eller kvinnor som styrt? Detta var ingen genusfråga för mig. Men ordförande är väl kvinna? Och Wallström som fick lägenheten är väl kvinna? Men håller med om att ledningen måste gå. Vilket får till följd att ett antal fallskärmar löses ut samtidigt som de nya ska ha feta löner. Vilka betalas av de stackars medlemmarna. Och så undrar vissa varför folk inte är med i facket längre .........

Håller med dej i allt utom att en viss person skulle byta ämne. Gubbar har styrt porrkvällarna. Styrelsen har sett mellan fingrarna. Hela styrelsen måste avgå vilket kommer att ske i morgon med all säkerhet.

Det är väl skitsamma om det är män eller kvinnor som styrt? Detta var ingen genusfråga för mig. Men ordförande är väl kvinna? Och Wallström som fick lägenheten är väl kvinna? Men håller med om att ledningen måste gå. Vilket får till följd att ett antal fallskärmar löses ut samtidigt som de nya ska ha feta löner. Vilka betalas av de stackars medlemmarna. Och så undrar vissa varför folk inte är med i facket längre .........

Jo, det är en genusfråga. Om nån kvinna beställt porrshower så blir jag förvånad. Vill tro att nån gubbe styrt upp just detta. Men som sagt...inget förvånar en härdad feminist längre. Bra att du och jag tycker lika i något ;)

Jo, det är en genusfråga. Om nån kvinna beställt porrshower så blir jag förvånad. Vill tro att nån gubbe styrt upp just detta. Men som sagt...inget förvånar en härdad feminist längre. Bra att du och jag tycker lika i något ;)

För att vara tydlig, jag skrev mitt inlägg pga:

Myglet med spritfesterna som betalas av medlemmarna.

Porrshowerna.

Myglet med lägenheter som delats ut till topparna och Wallström.

Alltså en helhet utan att ta någon punkt framför nån annan. Och det ger en oacceptabel dubbelmoral som tyvärr är vanlig inom fackföreningsrörelsen. Allt är inte genusfrågor. Saker kan vara lika fel oavsett vilket kön som står för det.

Hacka nu INTE bara ned på Kommunal, tror inte för ett ögonblick att det är så mycket bättre i toppen på den andra fackföreningarna eller för den delen hos arbetsgivarföreningarna. Man behöver inte komma alls långt upp i hierarkin förrän en massa förmåner erbjuds, där tjänster byts mot gentjänster, o.s.v.

Slicka uppåt men sparka nedåt är mottot för alla :cr.

Hacka nu INTE bara ned på Kommunal, tror inte för ett ögonblick att det är så mycket bättre i toppen på den andra fackföreningarna eller för den delen hos arbetsgivarföreningarna. Man behöver inte komma alls långt upp i hierarkin förrän en massa förmåner erbjuds, där tjänster byts mot gentjänster, o.s.v.

Håller med, ungefär vad jag skrivit i tidigare inlägg.

Och det med Margot är bara humor.

Håller med, ungefär vad jag skrivit i tidigare inlägg.

Och det med Margot är bara humor.

Humor är nog bara förnamnet!

Riktiga sossefasoner. Och vilken jävla hycklare den där margot är!

Klanka inte på Margot! Hon lever som hon har lärt sig i rörelsen, förutom ministerpension på 127.000 kr per månad lyfter hon pension från EU efter sitt jobb som EU-kommensionär, och pension från FN, efter hennes uppdrag där. Undrar också om hon har ersättning från Postkodlotteriet, som hon jobbade åt innan hon blev minister? Det gäller att sko sig när man har chansen...

Hasse

Guest Stone

Riktiga sossefasoner. Och vilken jävla hycklare den där margot är!

Klanka inte på Margot! Hon lever som hon har lärt sig i rörelsen, förutom ministerpension på 127.000 kr per månad lyfter hon pension från EU efter sitt jobb som EU-kommensionär, och pension från FN, efter hennes uppdrag där. Undrar också om hon har ersättning från Postkodlotteriet, som hon jobbade åt innan hon blev minister? Det gäller att sko sig när man har chansen...

Hasse

Jo, hemskt om man dessutom måste köpa sig en bostad...

Fast jag ska inte hyckla, hade jag fått de förmånerna hade jag fan inte tackat nej...

Kan inte låta bli att undra om det här är ett tillfälle att kasta Wallström för vargarna samtidigt som man flyttar debatten om invandrarnas kultur ur fokus.

Aftonbladet finns inte på min lista över trovärdiga källor.

Tror ändå inte det allra värsta kommer fram. Självklart går drevet mot Margot, hon har gjort sig impopulär hos många, inte minst Iraelerna men även borgerliga partier.

För övrigt är väl alla sig själv närmast. Hade jag haft de möjligheter/kunskaper som t.ex Margot har hade jag säkert gjort något liknande - om inte ännu värre. >:D

Lätt att bli fartblind när man kommit upp i toppen :laugh:

Guest Stone

Tror ändå inte det allra värsta kommer fram. Självklart går drevet mot Margot, hon har gjort sig impopulär hos många, inte minst Iraelerna men även borgerliga partier.

För övrigt är väl alla sig själv närmast. Hade jag haft de möjligheter/kunskaper som t.ex Margot har hade jag säkert gjort något liknande - om inte ännu värre. >:D

Lätt att bli fartblind när man kommit upp i toppen :laugh:

Jo, det här med västsahara är en väldig prestigeförlust för henne.

BTW Har själv utnyttjat en hel del förmåner, i privat näringsliv, så det är inget som belastar skattebetalare.  :)

Att det fortfarande skrivs så mycket ang. flyktingar, politik mm. i tråden "Idag gläds jag åt..."

Detta är ett forum om Thailand, och jag förstår inte vad ni tror att era kommentarer här ska få för effekt på det svenska samhället, som ni uppenbarligen inte är nöjda med???

Engagera er politiskt och försök göra något åt det på ett konstruktivt sätt.

Jag tycker att ni kan knipa igen här nu.