Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Martin

Funktioner på det nya forumet

Rekommendera Poster

Tänkte då och då uppdatera med tips och bra saker att kunna om den nya plattformen. Lär mig själv, då det är en del saker som jag inte heller är van vid.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

1. Senaste inlägg och nya ämnen på framsidan.

Denna del uppdateras vart 15-20 sekund och kommer lista nya ämnen och senaste inlägg. Så har man sidan uppe så skall man slippa ladda om sidan för att se om något har hänt.

Dessutom kan man själv uppdatera sektionen genom att trycka på den markerade knappen (om man är inloggad).

 

fram_senaste.JPG

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

2. Forumaktivitet

Dessa funktioner är nyttiga. Man kan helt enkelt följa olika personer, skapa sina egna filter. Den enklaste funktionen är helt enkelt att se vad som har hänt på forumet och det hittar man under "Forumaktivitet" och "All aktivitet", som visar exakt vad som har hänt på forumet.

 

upptack.JPG

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
48 minuter sedan, tom_yam säger:

Kan man filtrera bort inlägg från vissa personer om man vill det? Frågan är seriös.

Det kan jag tänka mig :)

Har hittat ett sätt .... woohooo!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

3. Ignorera en medlem

Ibland vill man bara inte se inlägg från en viss person. Här på ThailandForum finns det alltid någon enstaka person som stör sig på någon annan enstaka person. I så fall kan man göra följande för att inte se en användarens inlägg, meddelanden mm. i trådar. Dessutom ser man inte innehållet i aktiviteter, även om man ser att medlemmen varit aktiv, men inte vad den skrivit.

 

* Hitta någonstans där medlemmen skrivit något. Håll musen över dess namn, så man ser informationen om profilen. Klicka "Ignorera användare"

 

ignorera_1.JPG

 

* Välj på nästa sida vad man vill ignorera och uppdatera valen.

ignorera_2.JPG

 

* Så ser aktivitetsflödet ut. I inläggen döljs inläggen automatiskt och syns inte alls.

ignorera_3_aktivitet.JPG

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

4. Vilka forum har nya inlägg sedan senaste besöket? Hur kommer man direkt till första olästa inlägget?

 

Detta är en markering i färg, att det finns ett nytt inlägg i detta forum. Genom att klicka på ikonen för forumet, markerar man allt som läst i forumet.

nya_inlagg_1.JPG

 

Genom att klicka på stjärnan så kommer man direkt till första olästa inlägg istället för första inlägget om man bara klickar på titeln.

nya_inlagg_2.JPG

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan, Martin säger:

3. Ignorera en medlem

Ibland vill man bara inte se inlägg från en viss person. Här på ThailandForum finns det alltid någon enstaka person som stör sig på någon annan enstaka person. I så fall kan man göra följande för att inte se en användarens inlägg, meddelanden mm. i trådar. Dessutom ser man inte innehållet i aktiviteter, även om man ser att medlemmen varit aktiv, men inte vad den skrivit.

 

* Hitta någonstans där medlemmen skrivit något. Håll musen över dess namn, så man ser informationen om profilen. Klicka "Ignorera användare"

 

ignorera_1.JPG

 

* Välj på nästa sida vad man vill ignorera och uppdatera valen.

ignorera_2.JPG

 

* Så ser aktivitetsflödet ut. I inläggen döljs inläggen automatiskt och syns inte alls.

ignorera_3_aktivitet.JPG

 

Tack Martin.

Finns nog kanske risk att man behöver använda det nån gång hehe.

 

Edit.

Du kan väl fortsätta att ignorera mig så kan jag skriva vad jag vill ;)

Skojar skojar hehe.

Redigerad av tom_yam

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

5. Val av smilies - nya smilies inlagda

En del nya smilies har lagts in (idag) och de gamla finns under sin egen kategori. Kom ihåg att ni kan välja kategori i själva urvalsrutan för att få tillgång till mer smilies.

 

smileys.JPG

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
9 timmar sedan, Miranda78 säger:

Skulle lägga in en bild i albumet "Bangkok" Men bilden kommer inte med å helt plötsligt har det kommit fyra svarta rutor istället för bild i albumet.....???

Hej Miranda78,

Skapade en användare, som inte är admin/mnoderator, och laddade upp några bilder. Inga problem här, så försök gärna igen. Tog även en stor bild på 3.3Mb för att se om det hade att göra med storleken, men den laddades upp utan problem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur i h-vete lägger man in en bild i ett inlägg?

Hittar "Lägg in annan media"  sedan kan man välja URL dvs en bild på nätet eller "befintlig bifogad fil" och då får jag upp bilder jag tidigare lagt på forumet.

Hur lägger in en egentagen bild jag har på datorn?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Och hur får jag bara upp dom olika ämnena... Måste jag se alla svar på valutan / vad äter du idag/ hur är vädret mm

Saknar gamla forumets  trådar, så man kan hoppa över dom man vill.

Svårt att få överblick nu tycker jag, så vad gör jag för fel?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×