Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Mysken

Khao Lak boende var

Rekommendera Poster

Hej vi är 6 vuxna som åker till Thailand i januari och tänkte börja i Khao lak någon som kan rekomendera boende som är rent och trevligt?

Vi tänkte sen åka ut med dykbåt till Similan, någon som har erfarenhet av bra dykbåt?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Khao lak orchid beach resort är vår favorit. Inga bungalower men härlig utsikt från rummena. Fin trädgård och strand. Långt till centrum men hotellets buss kör var 30 min för 50 bath per person.

Om man vill bo närmare centrum så rekommenderar jag systerhotellet Khao lak Sunset som är billigare men har sämre standard. Sunset stranden är enligt vårt tycke mysigare än stränderna längre norrut. Sunsets alla rum har fin utsikt över stranden. En av de få hotellen längs stranden som klarade av Tsunamin.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag att Nang thong Bay resort ligger kanon, har trevliga rum och Bungalows till hyfsade priser! Kolla Poseidons annars de har privat strand och fixar även resor till Similianöarna.

Nu är dt nått år sedan jag var där så lite fler ställen har säkert poppat upp, men dt finns många trevliga boenden som inte är jätte dyra!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Svarade i en annan tråd med liknande fråga, läs mer där om ni vill :) Håller med om nang thong bay resort, bra ställe, bra pris.

När det gäller dykbåt så har jag åkt med MV Oktavia. Det är en svensk ägare och de är väldigt seriösa och noggranna med säkerheten. Man bor i egen hytt (2 pers) vilket inte alla andra båtar har. Ganska spartant visserligen men vi var ändå nöjda.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×