Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
fia58

Kao lak

Recommended Posts

Hej,Bokat resa till Thailand i Januari och har funderingar på Kao Lak.Nån som har tips på nåt hotell som ligger nära strand o nära centrum med restauranger o lite shopping.Aldrig varit till Kao Lak men väldigt många gånger till Ko LAnta.Vill prova nåt annat.Tipsa gärna.Tack på förhand.

Har tidigare tipsat om Khao lak sunset som ligger vid stranden och ca 1 km från Centrum. Frukosten äts vid stranden. Poolen helt ok. Det bästa är utsikten från rummen och känslan av djungel bakom. Vi har iochför sig senast varit där 2010 så det är ett tag sen. Då åtminstone prisvärt. En billig strandrestauranger fanns och utsiktsrestaurangen precis brevid. Ett ställe som jag åtminstone längtar tillbaks till  :laugh:

Vill du bo strandnära är det en bit upp till centrumet som består av en bred, livligt trafikerad gata. Hotellet vi bodde på vid stranden, Nang Thong bay resort 2, var annars bra.

Jag tyckte inte heller att människorna var så positiva i Khao Lak som jag upplevt i övriga Thailand. Tsunamin? Tröttnat på turister?

Bang Niang kanske är ett bättre val? Var själv inte där.

Däremot gillade jag Kamala mycket bättre.

Har kollat på Nang tong bay som verkar vara jättebra.Varit till Kamala några gånger,men tycker det blivit så trångt på stranden och för mycket ryssar.

Baan Khao Lak Resort, bott där 2 gånger, perfekt avstånd till "stan" och mitt på stranden, lummig trädgård/omgivningar, trevlig personal, bra strand!

Centara Seaview Nang Tong beach Också perfekt läge!

Kolla på thailandsbilder.blogg.se så ser du lite bilder från de olika hotellen

Maria

Det finns ju som 2 större byar i Khao Lak. Den vid Nang Thong stranden heter La On och där är det väl mer "livat" lite norrut har du Bang Niang där iaf jag trivs jättebra. 3 dagar i veckan är det marknad med både mat, kläder och krimskrams. Vi brukar bo på Fanari. Promenadavstånd både till byn och strand. Det finns en hel del restauranger både turistanpassat och mer thaistuk. Sen finns det ju mindre byar oxå med jättefina stränder  men då behöver (iaf jag) man nog ta en taxi lr nåt till La On eller Bang Niang.

Hej!

Jag har varit i Khao lak 2 gånger och bott på stränderna bang niang, nang thong, khao lak (södra) och white sand beach/coconut beach (osäker vart gränsen går). Jag åker dit 30 dec igen och har då bokat en vecka på Nang thong bay resort http://www.nangthong.com/rates-reservation.htm. Där har jag bott innan och tycker det är bra. Ligger precis vid stranden nang thong, som namnet antyder. Du bokar via mejlkontakt. Vid denna strand är det en liten promenadsträcka upp till huvudgatan där man hittar alla restauranger och affärer. Andra veckan kommer vi lyxa till det och bo på apsara beach resort. Den stranden har jag ej tidigare bott.

I januari i år bodde jag på Fanari som ligger vid stranden bang niang. Hotellet var bra men  man får  gå en liten bit till stranden och just vid den delen är delar av stranden uppbyggd med cementvallar, tycker det är bra att man vet detta. Lite mer söder eller norr så är stranden fin och mer tillgänglig. Detta centrum ligger närmare men jag tyckte inte om det lika mycket som vid nang thong helt enkelt, är väl en smaksak.

Många åker över dan till white sand beach som ligger norröver och då anländer man oftast till white sand beach restaurang and bungalow. Man hyr solstol där över dan. De har ett antal bungalows om man vill prova på att bo där. Här bodde jag några nätter i januari för 400 kr natten. En fin bungalow som hade allt du kunde önska. Bästa wifin på hela resan.

Det är tre ställen som ligger precis bredvid varandra och ägs av tre syskon (el släktingar i vilket fall, blanda ej ihop detta med ao thong beach bungalow som ligger bredvid, ägaren där är inte alls lika trevlig enligt mig). http://true-beachfront.com/hotel/white-sand-beach-restaurant-bungalows/khao-lak-thailand

Vi kanske ses :)

Jist på Nangthong bay resort brukar svara dagen efter man kontaktat dem.

De påpekar att vissa skickar till fel mailadress.

De rätta mailadresserna är:

nangthong1@hotmail.com

nangthongbayresort@gmail.com

Fick äntligen svar idag!Tyvärr fullbokat de datum vi ville ha :(Andra tips på bra boende i närheten av Nangthong bay resort som verkade ligga väldigt bra.Vill gärna bo strandnära men med restauranger i närheten.Max 800 kr natten.Hoppas ni har många tips :)

.

Någon som bott på Ocean Breeze resort?Ser ut att ligga bra.Hur är stranden där?Svårt att veta vilken strand man ska bo på om man vill ha nära till restauranger o lite shopping.