Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Jumbo

Skyline hotel i Bangkok?

Rekommendera Poster

Millennium Hilton har bästa skyline-utsikten i stan. Är du mitt i skylinen ser du den inte men Hilton ligger på andra sidan floden så du har hela stadens skyskrapor mitt emot dig.

Sofitel So hade också en maffig utsikt över Lumphini och skyskrapor och var ett jättefint hotell.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag blir lika fascinerad varje gång jag är på Lebuas Skybar, kan stå i timmar och bara titta på solnedgången.

Tyvärr så är inte deras balkonger lika titt och ståvänliga, även om rummen är toppen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag blir lika fascinerad varje gång jag är på Lebuas Skybar, kan stå i timmar och bara titta på solnedgången.

Tyvärr så är inte deras balkonger lika titt och ståvänliga, även om rummen är toppen.

Är helt enig. Det är något ogästvänligt med balkongerna på Lebua. Det är något sterilt med dem, eller om det är för högt. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det. Har bott på Lebua två gånger men bara spenderat några minuter ute på balkongen.

Utsikten från Sirocco är Bangkoks bästa tycker jag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

lägger till...

Mariott Sukhumvit

Peninsula

Hansar

Oriental

St Regis

Anantara Bangkok Sathorn

Ramada Palza

Chatrium

Beror på vilket håll man vill och kan se.

Ett alternativ är ju att välja ett annat hotell man trivs med och göra lite rooftopbarhoping. Finns ju idag så många rooftopbarer så det räcker till och blir över...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

lägger till...

Mariott Sukhumvit

Peninsula

Hansar

Oriental

St Regis

Anantara Bangkok Sathorn

Ramada Palza

Chatrium

Beror på vilket håll man vill och kan se.

Ett alternativ är ju att välja ett annat hotell man trivs med och göra lite rooftopbarhoping. Finns ju idag så många rooftopbarer så det räcker till och blir över...

Det var ju ett bra förslag! Är det strikt klädsel som gäller på dessa "rooftopbars" ? Kan man komma i skjorta o shorts?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

lägger till...

Mariott Sukhumvit

Peninsula

Hansar

Oriental

St Regis

Anantara Bangkok Sathorn

Ramada Palza

Chatrium

Beror på vilket håll man vill och kan se.

Ett alternativ är ju att välja ett annat hotell man trivs med och göra lite rooftopbarhoping. Finns ju idag så många rooftopbarer så det räcker till och blir över...

Det var ju ett bra förslag! Är det strikt klädsel som gäller på dessa "rooftopbars" ? Kan man komma i skjorta o shorts?

Av de 35-40 rooftopbarer jag varit på i Bangkok så är det strikt klädsel på ett fåtal. Speciellt Lebua Hotel och dess tre barer.

Dock underlättar det ju om man tar på sig jeans, riktiga skor och skjorta/piké/t-shirt. Då minimerar man ju risken att bli nobbad och man bemöts bättre. Och det gäller ju inte bara rooftops, utan även andra barer och klubbar om man nu ska ut på stan.

Personligen tycker jag inte att det är för mycket begärt att ta på sig lite mer riktiga kläder. Vet att en del grymtar om det, men jag tycker det är naturligt att ha långbyxor/jeans på mig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är väl solklart att man klär sig i långbyxor om man går på finbarer vilket är bra tycker jag. Det är ju samma här hemma och i Asien är det ännu viktigare. Man får bättre service om man klär sig efter situation. Det här ämnet har diskuterats flitigt här tidigare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×