Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Wicky

idag irriterar jag mig på ... (ingen politik, invandring...)

Recommended Posts

För helvete Evert.

Kritisera inte IS för då får du en viss person på dig och blir troligen bannad av en annan.

Möjligt att det är det sista jag får skriva här ........

I så fall, under rätt lång tid var detta forum en viktig del av mitt liv och riktigt trevligt. Höjdaren var nog träffen hemma hos Lena och Ging i Kamala där jag bl.a. hade glädjen att träffa Chryzalis.

Blir det så att jag blir bannad tackar jag för min tid och önskar de man lärde "känna" för en trevlig tid.

Amen.

Nu har du blandat ihop saker. Du menar Lena och Nat. Ging är gift med Malee. Alla dom är nära vänner till mej. Ska faktiskt träffa Lena om någon vecka. Jag kan hälsa från dej.

För helvete Evert.

Kritisera inte IS för då får du en viss person på dig och blir troligen bannad av en annan.

I så fall, under rätt lång tid var detta forum en viktig del av mitt liv och riktigt trevligt. Höjdaren var nog träffen hemma hos Lena och Ging  i Kamala där jag bl.a. hade glädjen att träffa Chryzalis.

Blir det så att jag blir bannad tackar jag för min tid och önskar de man lärde "känna" för en trevlig tid.

Amen.

Nu har du blandat ihop saker. Du menar Lena och Nat. Ging är gift med Malee. Alla dom är nära vänner till mej. Ska faktiskt träffa Lena om någon vecka. Jag kan hälsa från dej.

Så var det naturligtvis. Alla fyra var där fö.

Du får gärna hälsa kullan från mig.

Fruktansvärt irriterad just nu på ryggen som pajat. >:( :'( På tisdag åker vi till Turkiet för att sitta många mil i en buss under en hel vecka. Hur ska det gå???:pra

Stanna hemma  ::)

Att jag hela tiden glömmer lösenordet till google vilket gör att jag måste begära ett nytt... Det nya får inte vara nåt som man haft tidigare vilket gör att jag hela tiden måste byta vilket gör att jag fortsätter att glömma bort det.

Fruktansvärt irriterad just nu på ryggen som pajat. >:( :'( På tisdag åker vi till Turkiet för att sitta många mil i en buss under en hel vecka. Hur ska det gå???:pra

Stanna hemma  ::)

Tack för rådet! >:D

Lyckligtvis är ryggen nu lite bättre efter värmebehandling med vetekudde. :angel::pra:kiss:

För helvete Evert.

I så fall, under rätt lång tid var detta forum en viktig del av mitt liv och riktigt trevligt. Höjdaren var nog träffen hemma hos Lena och Ging  i Kamala där jag bl.a. hade glädjen att träffa Chryzalis.

Amen.

Du får gärna hälsa Lena från mig också, saknar henne här (ska jag säga som varit så ojämn med min närvaro...) Har inte träffat henne irl men växlat många trevliga inlägg här på forumet  :)

Tiderna förändras och vi med dem, Phatthalung

De va allt bättre förr, äger verkligen sin rättighet - mer och mer tydligt blir det desto äldre man blir.

Att Sverige har blivit ett land som jag ej kan identifiera mig med längre.

Känns tråkigt att Sverige förfaller för varje dag. En gång i tiden var det ett väldigt bra land att leva i!

Instämmer i din uppfattning...tyvärr får jag säga. :(

Känns tråkigt att Sverige förfaller för varje dag. En gång i tiden var det ett väldigt bra land att leva i!

Instämmer i din uppfattning...tyvärr får jag säga. :(

+1 på båda.

På vilket sätt är det inte att bra land att leva i ?

Inte mig du frågar men det har undan för undan blivit en mer och mer negativ stämning.

Irritation över allt och inget, å andra sidan är det väl inget annat att förvänta när det ska sparas in på kreti och pleti.

De människor som har jobb måste mer eller mindre jobba häcken av sig, stressrelaterade sjukdomar ökar drastiskt, massor av individer går i väggen p.g.a. de orimliga krav som ställs. Massarbetslöshet som ingen politiker har lösningen på. Irritation över invandringen (flyktingarna). Var tvärtom på 70 och 80 talet, de förväntningar både äldre och ungdomar hade infriades. Numera oroar sig äldre människor på hur de ska klara sig när de blir pensionärer, trots att de varit yrkesverksamma hela livet - pensionen (fattigvårdsbidraget) har drastiskt urholkats. Ungdomarna söker jobb på jobb hittar de sen äntligen ett kommer frågan - VAR SKA DE BO.

Anställningstryggheten är totalt bortsopad.

Vad är det som hänt med Sverige under de senaste årtiondena?

Bostäder behövs - varför byggs det inte.

Däremot smälls det upp köpcentra lite varstans, vi har idag affärer som skulle kunna förse närmare 80 miljoner människor med varor.

Ska vi som bor här gå till tandläkaren kostar det skjortan. Om nyanlända gör detsamma så kostar det i stort sett gratis.

Har en tandläkare, som också var förtroendeläkare åt Försäkringskassan. Han har också reagerat mot våra generösa regler. För några år sedan tog vi emot flyktingar från Balkan. En del saknade flera tänder, en del var helt tandlösa. Trots hans protester beviljade Försäkringskassan en total renovering med helt nya tänder. Min tandläkare tyckte att det räckte med några stycken, så att de kunde tugga maten. Men förgäves...

Skulle jag genomgå en motsvarande operation, skulle det kosta mig tiotusentals kronor.

Hasse

Rheinfeldt avskedsord var att vi skulle öppna våra hjärtan för de mindre bemedlade. vad han menade var att vi skulle öppna våra plånböcker.

Sverige är ett rikt land trots en statsskuld på ca 1 377 766 000 000 kronor.

Guest Stone

Ska vi som bor här gå till tandläkaren kostar det skjortan. Om nyanlända gör detsamma så kostar det i stort sett gratis.

Har en tandläkare, som också var förtroendeläkare åt Försäkringskassan. Han har också reagerat mot våra generösa regler. För några år sedan tog vi emot flyktingar från Balkan. En del saknade flera tänder, en del var helt tandlösa. Trots hans protester beviljade Försäkringskassan en total renovering med helt nya tänder. Min tandläkare tyckte att det räckte med några stycken, så att de kunde tugga maten. Men förgäves...

Skulle jag genomgå en motsvarande operation, skulle det kosta mig tiotusentals kronor.

Hasse

Har bokat tid hos min tandläkare på Koh Chang dagen efter vi kommit till ön. Obehaget uppvägs med råge av tanken på hur mycket pengar jag spar.  :dan

För helvete Evert.

Amen.

Jag "pratade" med Lena på nätet förra veckan, hon har flyttat, men bor kvar i Kamala, vi får se vad som händer där nere...

Såg just på rapport att diabetisk sjuka barn i Sverige inte får den vård som krävs. Det beror tydligen på att det inte finns resurser, i form av pengar och personal.

PÅ andra områden finns det tydligen, hur mycket resurser, och pengar som helst.

Sverige borde skämmas som inte kan ge tillräcklig vård till dessa stackars barn!!!!!

Såg just på rapport att diabetisk sjuka barn i Sverige inte får den vård som krävs. Det beror tydligen på att det inte finns resurser, i form av pengar och personal.

Sverige borde skämmas som inte kan ge tillräcklig vård till dessa stackars barn!!!!!

Måste ju ge en oerhört klockren +1 på det innan den maniska saxen slår till igen.

För helvete Evert.

Amen.

Jag "pratade" med Lena på nätet förra veckan, hon har flyttat, men bor kvar i Kamala, vi får se vad som händer där nere...

Hälsa henne gärna nästa gång du "pratar" med henne ;)

Måste ju ge en oerhört klockren +1 på det innan den maniska saxen slår till igen.

Jag har jobbat med bl a diabetesbarn i olika team från 1991-2015. Det har alltid varit brist på resurser när det gäller det psykosociala stödet. Den medicinska omvårdnaden har alltid fungerat. Varenda år som jag minns har det tagits upp ang resursbristen. Inget nytt under solen.

Jag har jobbat med bl a diabetesbarn i olika team från 1991-2015. Det har alltid varit brist på resurser när det gäller det psykosociala stödet. Den medicinska omvårdnaden har alltid fungerat. Varenda år som jag minns har det tagits upp ang resursbristen. Inget nytt under solen.

Det är just det som är så tråkigt. Att resurbristen fortfarande finns är väldigt tråkigt och inte blir saken bättre av att det verkar finnas enorma resurser att trolla fram till vissa andra utgifter. Ungefär samma sak som jag hade en åsikt om för nån dag sen innan den maniska saxen raderade inlägget. Och exakt vad Phattalung skrev.