Johan1983 0 Report post Posted October 11, 2016 Hej alla Finns det någon här som bor i Nong Bua Lam Phu eller i närheten? Jag är i lite av en knipa Min gula husbok blev stulen och jag skulle gärna vilja ha en ny. Jag har kopior på min husbok. Jag hörde att jag måste göra en polisanmälan och besöka Amphure i Nong Bua Lam Phu så kan jag hämta ut en ny husbok. Men jag vet av erfarenhet att dom kan inte engelska. Finns det någon som antingen känner någon som skulle kunna hjälpa mig att tolka? Alternativt hjälpa mig att skriva ett brev som jag kan skriva ut och ta med som förklarar mitt ärende. Share this post Link to post Share on other sites
Glegolo 0 Report post Posted January 11, 2017 Men har du ingen fru eller sambo?? Bor du helkt ensammen i Thailand?? Nu frågade ju du redan i oktober, så det har väl löst sig. annars had jag nog kunnat via min fru varit dig til dig. Svara om fortfarande aktuellt. Glegolo Share this post Link to post Share on other sites