Jez 0 Report post Posted September 28, 2016 Har äntligen bokat en resa till Thailand igen. Januari -17 bär det av till Kamala men vi vet inget om detta resmål. Har varit på Koh Lanta ett antal gånger. Finns det några tips om Kamala som kan vara bra? Share this post Link to post Share on other sites
clownfish 0 Report post Posted October 9, 2016 Hej, Tillför det jag kan om Kamala vilket tyvärr inte är mycket. Har spenderat lite tid där mest för att träffa folk jag känner. Svårt för mig att jämföra med Lanta då det var nog 6 år senast jag var där. Men det finns trevliga restauranger/cafér där man kan njuta av menyn och träffa nytt folk. Norr om Kamala är nu Surin beach där de rivit alla strandnära grejor. Om inget hänt där så var mitt senaste avslappnade besök där väldigt trevligt i juli. Det vill säga en oas i annars rätt upptagna Phuket. Söder om Kamala finns en hel del bra restauranger (Kalim bay) men räkna med Stockholms-priser eller mer på de finare. Oavsett tror jag det blir bra och har ni tid besök lite platser Phuket Town, Weekend market som är lite mer hektiska. Khao Sok eller öarna Yao yai/noi mer avslappnade och inte översvämmade ännu med turister. Mvh Share this post Link to post Share on other sites
Ejje 1 Report post Posted October 22, 2016 Ålder, barn, intressen? Vad önskar ni med er semester och hur länge? Budget etc? Kamala är den plats jag personligen och övriga familjemedlemmar har ett gott öga till. Huserat där 17 ggr. Flertalet longstay eftersom vi är pensionärer. Kamla är en bra utgångsplats. Tänk bara på att det finns i praktiken inga bussar utan man är hänvisad till taxi. Kan bli dyrt om man vill vara inne i Patong varje dag/kväll. T/R runt 1000thb. Share this post Link to post Share on other sites
Jez 0 Report post Posted October 26, 2016 Vi är i medelåldern och har inga barn med oss. Vi vill snorkla, ta båtturer, koppla av. Share this post Link to post Share on other sites
vicky 9 Report post Posted October 26, 2016 Ni har förstås närheten till Patong om man gillar det. Mycket liv och festande där... och Phuket town night market som är värt ett besök. Ni kan ta en dagstur upp till Krabi ö-värld. Vi åkte på en heldag där även James Bond island ingick. Just den delen av turen kan man lätt vara utan men som heldag var det en väldigt mysig tur. Det är ju en bra bit upp till Similians från Kamala och snorklingen där var ändå inte mycket att hänga i granen enligt mig. Lite norr om ligger Laem Singh beach som var en mycket fin liten strand. Där fanns solmadrasser att hyra och glass och dricka att köpa och världens brantaste (och jobbigaste) trapp upp från stranden. Mycket bra restaurang finns längst söderut på Kamalastranden som heter Dreams. Missa inte den! Share this post Link to post Share on other sites