Johan1983 0 Report post Posted September 22, 2016 Hej Jag undrar efter en affär i Bangkok där men kan köpa snacks i stil med torkad Jackfruit samt såklart torkad jackfruit? Se bilder för exempel. http://img.21food.com/20110609/product/1305252205828.jpg Jag fick en påse av en bekant som hade varit i södra Indien. Jag tyckte att dom var goda Share this post Link to post Share on other sites
hille 2 Report post Posted September 22, 2016 Finns torkad frukt på de flesta större varuhus, typ BIG C Share this post Link to post Share on other sites
Johan1983 0 Report post Posted September 22, 2016 Finns torkad frukt på de flesta större varuhus, typ BIG C Finns det stora påsar? Jag kollade inte sist jag var på Big C eftersom jag inte letade efter den här varan då. Indier har sagt till mig exempelvis att den torkade jackfrukten finns bara i södra Indien och på Sri Lanka. Samt att det tydligen är ytterst ovanligt i övriga Indien. Är det en vanligare snack i Thailand? Share this post Link to post Share on other sites
hille 2 Report post Posted September 23, 2016 Ja, jackfruit är vanlig i Thailand. Påsarna med torkad frukt var något större på varuhusen än i Sverige men inte precis några säckar Share this post Link to post Share on other sites
Johan1983 0 Report post Posted September 25, 2016 Ja, jackfruit är vanlig i Thailand. Påsarna med torkad frukt var något större på varuhusen än i Sverige men inte precis några säckar Är det naturell eller starkt kryddad torkad jackfruit? :-) Share this post Link to post Share on other sites
hille 2 Report post Posted September 25, 2016 Både och Share this post Link to post Share on other sites
Johan1983 0 Report post Posted October 7, 2016 Både och Jag får väl testa :-) När jag var på semester i norra Thailand körde jag bil mellan nong bua lam phu och udon thani Utmed vägen fanns det en bensinstation som hade en intilliggande butik som endast sålde snacks. I form av sjögräs. Torkad fisk. Torkad frukt. En riktigt stor affär med detta som enda tema Jag köpte på mig mycket för hemresan. Framförallt sjögräs snacks som är obefintligt i Sverige eller dyrt Finns det någon liknande butik i Bangkok? Share this post Link to post Share on other sites
hille 2 Report post Posted October 8, 2016 Såna butiker brukar finnas på ställen där långfärdsbussarna stannar och finns säkert i Bkk också men vet tyvärr inte var... På Chatuchakmarknaden brukar det finnas ett skapligt urval men då är priserna lite högre. Share this post Link to post Share on other sites