Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Nazima

Lufthansa till Bangkok!

Rekommendera Poster

Hej,

Är helt ny här på forumet och ska åka till Thailand  för allra första gången i vinter tillsammans med min man och våra tre barn i åldrarna 7,5 , 6 och snart 10 år.

Vi har bokat flygbiljetter med Lufthansa och boende själva på Koh Lanta. Längtar jättemycket!

Någon som flugit med Lufthansa till Thailand och vad tyckte ni? Hur var underhållningssystemet, mat och dryck? Tidigare har vi mestadels rest på charter med barnen och det har väl varit ok. Har uppfattningen om att det är lite bekvämare att flyga reguljärt?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Flyger ens Lufthansa direkt från München/Düsseldorf/Frankfurt till Bangkok? Man flyger väl

med Swiss? Vet att Lufthans flög eller flyger direkt men svårt att finna direktflyg bara från Tyskland till Bangkok.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Flyger ens Lufthansa direkt från München/Düsseldorf/Frankfurt till Bangkok? Man flyger väl

med Swiss? Vet att Lufthans flög eller flyger direkt men svårt att finna direktflyg bara från Tyskland till Bangkok.

På bokningsbekräftelsen står det Lufthansa från Gbg Landvetter , byte i Frankfurt till Lufthansa mot Bangkok och sträckan Bangkok -krabi är det Bangkok airways.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tänkte höra hur stor Frankfurts flygplats är? Finns mycket att välja på beträffande mat & dryck, shopping och är det lätt att hitta?

Ang att hitta så trodde jag att jag kommit fel ett tag när jag skulle byta flyg. Det var ett lååångt ståband (2st faktiskt efter varann) underjordisk dessutom, antar att den gick under start/landningsbana eller nåt sånt.

Karta i pappersformat fanns men den var lite mysko att läsa tyckte jag. Fick tag på en frankfurter med surkål och potatismos i alla fall. Sen fanns det andra café/matstånd åxå men jag var sugen på att testa korven.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Frankfurt är en av Europas (och världens) största flygplatser. Det finns så klart ett utbud där.

Jag har flugit med Lufthansa en gång och det är det enda bolag som det inte gått att seata vid incheckningen. Jag brukar alltid säga till att jag vill ha stol vid gången och det har alltid funkat med andra flygbolag, men inte med Lufthansa. De påstod att det där bestämdes automatiskt vid bokningen, och det var helt omöjligt att ändra i efterhand vid incheckningen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Frankfurt är en av Europas (och världens) största flygplatser. Det finns så klart ett utbud där.

Jag har flugit med Lufthansa en gång och det är det enda bolag som det inte gått att seata vid incheckningen. Jag brukar alltid säga till att jag vill ha stol vid gången och det har alltid funkat med andra flygbolag, men inte med Lufthansa. De påstod att det där bestämdes automatiskt vid bokningen, och det var helt omöjligt att ändra i efterhand vid incheckningen.

Seata är det att välja plats på flygplanet du menar då? Undrar en smått resovan :D detta betyder i praktiken att vi , en familj på fem pers kanske får sitta långtifrån varandra?

Är det en gång och tresäten på sidorna på lånflygningarns eller är det två gångar och 4 säten i mitten?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är nog ingen fara. Ni får sitta bredvid varandra. Den gången jag flög med Lufthansa reste jag ensam.

Däremot har jag sett att vissa nätresebyråer sedan något år har börjat ta betalt för den tjänsten i bokningsprocessen, vilket jag tror är onödiga pengar eftersom jag aldrig hört att de medvetet splittrar upp resesällskapen.

Det är väl bara ett sätt att få extra betalt, som alla andra tilläggstjänster som försäkringar mot förseningar och borttappat bagage osv, som man ändå har ett skydd mot i den vanliga hem/resförsäkringen.

Om ni har bokat via fysisk resebyrå har de garanterat placerat er tillsammans.

På de stora planen mellan Europa och Thailand är det alltid två gångar med lite olika stolsindelningar beroende på bolag och flygplanstyp. T.ex 3+4+3, 2+4+2 osv. Kolla på

https://www.checkmytrip.com/cmt/apf/cmtng/index?LANGUAGE=SE&SITE=NCMTNCMT

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så vitt jag vet så tar lufthansa betalt om man vill välja plats i förväg men är gratis när online checking öppnar. Ska också gå när vanliga incheckningen öppnar men platserna är förmodligen rätt begränsade vid det laget.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så vitt jag vet så tar lufthansa betalt om man vill välja plats i förväg men är gratis när online checking öppnar. Ska också gå när vanliga incheckningen öppnar men platserna är förmodligen rätt begränsade vid det laget.

Det stämmer vi betalade extra i vintras då vi båda vill sitta i gång.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar! Får nog nämna det vid incheckningen då, barnen fortfarande rätt små ( 6, 7,5 och 10 år)och behöver sitta nära oss. Vad brukar ingå på långflygningar med Lufthansa ? Då menar jag:

* hörlurar

* underhållning

* måltider, ingår dricka då?

* lån av filt ,kudde?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har gjort massor med flygresor tillsammans med mina barn utan att boka plats och alltid blivit placerade tillsammans. Jag flyger mycket och skulle nog säga att det är extremt ovanligt att man blir placerade långt ifrån varandra även om man är ett vuxet sällskap som har bokat tillsammans...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar! Får nog nämna det vid incheckningen då, barnen fortfarande rätt små ( 6, 7,5 och 10 år)och behöver sitta nära oss. Vad brukar ingå på långflygningar med Lufthansa ? Då menar jag:

* hörlurar

* underhållning

* måltider, ingår dricka då?

* lån av filt ,kudde?

Om du inte vill betala för att välja plats i förväg så gör online checking när den öppnar så har du betydligt större möjligheter att få dom platser ni vill ha.

Har inte åkt långdistans lufthansa sen hedenhös men är ändå övertygad om att det du nämner är gratis.  Väljer själv andra bolag men lufthansa är ett kvalitetsbolag och inget skitbolag typ norwegian.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar! Får nog nämna det vid incheckningen då, barnen fortfarande rätt små ( 6, 7,5 och 10 år)och behöver sitta nära oss. Vad brukar ingå på långflygningar med Lufthansa ? Då menar jag:

* hörlurar

* underhållning

* måltider, ingår dricka då?

* lån av filt ,kudde?

Om du inte vill betala för att välja plats i förväg så gör online checking när den öppnar så har du betydligt större möjligheter att få dom platser ni vill ha.

Har inte åkt långdistans lufthansa sen hedenhös men är ändå övertygad om att det du nämner är gratis.  Väljer själv andra bolag men lufthansa är ett kvalitetsbolag och inget skitbolag typ norwegian.

[/

Tack så mycket för svar och tipset men online incheck, min man brukar checka in online när han flyger i jobbet , så vi gör nog så nu med.

Lufthansa kändes som ett bra alternativ, även om vi kollade biljetter med Swissair med mellandning i Zürich ,när vi skulle köpa vad dom slut så det blev Lufthansa istället .

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar! Får nog nämna det vid incheckningen då, barnen fortfarande rätt små ( 6, 7,5 och 10 år)och behöver sitta nära oss. Vad brukar ingå på långflygningar med Lufthansa ? Då menar jag:

* hörlurar

* underhållning

* måltider, ingår dricka då?

* lån av filt ,kudde?

Ja allt detta finns att tillgå utan extra kostnad.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja allt det brukar och ska ingå om inget annat står skrivet.

Vi kommer flyga med Swiss och Lufthansa till Krabi och Bangkok.

Man brukar få ett kit med kudde och filt per person, går säkert att få nån kudde eller filt till om det skulle behövas.

Dricka ingår och är fritt, och måltiderna ingår även de, kolla på din bokning/flygbiljett så står det vad för mat som serveras.. Lunch/middag etc.

Även ett kit med lurar brukar man få och underhållningen är Gratis :kla

Tack för alla svar! Får nog nämna det vid incheckningen då, barnen fortfarande rätt små ( 6, 7,5 och 10 år)och behöver sitta nära oss. Vad brukar ingå på långflygningar med Lufthansa ? Då menar jag:

* hörlurar

* underhållning

* måltider, ingår dricka då?

* lån av filt ,kudde?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×