Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Wicky

idag irriterar jag mig på ... (ingen politik, invandring...)

Recommended Posts

Invandrarkärringar som bokar upp hela tvättstugan med halva släktens nyckelbrickor.

När jag skulle gå in nu så hade kärringen typ minst 10 nycklar som hon försökte öppna dörren med. Sen när dom väl kommer in springer dom ut å in i dom olika rummen och använder alla maskiner som är lediga.

Nästa gång dom försöker använda min maskin slänger jag ut deras jävla kläder på gatan...

Mångkulturellt ;)

Tidigare kunde man boka tvättstugan mellan 00:00 - 08:00 men det fik dom sluta med eftersom vissa invandrare lekte tvätteri i tvättstugan på nätterna och städa efter sej kunde dom inte heller.

Ha ha! Du måste öppna ditt hjärta och se positivt, på andra kulturer. Eller hur?????

Man borde lära folk vad man får och inte får och inte straffa alla andra bara för att vissa gör fel.

Invandrarkärringar som bokar upp hela tvättstugan med halva släktens nyckelbrickor.

När jag skulle gå in nu så hade kärringen typ minst 10 nycklar som hon försökte öppna dörren med. Sen när dom väl kommer in springer dom ut å in i dom olika rummen och använder alla maskiner som är lediga.

Nästa gång dom försöker använda min maskin slänger jag ut deras jävla kläder på gatan...

Mångkulturellt ;)

Tidigare kunde man boka tvättstugan mellan 00:00 - 08:00 men det fik dom sluta med eftersom vissa invandrare lekte tvätteri i tvättstugan på nätterna och städa efter sej kunde dom inte heller.

Ha ha! Du måste öppna ditt hjärta och se positivt, på andra kulturer. Eller hur?????

Man borde lära folk vad man får och inte får och inte straffa alla andra bara för att vissa gör fel.

Helt rätt. Du borde ta ett snack med dina grannar. Bara du pratar med dem, så ordnar nog allt upp sig. De kommer säkert att förstå vad du menar, och rätta sig efter, hur det fungerar i Sverige. Lycka till!!

Guest Stone

Nya skjutningar. Den här gången i Rinkeby utanför Stockholm. Kan det vara våra nysvenskar som är inblandade?

Dum fråga, alla vet svaret!!

Får väl se, kan ju vara nån ursvensk som fått tokspel.

Har ju hänt förr, Mangs och lasermannen t.ex.

Men du har kanske rätt, stor risk att det är någon importerat.

Nya skjutningar. Den här gången i Rinkeby utanför Stockholm. Kan det vara våra nysvenskar som är inblandade?

Dum fråga, alla vet svaret!!

Nja, finns nog en som vägrar förstå.

Svenskar har ju också gjort så ......... ::)

Alla vilsekomna ungdomar som ställer till med en massa satetyg, bl.a. eldat upp en bunt bilar i Östberga. Oberoende om de är av svensk eller utländsk härkomst, det är inte lite som är allvarligt fel, samhället - uppfostran eller vad det nu är.

Vi alla måste vakna upp innan det är för sent, lilla Sverige börjar snart likna Harlem i USA, där tog de i alla fall itag med problemen, i Sverige blundar tydligen de flesta för dem.

Vad gäller Östberga. Bilarna blev tydligen eldade som hämnd för att polisen tidigare tagit in två kriminella.

Mångkulturell logik, om polisen tar kriminella kompisar hämnas vi genom att elda upp oskyldigas bilar.

Som Evert säger, gör något åt problemet för helvete.

Relationsdrama löser man inte genom att skjuta varandra, detta säger ju allt om hur det står till däruppe.

På den gamla goda tiden var det knytnävar och när motståndaren föll var saken i regel avgjord. Närmare nutid kom knivar och därefter sparkar man den liggande och nu är det vapen, vad ska det sluta med.

Föräldrarna är på tok för slappa mot sina "änglar" därefter kommer en handlingsförlamad skola, lärarna eller pedagoger som det numera så fint ska heta är förhindrade från att lära ungarna veta hut.

Numera ska tydligen ungdjävlarna bestämma vad skåpet ska stå, medan "lärarna" bara får titta på och acceptera.

Nää fram med rottingen och flitig användning av pekpinnen ifall ungarna inte åtlyder lärarens anvisningar.

Det finns tydliga tecken på att brottsligheten har minskat sedan agan togs bort, även att barnens studieresultat har drastiskt förbättrats sedan barnen själva fick börja vara med om att bestämma, ELLER?

Om några år kanske Sverige t.o.m avskaffat all brottslighet + att eleverna visar upp Europas bästa studieresultat.

Vakna upp i stället och se vart vi är på väg.

När barn i 3:e eller 4:e klass får gå ut i lekrummet (datorrummet) när de stör andra studerande på lektionstid - vad liknar det. Bråkar eller mobbar andra barn, ja då blir de avstängda, vilket är vad dumskallarna i själva verket vill + att den mobbade kanske t.o.m förflyttas till en annan skola. Nä, fy f*n för detta skolväsende.

Det finns tydliga tecken på att brottsligheten har minskat sedan agan togs bort, även att barnens studieresultat har drastiskt förbättrats sedan barnen själva fick börja vara med om att bestämma, ELLER?

Om några år kanske Sverige t.o.m avskaffat all brottslighet + att eleverna visar upp Europas bästa studieresultat.

Vakna upp i stället och se vart vi är på väg.

När barn i 3:e eller 4:e klass får gå ut i lekrummet (datorrummet) när de stör andra studerande på lektionstid - vad liknar det. Bråkar eller mobbar andra barn, ja då blir de avstängda, vilket är vad dumskallarna i själva verket vill + att den mobbade kanske t.o.m förflyttas till en annan skola. Nä, fy f*n för detta skolväsende.

Varför inte slå ihjäl dom direkt på BB? Problemet löst! :cr

Kanske inte helt fel, = frigöra plats för den ohämmade invandringen.

Syrier, turkar, flyktingar från Irak och Iran + en hop afrikaner = Sveriges nya framtidshopp. Hädanefter byggs det moskéer i stället för lägenheter, vi blir med andra ord riktigt internationella.

Kanske inte helt fel, = frigöra plats för den ohämmade invandringen.

Syrier, turkar, flyktingar från Irak och Iran + en hop afrikaner = Sveriges nya framtidshopp. Hädanefter byggs det moskéer i stället för lägenheter, vi blir med andra ord riktigt internationella.

Dags för dej att emigrera😉 Varför stanna kvar och plågas?

Inte alls otänkbart, Australien/Nya Zeeland ligger bra till, där släpper de nämligen INTE in kreti pleti.

Å andra sidan måste det nog bli ännu sämre (är på god väg med denna regering) innan det kan bli bättre.

Oförstående ungt folk accepterar försämringen har inget att jämföra med, tror att det måste vara så men...

Plexus tycker tydligen det är HELT ok att vanligt folk inte ska våga ge sig ut när det börjar skymma, framförallt i större städer. Du kan ej heller, efter skymning, lämna något lösöre ute, verkar som att det då blir allmän egendom, inte ens på landsbygden för där får järngrindarna/utemöbler vingar.

Inte alls otänkbart, Australien/Nya Zeeland ligger bra till, där släpper de nämligen INTE in kreti pleti.

Å andra sidan måste det nog bli ännu sämre (är på god väg med denna regering) innan det kan bli bättre.

Oförstående ungt folk accepterar försämringen har inget att jämföra med, tror att det måste vara så men...

Plexus tycker tydligen det är HELT ok att vanligt folk inte ska våga ge sig ut när det börjar skymma, framförallt i större städer. Du kan ej heller, efter skymning, lämna något lösöre ute, verkar som att det då blir allmän egendom, inte ens på landsbygden för där får järngrindarna/utemöbler vingar.

Jag bor nog i nåt annat land än du. Har aldrig haft några problem med detta faktiskt. Inga som jag känner har heller haft problem. Dom bor både i stan och på landet.

Jag bor nog i nåt annat land än du. Har aldrig haft några problem med detta faktiskt. Inga som jag känner har heller haft problem. Dom bor både i stan och på landet.

Jag bor i Sverige. Både i stan, och på landet. Förstår precis, vad Evert talar om!

Men är man instängd i en liten bubbla, så är det klart att man inte märker sådant.

Jag bor i Sverige. Både i stan, och på landet. Förstår precis, vad Evert talar om!

Men är man instängd i en liten bubbla, så är det klart att man inte märker sådant.

+1.

När jag var en ung grabb fick man lära sig veta hut. Visa både respekt och vördnad för de äldre (de som var över 50 icke minst, och så är det fortfarande ganska ofta i Thailand).

Länsman, prästen och skolläraren skulle man absolut inte ifrågasätta. Även den som körde skolbussen var respektingivande, man löd hans/hennes anvisningar. Tränga sig förbi äldre/knuffa fanns bara ingen tanke på.

I skolan gjorde man som man blivit tillsagd - vara bara så. Var det någon som ändå trotsade någon lärare fick föräldrarna omgående ett samtal och gud nåde då.

Vid hemkomst från skolan gällde det att omgående antingen göra läxan eller någon av de sysslor föräldrarna hade ålagt en.

Och sedan hemmet, där hängde nyckeln till huset på en spik bredvid dörren, oftast låsta man dörren till boningshuset på kvällen, övriga dörrar låstes aldrig, förutom när man satt på utedasset - då låste man om sig.

Traktorn/bilen ja där satt nycklarna i tändningslåset, fanns inte en tanke på att någon obehörig överhuvud taget skull stjäla något.

Hur är det idag?

Ex: när frugan kom hem en kväll var båda järngrindarna borta + grillen och även utemöblerna, dieseltanken har även den en gång blivit tömd, trots hänglås.

I Thailand spatserar frugan omkring varstans även om det skulle vara mitt i natten, här hemma i trygga Svedala går inte frugan kvällstid någonstans utan sällskap av rottweilern.

Satt och fikade för något år sedan (kvällstid) på en rastplats utanför Linköping när en blatte dök upp och knackade på förardörren. Jag körde ned sidorutan och undrade vad han ville. Han visade upp en karta och började fråga om vägen till Stockholm, men under tiden fick jag se i sidospegeln hur en annan blatte höll på med att skruva av locket till dieseltanken, jag fick snabbt i en växel och körde därifrån, visserligen utan tanklock men med dieseln i behåll.

Tror visserligen inte att det just är utlänningar som stal våra utemöbler/järngrindar, troligtvis pundare men ändå.

Polisanmälan - ingen utredning finns inget att spana på/om.

Försäkringsbolaget - noll värde, grindarna var över 100 år även utemöblerna några år på nacken.

Inte undra på att man till sist börjar bli lite lack - vart ska det sluta.

+1.

+2

+1