Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
husse

Kungen av Thailand

Rekommendera Poster

Är det någon som hört nåt mer om den gamle kungens hälsotillstånd ?

I förra veckan läste jag en liten notis i någon av dom svenska blaskorna om att han fått njursvikt och fick sjukhusvård

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det ryktas om att kungen inte är kontaktbar, hur sant det är återstår nog att se.

Enligt elaka rykten skall kungen andas med hjälp av respirator.

När kungen dör blir det kaos i Thailand

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När kungen dör blir det kaos i Thailand

Funderar själv om man ska behöva avvakta med nästa resa till Thailand tills kungen gått bort. Stor risk att det blir en del trassel när han till sist avlider.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det ryktas om att kungen inte är kontaktbar, hur sant det är återstår nog att se.

Enligt elaka rykten skall kungen andas med hjälp av respirator.

När kungen dör blir det kaos i Thailand

Oj, det låter inte bra

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det ryktas om att kungen inte är kontaktbar, hur sant det är återstår nog att se.

Enligt elaka rykten skall kungen andas med hjälp av respirator.

När kungen dör blir det kaos i Thailand

Han har enl mina källor  ;) vistats på sjukhus det senaste året för div..

Nä man vill inte vara i Thailand när det väl är dags...

Vet man vem somm ska efterträda honom? Verkar vara lite si och så i familjen  :o

Oj, det låter inte bra

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kungen kanske hålls vid liv i en respirator

kommer nog bli stökigt vid hans bortgång

och ska det bli en ny kung eller blir det en drottning ?

jag tror på drottning b l a därför som militären tagit makten

de inser att kronprinsen inte är så populär och regeringen kan godkänna eller inte godkänna kronprinsen som kung

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En par dagar gammal artikel:

http://www.ibtimes.co.uk/fears-over-thai-kings-health-continue-grow-1584351

sedan artikel med en del bilder

http://www.ibtimes.co.uk/thailand-life-times-king-bhumibol-adulyadej-worlds-longest-reigning-monarch-1564362

Kungen ser ju inte alltför pigg ut på en av den nedersta bilderna Gör ju visserligen inte jag heller om jag är/varit sjuk.  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Han får inte dö. Men lite mer realistiskt så tror jag att en del av skälet till att militären behåller makten är just vad som kommer att hända när den älskade regenten går bort.

Verkar vara älskad av alla, men prinsen... tja... hamnar inte lika högt upp. Tjocka prinsessan har jag fått för mig skulle vinna om dom fick rösta - men det gör man inte med arvsrätt så det blir prinsen tror jag.

Hoppas dock inte att kan kolar när jag är nere, det lär bli lite märkligt då.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hoppas dock inte att kan kolar när jag är nere, det lär bli lite märkligt då.

Det är min oro också om man får vara lite självisk. Det mesta lär nog stanna upp ett bra tag när det väl händer, sedan får man se hur det utvecklar sig efter det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske lite konspirationsteori, men kan det vara så att han redan är död? Men dom har inte gått ut med det?

han har väl inte visat upp sig på några år , japp finns många som tror han har dött för länge sen

kommer minst bli en sorgeperiod på 1 månad efter hans död och det innebär ingen alkoholförsäljning inga nöjen

får se om den gamla munken får rätt när han förutspådde att Bhumibol skulle bli den sista kungen i äten  (det blir en drottning )

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske lite konspirationsteori, men kan det vara så att han redan är död? Men dom har inte gått ut med det?

han har väl inte visat upp sig på några år , japp finns många som tror han har dött för länge sen

kommer minst bli en sorgeperiod på 1 månad efter hans död och det innebär ingen alkoholförsäljning inga nöjen

får se om den gamla munken får rätt när han förutspådde att Bhumibol skulle bli den sista kungen i äten  (det blir en drottning )

Jaha ja. Har du källor på det? Bara nufiken egnetligen. Men vad finns det fbekräftade belägg för detta?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bäst är nog att rådfråga någon sjuksköterska på Siriraj Hospital, där har väl kungen mer eller mindre tillbringat sista året.

Vatten i lungorna och någon kranskärlsoperation + lite annat smått och gott har väl Bhumibol drabbats av.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske lite konspirationsteori, men kan det vara så att han redan är död? Men dom har inte gått ut med det?

han har väl inte visat upp sig på några år , japp finns många som tror han har dött för länge sen

kommer minst bli en sorgeperiod på 1 månad efter hans död och det innebär ingen alkoholförsäljning inga nöjen

får se om den gamla munken får rätt när han förutspådde att Bhumibol skulle bli den sista kungen i äten  (det blir en drottning )

Jaha ja. Har du källor på det? Bara nufiken egnetligen. Men vad finns det fbekräftade belägg för detta?

källor på vad?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kungen har varit krasslig i många år, fast han ser ut som en pigg 50 åring på alla bilder.

Kronprinsen är inte speciellt omtyckt p.g.a sitt jetset liv. Visst kommer det bli lite kaos och problem när kungen kilar vidare. Men det är ju ändå en militärdiktatur, och jag är övertygad om att militären kommer att styra upp saker och ting, så det gynnar turismen.

Till saken hör också att fler och fler utbildade thailändare har börjat ifrågasätta kungahuset, med dess ofantliga rikedom samtidigt som vissa provinser i norr, har det väldigt fattigt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske lite konspirationsteori, men kan det vara så att han redan är död? Men dom har inte gått ut med det?

han har väl inte visat upp sig på några år , japp finns många som tror han har dött för länge sen

kommer minst bli en sorgeperiod på 1 månad efter hans död och det innebär ingen alkoholförsäljning inga nöjen

får se om den gamla munken får rätt när han förutspådde att Bhumibol skulle bli den sista kungen i äten  (det blir en drottning )

Jaha ja. Har du källor på det? Bara nufiken egnetligen. Men vad finns det fbekräftade belägg för detta?

källor på vad?

Att några sagt att han dött redan.

Att det blir sorgeperiod utan alkohol och nöjen en månad.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

att han redan död är väl lite skitsnack, konspirations teori

att det kommer bli en sorgeperiod på 1 mån stämmer nog, när kungens syster dog har jag för mig att det blev en sorgeperiod på 2 veckor kanske inte helt torrlagt

och en hel del nöjesställen var öppna men officiellt var det sorgeperiod

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

1 månad? skulle trott/gissat ett år men kanske inte torrlagt ändå. Han är älskad och övertrumfas enbart av Buddha har jag fått för mig.

Jag däremot hamnar aningen ovanför jycken och i nivå med mikrovågsugnen ungefär.

1 månad låter väldigt kort tid.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

1 månad? skulle trott/gissat ett år men kanske inte torrlagt ändå. Han är älskad och övertrumfas enbart av Buddha har jag fått för mig.

Jag däremot hamnar aningen ovanför jycken och i nivå med mikrovågsugnen ungefär.

1 månad låter väldigt kort tid.

i första inlägget skrev jag minst 1 månad kan bli 99 dagar också de gillar 9:or mm

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då kommer den givna frågan, Thailand eller inte till vintern?

Hur skulle sorgeperioden påverka oss turister?

ja det är frågan

för mig har det öppnats en möjlighet att åka över jul nyår 2-3 v

såg att fritidsresor har avgångar 23 ock 24 dec till Thailand så funderar om man ska ta en sista minuten med dem ,

verkar som det är ruskigt dyrt om man ska boka med thaiair eller nått annat bolag ,kanske smart att boka så sent som möjligt

men dör kungen kan det bli väldigt billiga biljetter med reguljärflyget

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×